RSS Feed

GEIT&BRIJ

Geplaatst op

Het was een wentelding
een wendeling, een geeste
van een gave
Het was roeiboei, een watervloei,
een stapelgroei van haren, zaden,
noten en theegeruis

Er stonden mensen bij in de
blijfblijfblootwei
Er was knots en hots en
geitebrij

Nou zeg ik had het nog
aangejuugd, opgespuugd
ingeslikt
een klein balletje
een heel klein balletje
een watervalletje
een niemandalletje

een veegje
een vaagje
een luusterfluusterke

Kom bij me
neem ik je in m’n armen
draaien we de wereld om

Annet Lemaire ©

kunst: Babygoats by Gesner Armand

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Bok&Ma.
    Zo had het gedichtje ook kunnen heten.

    Beantwoorden
  2. antoinette duijsters

    Heel Grappig en de poezenwens ook.
    groetjes

    Beantwoorden
  3. en geweldig leuke gekleurde geitjes!!

    Beantwoorden
  4. oh nou, weer eens vergeten in te loggen. kwam eerst bij het voedingscentrum terecht…

    Beantwoorden
  5. fijne taal die de wereld omdraait
    luveke x

    Beantwoorden
  6. geitjes mekkeren heel wat af; fijn en mooi dat je dat even voor ons vertaald hebt( en dat wereld omdraaien dat spreekt mij aan…. 😉

    Beantwoorden
  7. @cor: hoe zit dat met de bok?
    Vraag van een grombelaar.

    Beantwoorden
  8. O, het zachte gemekker van geitjes… 🙂
    zulke zachte wezentjes, met hun eigen dierentaal
    mooi inkijkje, Annet
    …en nu zie ik rechts vier poezekopjes boven elkaar, een mooie nieuwjaarswens! :))Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  9. @Beus jonge geitjes zijn ook bokjes, pas later spreekt de bok zijn eigen idioom( mooie illustratie trouwens Annet!)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  10. Hmm even zien Rob,
    Bok&Ma is leuk maar staat
    er niet in maar heel leuk
    gevonden;)
    Maria::))
    Antoinet danks, Dianne kiefke;), Viva la Vida Cor:)Krek Rob;)Bart: wat een gemekker hè:)

    Beantwoorden
  11. As the world turns..;)

    Beantwoorden
  12. Luisterfluis en theegeruis! Geweldig leuk! Groet Wilma

    Beantwoorden
  13. De wereld op zijn kop in de blijfblijfblootwei!
    Zoiets kan bij Annet!

    Beantwoorden
  14. Knaap met knapzak

    Kwil niet zeggen dat ik hem snap, maar ik vind het wel prachtig, met woorden die gemeengoed mogen worden.

    Beantwoorden
  15. Linda:)Wilma: dankje en groetK: 🙂
    Knaap: het is meer een woordstoei of woordvloei, dank voor je compliment:)

    Beantwoorden
  16. vrolijke woordworstel

    Beantwoorden
  17. Ik kan alleen maar denken; O God, kón dat maar…..

    Beantwoorden
  18. Met brede glimlach de wereld mee omgedraaid!

    Beantwoorden
  19. Als dat zou kunnen! Mooi!

    Beantwoorden
  20. Linda:)Noud: leuk woord, worstel indeed:)Indigo: dacht ook aan de komende omwenteling maar zoals jij het zegt bedoel ik het ook, allemaal symboliek, Aad: ah gelukkig:) Paco, heerlijk hè, vandaar op mijn Hyves ‘I thouhgt I ruled the world’ die gevoelens alsof je de wereld in je hand houdt, je eigen god bent…..

    Beantwoorden
  21. draaien aan het wiel van de ziel
    gr. hippo

    Beantwoorden
  22. Wentelding en wendeling behoren vanaf nu tot mijn favoriete woorden. Lekkere beweeglijke klanken. Concurrentie dus voor de zo fantastisch gevonden "kerstuitlaatstrook" van Beus. Tijd voor een nieuw woordenboek. 🙂

    Beantwoorden
  23. Lief woordenspel, Annet, en ja, laten we de wereld eens op z’n kop zetten…

    Beantwoorden
  24. Blijfblijfblootwei: dat is koud joh!
    In deze tijd.
    Lekker gestoeid met woorden.
    Wat is er leuker dan dat?
    (knuffelen in bad)
    gr eva

    Beantwoorden
  25. Ik hou je vast
    en dan draaien we
    tol
    leuk !
    Jij maakt de laatste dagen van het jaar nog lekker zo.
    Dank je wel
    xxx Innox

    Beantwoorden
  26. Hip: heel mooi, draaien aan het wiel van de ziel, merci voor je wonderwoorden:)
    Thera: dat woordenboek zal eindeloos zijn als het heelal:)
    Danks Marjelle:)
    Eva, is ook een hele leuke,
    wat is er leuker dan dat?
    knuffelen in bad
    van spetterdespet tot aan
    Bagdad….spelen maar:)
    Innoxia, Watermannen begrijpen dit, gelukkig en dank xxx!

    Beantwoorden
  27. bij de blijfblijfblootwei kreeg ik toch even koude rillingen bij deze temperaturen – maar verder helemaal huppeldepup vrolijk geworden hier …

    Beantwoorden
  28. Zoals jij kunt spelen met woorden, tenminste zo (dat spelen bedoel ik) lijkt het te lezen, maar het is een echt talent! Heerlijke woordvondsten, die overigens niet altijd zeggen wat er onder zit. Maar dat maakt ook dat je dit talent helemaal uitbuit.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  29. Haha Bert het doet nu een beetje
    Noors aan, dank voor je huppeldepupgevoel:)
    Coby: wat prachtig gezegd ben daar heel erg blij mee, omdat het van jou komt…
    lieve groet terug, Annet

    Beantwoorden
  30. Mooi, Annet ! En een zachte jaarwisseling gewenst…;o)

    Beantwoorden
  31. ik hou van vuur
    van vurig dat
    zacht is van vurigheid
    een goed uiteinde gewenst Jan:)

    Beantwoorden
  32. ik sta ineens op de kop, merk ik.
    vurige sneeuw!!
    en jij hebt ook al rode wangen!

    Beantwoorden
  33. Woordkunstenares….Dat ben je, Lieve Annet!
    Iedere keer verbaas je me weer.
    Blijf zo doorgaan in 2009.
    Ik wens je het allerbeste toe…..veel liefde!
    Dank voor al je moois.
    xxxxxx

    Beantwoorden
  34. Harry C.A.Daudt

    @mag ik ook in 2009 van je woordenspel genieten?
    Het liefst in:’deblijfblijfblootwei’.
    -oud/nieuwjaarsgroetvandichterbijgrave-

    Beantwoorden
  35. Fra: hoe zie je dat:)
    Dank u mevrouw Geroma
    wij kreeftachtigen houden
    van het leven in al z’n facetten
    nou ja bijna in alle…..
    Jij ook dank voor al die mooie prachtkieken
    xxxxxx

    Beantwoorden
  36. HahaHarry, volgens mij schrijf ik maar door, jij ook hoop ik, karbietknallen uit Gieterveen, leve het elfjesvuursierwerk (vrouwenvuurwerk)

    Beantwoorden
  37. met wollige wangen en welgemutste woordenstromen wagen wij ons met jou aan een wonderwel waagstuk een waarachtig wieuwjaar.

    Beantwoorden
  38. "Een muizige kerst en een harig nieuwjaar":)))
    Grappig die kattenwens, Annet.
    Voor jou ook de allerbeste wensen!

    Beantwoorden
  39. insgelijks Summer
    ik schreef altijd eensgelijks
    maar d’as niet goed naar het
    schijnt:~)

    Beantwoorden
  40. Ingrid van den Bergh

    heerlijk speels woordenbreierijtje, gelezen op deze bloednieuwe nieuwjaarsdag.
    en de dierenkleuren doen me denken aan Frans marc.
    Liefs, Ingrid.

    Beantwoorden
  41. Gelukkig nieuwjaar! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  42. Ingrid dank je met liefs
    Jij ook! xxxxxxxxx

    Beantwoorden
  43. Ik wens je het mooiste jaar van je leven toe!
    Groet van Afi

    Beantwoorden
  44. Dan ga ik vast dood:)
    Jij ook een geborgen nieuw jaar gewenst
    lieve Afi

    Beantwoorden
  45. ja, omkeren die bol, dat is jou wel toevertrouwd
    een grinsterlijk en greutig 2009 Annet

    Beantwoorden

Geef een reactie

