RSS Feed

* * DE DAG VAN DE BOENLIP* *

Geplaatst op

fotoHij keek zo verlangend de wereld in dat hij veel zo niet alles aantrok.
Hij beschikte over een haast magnetische aantrekkingskracht.

Sterke vrouwen met ijzer in hun bloed, stalen armen of beugelbekkies
schoven naar hem toe.
Hij had boenlippen en zuigogen.

Hij bewaarde zijn verzameling vrouwen over het hele land.
Ze hingen te drogen in alle windstreken.
Alsof het om stokvis ging.

Zij was een koffervis.
Altijd onderweg, altijd op reis.
En net op die ene dag, eind maart, droeg ze voor het eerst een licht metalen koffer.

Eind maart: vuurtijd.

Ze was geboren in het jaar van de cactus.
Prikkelbaar maar ook snel geprikkeld.
Als je tenminste wist hoe je dat moest doen.
Hij wist dat.
Ze gaf zich niet gauw gewonnen.
Maar nu wist ze, voelde ze al snel: deze jager kon haar aan.

Haar vinnen waren week.
Haar geblub was weerloos.

En door haar koffer kon hij haar aan de haak slaan.

Alweer een nieuw slachtoffer!

(want zij wist niets van die stokvisjes)

Blub, blub, ze zwom alweer verder……….


(animatie: kogelvis)

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. amelie.pardouze

    ’t Klinkt heerlijk zo’n boenlipvis Annet! Aansprekend geschreven, volgens mij heeft hij mij ook al te pakken…

    Beantwoorden
  2. potvis nog aan toe…eerst geklikt toen pas ingelogd… maar heerlijk verhaal en prachttekening

    Beantwoorden
  3. boenlippen en zuigogen.
    top!

    Beantwoorden
  4. Het was ook zo Amélie
    wil je graag voor hem behoeden…
    Gala, sodekokkels:) dank je:)
    lebonton: de dag van de doordringende blik was het:)merci….

    Beantwoorden
  5. We waren weer eens bij elkaar op visite op hetzelfde moment….:-))
    Ik werd aangetrokken door je animatie en prachtige illustratie, en je tekst is verrassend. Ik ben er als een blok voor gevallen…… Dat krijg je er nou van met die zuigogen en boenlippen…..zoenlippen.
    Lieve blub, Coby

    Beantwoorden
  6. Ha wat leuk, de cactusvis.
    Weet niet precies waardoor,
    maar even dacht ik aan prinsjesdag.
    Oh dat komt natuurlijk door die koffertjes.
    Zouden het er twee zijn, dit keer?
    Een met goed nieuws
    en een met slecht nieuws?
    Of een met de waarheid
    en de ander met valse beloften???
    gr eva

    Beantwoorden
  7. Coby: grappig en dank, poetszoentje van mij;)
    Eva, ja goed zit er ook in verwerkt, de koffer, één met dromen hoop ik in ieder geval…:)
    gr. van Annet

    Beantwoorden
  8. Mijn eerste associatie was: zoenlippen…Mick Jagger! De vrouwen verzamelaar… 🙂
    Stokvisjes, koffervisjes en bakvisjes…

    Beantwoorden
  9. Lit, ik zou het ook niet weten
    Bart, ja is minder erg dan dit woord:) oh hij ook een verzamelaar:)

    Beantwoorden
  10. Ingrid van den Bergh

    Oh, Annetje, wat prachtig. Mytisch bijna.
    Mag ik verder zwijgen?
    (Maar dat plaatje, die zachte textuur van schubbenbolletjes… ooooooooh……….)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  11. dank voor je lieve woorden Ingrid;)

    Beantwoorden
  12. Benieuwd of hij ook nog wat tong heeft opgescharreld, wat een leuke charme-vis !
    Is boenlip te huur trouwens, donderdag is zuigdag hier ;-)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  13. ooooow Annelies weet niet
    wat ik zeggen moet:)

    Beantwoorden
  14. Voor de zekerheid :stofzuigdag dus….. *-*!

    Beantwoorden
  15. Ik vind deze wonderbaarlijk krachtig
    prachtig
    Ik krijg er weke vinnen van..

    Beantwoorden
  16. Annelies, ik dacht het al, ogen vol fijnstof en boenen met de lippen (en ik gebruik echt geen drugs, ik maak dat stofje zelf aan) :))
    Linda, dank je, zoals hij is, de gehoornde man!;)

    Beantwoorden
  17. Het is prachtig!

    Beantwoorden
  18. de Don Juan der zoute zeeën … tot hij op een dag bot zal vangen en aan lager wal geraakt, verslaafd aan viskey, pier en mosselbanken …

    Beantwoorden
  19. U doet er beter aan op het droge te blijven, waag u niet in de stroom van de boenvis, of wapen u, ruil uw lichtmetalen koffer om voor een haakvrij huis…
    Een welgemeende groet van Ragfijn

    Beantwoorden
  20. is mooi Bert, merci;)
    een gewaarschuwde koffer
    telt voor twee Ragfijn;)

    Beantwoorden
  21. dank je Zilver!

    Beantwoorden
  22. krachtig! maar jagger? nee!

    Beantwoorden
  23. ga even nadenken Paco:~)

    Beantwoorden
  24. Mm….eng griezelig verhaal over een foute gevoelloze man in mooie metafoor verpakt zeg!
    LiefsReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  25. Hmm…ik geloof dat ik hem wel heb gekend. Gelukkig zit er ook andere vis in de zee en het exemplaar wat ik nu aan mijn liefdeshaak sloeg, is van een héél andere soort 🙂
    Een verliefde vissengroet
    Hydra

    Beantwoorden
  26. Sweetheart, dank je wel, gelukkig is het leven aan verandering onderhevig, ik blijf erover schrijven, liefs…
    Hydrangea, écht gekend, vertel…..ah good news – verliefd zijn is fijn……x van Annet

    Beantwoorden
  27. Ik kan hier erg van genieten
    Je woordkeuze krult ))
    ~~~~mya~~~~

    Beantwoorden
  28. Danks Wilma
    Ik krul mee Dianne)
    lfs

    Beantwoorden
  29. altijd makkelijk als je even tussendoor de koffer in wil duiken, en dan van die prachtige zachte woorden bezigd waar je al mijn vinnen mee beroerd

    Beantwoorden
  30. tussen schuttersvisjes
    en poëziewoorden

    Beantwoorden

Geef een reactie

