RSS feed

Een bewogen jaar

Geplaatst op

Wat een bewogen jaar was en is het
de emoties gaan maar door
steeds bewuster levend en dus
bewuster ervarend
poeh ga er maar eens aanstaan
geregeld viel ik, boog ik maar
brak niet, nog net niet……

Emotioneel_jaar

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ha Annet,

    Ik was al lang niet meer bij je langs geweest, nu weer voor het eerst sinds tijden dus.
    Het valt me op hoe melancholisch je klinkt, triestig, allenig… alsof je wacht op krokusjes en blauwe druifjes, wetend dat ze nog lang, te lang op zich laten wachten. Of vergis ik me?

    De verhaaltjes van Sabine en Toine… ik lijk hen te kennen… waar vind je de inspiratie voor hun belevenissen?

    Hoe dan ook, ik hoop dat het nieuwe jaar je veel moois zal brengen, krokusjes en blauwe druifjes en nog veel meer, Liefde, geluk en voldoening ook.

    Ik wens het je van harte toe!
    Groetels van Anita

    Beantwoorden
  2. Dank Anita voor jou ook een geborgen jaar gewenst.
    Tsja dit soort gevoelens horen er ook bij.
    Alle soorten van gevoelens.
    De verhalen van Sabine en Toine zijn n.a.v. gebeurtenissen uit mijn eigen leven met fantasie en al.

    Verhaal van een grote liefde.
    Een ja-zegger versus een nee-zegger.
    De liefde zal altijd blijven.

    Groeisels van Annet;)

    Beantwoorden
  3. Dag Annet,

    Zoekend op internet naar een emotioneel jaar (in ander verband) brengt Google me bij voelsprieten.

    Hè? Annet Lemaire?

    Ik ken uit mijn prille jongensjaren een ontzettend leuk, enthousiast en levenslustig meisje waar ik ontzettend verliefd op was: Annet Lemaire van de Teldersweg (denk ik) in Rotterdam Schiebroek. Toch maar even verder zoeken en googelen op Annet Lemaire. Het kan bijna niet missen, dit moet ze zijn.

    Mijn verliefdheid heeft toen nog geleid tot een paar weken ‘verkering’, maar Annet had toch heimwee naar haar oude vriendje.

    Het heeft dus maar kort geduurd, maar heel misschien herinner je je die lange magere jongen nog? Zou leuk zijn in een ook voor mij emotioneel bewogen jaar.

    Groet

    Bram

    Beantwoorden
  4. Hallo Bram,

    Ben al een tijdje aan het denken.
    Was het uit de lagere schooltijd?
    De MULO-jaren?
    Toen ik werkte bij het NRT kende ik vaag een Bram?

    Vertel wat meer.

    Een mooi jaar gewenst alvast.

    Groetjes van Annet

    Beantwoorden
  5. Dag Annet,

    Tja, ik kan me voorstellen dat je dit niet meer weet. Hoe oud zullen we geweest zijn, een jaar of 14 en jij 13 of zo. Misschien nog wel jonger. Ik ben een waterman van 1949. Onze verkering (ja, ja we hebben gezoend bij de Wilgenplas…) heeft maar een paar weken geduurd. Je had eigenlijk verkering met een jongen die bij mij in de klas zat. Hij woonde in een zijstraat van het Meijersplein. Wij zaten op de Bergse ULO aan de Olijflaan, volgens mij zat jij daar niet op school.

    Volgens mij heb je mij genomen omdat je hem jaloers wilde maken. Het was in ieder geval wel een heel aardige jongen en ik vond het eigenlijk ook wel rot voor hem.

    Je hebt hem na onze verkering in ieder geval weer gelijk teruggenomen.

    Jij was dun, misterieus met een beetje rossig lang haar en ik was lang en dun en woonde in de Clematisstraat.

    Hoe dan ook toen ik je naam zag kwamen de herinneringen gelijk weer boven.

    Ik wens je een goed en gezond 2009 en hoop dat 2009 minder bewogen voor je wordt.

    Groet

    Bram Stoutjesdijk

    Beantwoorden
  6. wens je een gezond en liefdevol 2009 toe!

    Beantwoorden

Geef een reactie

