RSS Feed

De jager – deel twee

Geplaatst op

‘Het is je zus niet
Het is je vrouw’

Sabine’s toon is mild. Ze aait de felle kat en blust de briesende draak in zichzelf.
Toine zit bij haar op de bank en ziet er wat verslagen uit.
‘En dan nog wat – de kat bolt nu zijn rug – ik hoef tegenover jou geen verantwoording af te leggen van wat ik zeg of schrijf’.
‘Ik mag hier dan wel gevangen zitten maar mijn geest is vrij’.
Ze lacht naar hem.
‘Kus’ zegt hij.
Ze gaat naast hem zitten en kust hem.
‘Een mooie mond heb je’ fluistert ze.
Hij neemt haar in zijn armen.
Na een tijdje maakt ze zich los en stelt voor een boswandeling te gaan maken.

De laan met eeuwenoude eiken ligt er uitnodigend bij.
De twee jonge retrievers van Sabine dollen voor hun uit.
Hij pakt haar hand en kust die.

Iemand strooit rozen over ze uit.
Ze worden omringd door talloze droomvogels.
In de verte komt hun een carnavalsstoet van kabouters tegemoet.
De oude eiken kraken met hun takken.
Vanuit een oude villa wuift een oudere vrouw naar hen.
‘Ik red me wel’ roept ze.
Haar jonge minnaar staat stralend naast haar.
‘Onderschat vrouwen niet’, zegt ze tegen Toine.

Als ze thuiskomen komt de geur van zelfgemaakte soep hun tegemoet.
Een prettige en uitnodigende begroeting is het.

Toine gaat zitten en Sabine verzorgd eerst zijn pijnlijke knieën.
‘Arthrose hoort bij steenbok’ zegt ze.
‘En ik ben een ram’ roept hij uit.
‘Je hebt veel steenbok in je horoskoop’.
Hij bromt weer.

Na de soep bakt hij visjes voor hun samen.
‘Zijn we niet al te gelukkig’ denkt ze even en haar ogen dwalen naar een bord van haar grootmoeder dat boven het fornuis aan de wand hangt.
In sierlijke letters staat daar geschreven:

God heeft oneindige liefde
en oneindig geduld.
Je mag er net zo lang over
doen als jij nodig vindt.

Eind goed al goed.

Uit de serie ‘Droomjubelverhaaltjes’ door Annet Lemaire xa9

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ook dit is weer heel bijzonder.
    Hoe kom je er toch op?
    groet Marjolijn

    Beantwoorden
  2. Marjo: hoe kom ik er af? :^)

    groet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

