RSS Feed

* * * DIKKE LIEFDE * * *

Geplaatst op

fotoondertitel: telepraten

een stilte kan
betekenen dat
ik je stralend
aankijk

een zwijgen kan
zijn dat ik me sterk
met je verbonden
voel en onze zielen
elkaar raken

een lach kan betekenen
dat de poes over het
toetsenbord loopt en
haar pootjes letters
maken

een moment van niet
praten kan zijn dat je
woorden in me resoneren

ons diepe ademhalen
is duidelijk dat ik mijn
hart bij je aan laat meren

gedicht:Annet Lemaire ©
kunst: Botero

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. En samen kunnen we een appel eten:-)
    (Poolse Bruid)
    Mooi; dat plaatje.

    Beantwoorden
  2. Zo mooi die schilderijen van Botero, jouw gedicht dikt dat nog eens aan *-* !

    Beantwoorden
  3. In één woord… prachtig

    Beantwoorden
  4. dit komt over;
    prachtig die schilderijen van botero

    Beantwoorden
  5. kngzwmgbwmzbzzzzzzzzzzz
    :)) Knorretje :))

    Beantwoorden
  6. Stil word ik hier van

    Beantwoorden
  7. Zo’n moment van zwijgen en begrijpen
    het zegt meer dan een woordenwaterval
    Knorretje kijkt stilletjes glimlachend toe…
    Dik aanbevolen! 🙂

    Beantwoorden
  8. antoinette duijsters

    mmmmbbbbvvvvvvvvvv, schrijft Dotje.
    Je gedicht is mooi en Botero, soms wel, maar meestal niet:-)))

    Beantwoorden
  9. Laila, het ontging me even, dacht aan peren maar het is uit die mooie film)
    Annelies: :^))
    Han: danku
    Vuurjuffer: merci
    Knor: lachen wat:))^ ^
    Pacopainter: eindelijk:)
    Bart: het komt bekend voor, die poezen genieten stilkes mee:)
    Antoinette: zou hij zelf ook dik zijn? :))

    Beantwoorden
  10. Henk van Leuken

    Er is geen grotere waarheid dan de stilte Annet. Mooi verwoord overigens!…….:)

    Beantwoorden
  11. dikke liefde/echte liefde!

    Beantwoorden
  12. Henk: in stilte groeien de mooiste dingen:)
    Gala: mooi!

    Beantwoorden
  13. Harry C.A.Daudt

    Annet,’ik laat mijn hart bij je blog aanmeren’.
    weekendgroet,
    -dichterbijgrave-
    P.S.Botero spreekt ook mij aan met zijn schilderkunsten.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  14. in stilte gelezen….
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  15. STTTTTTTTTTTTTTssssssssssssssssttttttttttttt.

    Beantwoorden
  16. prachtig pleidooi voor zwijgend telefoneren
    (en niet te diep ademhalen om misverstanden te voorkomen) 😉
    gr. hippo

    Beantwoorden
  17. ach Harry:)
    fijn weekend:)
    Coby: stille dank en groeteliefs;)
    Zwolly, hey pofadder:)

    Beantwoorden
  18. Hippo: het verstand lijkt dan wel uitgeschakeld en dank je:)

    Beantwoorden
  19. Ach wat zou ik graag wat zwieren
    en ach wat zou ik graag wat zwaaien
    met deze dame om mij heen… 😉
    Groet van Ragfijn

    Beantwoorden
  20. ze lijkt me echt om aan te bevelen Rag:)

    Beantwoorden
  21. Mooi gedicht Annet.
    En Botero ook zo mooi.
    groet Luuk

    Beantwoorden
  22. Mooi gedichtdachten Annet!

    Beantwoorden
  23. jacob hesseling

    mooie combinatie: heb foto’s dansfeest Frankrijk ,doet me hier aan denken

    Beantwoorden
  24. mooi met name ’t 2e couplet(pardon strofe)m’n middelste zus had dingen van botero op’t toilet hangen :)))

    Beantwoorden
  25. Fantastig!! Lief Netske wonderschoon! xxjan

    Beantwoorden
  26. Moest ik dit meer dan dubbel kunnen aanbevelen, ik zou het zeker doen ! Dit is zowat het mooiste dat ik ooit al van je las !

    Beantwoorden
  27. Dit gedicht laat een stukje van je ziel zien. En dat is een mooie ziel.

    Beantwoorden
  28. Ik struikelde even over de laatste zinsnede, maar niettemin mooi..

    Beantwoorden
  29. Ik ga voor het gedicht, Annet! 🙂

    Beantwoorden
  30. K: dankje)
    Jacob: laat zien:)
    Cor: ik heb ook kaarten van Botero in de kamer als wisselend decor:)
    Marsjan: hoepie, fijn van jou te horen:)
    Bert! wat lief, jij ook een aanbeveling en een kus! x
    Linda, mooi om te horen;)
    Zintuigen: pleistertje? maar ik hoor het graag van je, misschien kijk jij er wel doorheen:)
    Marjelle: alsjeblieft;)

    Beantwoorden
  31. Ha ha! een pleister voor het struikelen over een zinsnede hi hi!
    Mij lijkt de laatste zin eigenlijk uit twee delen te bestaan, die ik ergens ook als zodanig zelf maar doormidden breek. Zo niet dan blijft me de onhandige constructie storen. Een in of een bij of een door aan het begin van de zin is ook niet goed, dat snap ik wel. Maar ja ik weet het ook niet hoor…
    groetjes van Anne.

    Beantwoorden
  32. alvast genietend aanbevolen. Te moe om te reageren in mijn gestolen uurtje
    ~²³~

    Beantwoorden
  33. ja ik begrijp wat je wilt zeggen Anne,
    die laatste zin is als ik hem zelf lees
    op mijn manier wel duidelijk, maar je kunt het
    ook anders lezen met de klemtoon weer ergens anders
    ‘ons diepe ademhalen is (wel) duidelijk
    namelijk dat ik mijn hart bij je aan
    laat meren (zou dat willen)’
    de oorspronkelijke versie was ook anders
    maar niet voor publicatie geschikt, tenminste niet hier….
    heel goed opgemerkt van je, dat ik in een
    ander timbre zat bij aanpassing…groet je
    Dianne, dank je, was ook zo moe gister
    ~ * ~

    Beantwoorden
  34. …… laat meren..
    in het frans is dat toch…lemaire..?

    Beantwoorden
  35. oh ja joh
    tonsurton
    en een hyvessmaailie :")*

    Beantwoorden
  36. een moment van niet praten…ik voel het,
    je bent geschapen voor zeer ongewone ogenblikken.

    Beantwoorden
  37. oogblikjes naar binnen
    gericht Fra waar het landschap
    vol liefde woont en waar de
    fantasie huist)

    Beantwoorden
  38. Niets zo fijn als samen stil kunnen zijn (en dat niet ongemakkelijk vinden)
    Dikke knuffel van iemand die dit weekend ook weer heerlijke stille en toch zó volle momenten heeft gekend..

    Beantwoorden
  39. Knuf terug van mij….

    Beantwoorden
  40. In stilte is de liefde te ervaren
    we komen dan ook dichter bij onszelf
    daar begint het ook
    Groetje

    Beantwoorden
  41. Oh wat een prachtgedicht Annet!
    …een poes die over het toestenbord loopt:
    en misschien wel poëzie maakt!
    gr eva

    Beantwoorden
  42. Daar heb ik me even lekker aan opgewarmd. Dank…

    Beantwoorden
  43. da’s een leuke Eva:)
    goh dat ik nog zoiets kan betekenen
    voor je Rami, dank je!:)

    Beantwoorden
  44. Lieve zuster,
    Ik zwijg en voel me verbonden…..:-)…..!!
    Liefs………

    Beantwoorden
  45. mooi Geroom:) liefs x

    Beantwoorden

Geef een reactie

