RSS Feed

Overmeesterd

Geplaatst op

Gisteren heet. Vandaag koud. Zwitsers weer. Vanmorgen bezoek van de matkopmees in de vogeltuin. De ideale vogeltuin is een tuin waar je niets aan doet. De mens verstoort voornamelijk. Dieren willen alleen maar leven en genieten. Dieren zijn tao. Dieren zijn. Dat is genoeg.

Op zoek naar een afbeelding van de matkop kan ik nu niet zeggen: dat issem! Hij heeft namelijk geen zwart petje maar een matkleurig hoedje. Omdat ik nu toch bezig ben ga ik maar verder. En blijft de vraag voorlopig wat ik heb gezien. Er zijn nog raadselen…..gelukkig.
(Of een ongeoefende vogelkijk.)

De kwikstaarten zijn gespot vanmorgen.
Ze trippelen en wippen/kwikken met hun staart.
Leuke kokette dinkies zijn het.

Pimpelpoezen

Een sia- en een
zwartkopmees
werden dikke vrinden
’t is niet dat onze
namen binden
maar gewoon omdat
wij elkaar aardig
vinden’

ze hebben hun liefde
wel bewezen
want in juni zagen wij
ze: vliegende siamezen

Annet xa9

(uit de bundel: Veenvlinders 1994)

Voor stadse- of andere ongeoefende oortjes is hier het geluid van de koolmees – Parus Major

De zuurkoolmees tekende ik aleens.

Wat leerde ik veel uit de natuuragenda’s van Marjolein Bastin. In het begin van haar carrière heb ik nog wat met haar gecorrespondeerd.

Marjolein_bastin
illustratie: kool- en pimpelmezen door
MB

MEESterlijk.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Wat een heerlijke, meesterlijke woordspelingen weer!

    Van Marjolein Bastin vind ik het jammer dat zij zo gecommercialiceerd is.(althans in mijn ogen). Door al die vlinders, vogels, bloemen overal waar het maar op geschilderd kon worden, zag ik de inderdaad meestelijke hand van haar schilderkunst niet meer zo zuiver.

    Maar door dit logje kan ik haar werk weer met nieuwe ogen bekijken.
    Misschien heeft zij door die correspondentie met jou wel iets van jouw kunne in haar kunst door laten werken!

    Morgen wordt het weer warmer..

    Vanuit een al bijna donker Emmen;

    Op naar de zon morgen!

    Kus van Marijke

    Beantwoorden
  2. De eerste zin had moeten zijn: wat een heerlijke woordspelingen van een MEESteres in de woordkunst..

    Beantwoorden
  3. Marijke: ja Marjolein is behoorlijk popi geworden en toch blijf ik haar werk geweldig vinden. Kijk steeds met mijn eerste (ogen)blik. Alsof ik de eerste ben (ahum).

    Dank voor je complimenten;)

    Ik las in de gauwigheid vanuit een dronken Emmen, nou ja!

    Kus terug!

    Beantwoorden
  4. Marjolein Bastin is een natuurkustenaar…dat ze evenwel commercieel is geworden, ja daar valt veel van te zeggen. Maar als het dat niet zou zijn zou haar werken lang niet zo bekend blijven denk ik…het gaat om haar basis en die handhaaft ze nog altijd toch:)

    Ik bewonder haar werk nog altijd met veel plezier…de rest neem ik erbij , tenslotte heeft ze recht op haar eigen gevoelens, meningen en vooral haar eigen leven…

    Greetz van tha FoXje Laat de zon in je hart schijnen, zodat haar stralen jouw warmte kunnen doorgeven…(geschreven door FoXje:)

    Beantwoorden
  5. FoXje: Marjolein is terecht veel gaan verdienen met haar kunst. Ik zeg daar ook niets over in mijn blogje.

    Zonnegroet van Annet

    Beantwoorden

Geef een reactie

