RSS Feed

* * HET DOMINANTE OOG * *

Geplaatst op

foto

Zachtjes zullen we
wennen aan het
nieuwe klimaat
misschien gestaag
misschien heftig
hoe of het komt
dat blijft wat vaag

hoe het komt we
zullen elkaar kunnen
troosten misschien
als we niet wegslaan
weggaan in een verstikkende
mist
onze handen wuivend om
hulp
onze voeten trappelend
in het rijzende water

hoe het komt laten
we nu nog liefhebben
elkaar kussen bij tij en
ontij
bij eb en vloed
je weet toch wel hoe dat
moet?
vloeien in elkaar
in elkaar opgaan
bij zonsondergang
bij het botsen der
planeten
bij het doven van de
sterren

het zijn onze manen lief
het zijn de golvende manen
van de waterpaarden
waarop wij draven in een
kolkelende zee

wij galopperen de
Apocalyps voorbij
en spoelen aan in
een nieuw land in een
nog te vinden wederopstand

gedicht en tekening Annet Lemaire ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooie zin Doranne: het zuigt me zo dromenland in…
    Zei net nog bij Josh, de haren komen nu op plekken waar je ze niet hebben wilt, eindelijk word ik nu kat, dat wel natuurlijk:) dankje S.;)

    Beantwoorden
  2. Heel bijzonder, Annet,
    ik ben gefascineerd door het oog.
    En het gedicht…
    spannend ook!
    groet van Afi

    Beantwoorden
  3. In de toekomst misschien de rampen en nu de liefde.

    Beantwoorden
  4. danks Afi~)
    Rampen en liefde
    ze gaan altijd samen
    soms apart
    maar ze zijn altijd
    met zijn beiden
    Chiel~)

    Beantwoorden
  5. Mooie prent, Annet, en mooi geschreven. Positief, optimistisch. Dat houdt een mens overeind.

    Beantwoorden
  6. Helemaal off the record, maar weet je wat ik me al bladerend door jouw blog bedacht? Dat ik voor mijn verjaardag heel graag een servies zou krijgen met jouw illustraties erop. Een ontbijtservies, om elke dag vrolijk mee wakker te worden!
    kus, astrid

    Beantwoorden
  7. Wat een leuk idee Asdale
    Ik ga me opgeven voor een pottebakkerscursus, was ik toch allang van plan
    je bent een engel!
    x Annet

    Beantwoorden
  8. Ja Annet. Ga in de serviezen….nieuwe markt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

