RSS feed

DE LIEFDESTUIN

Geplaatst op

een septemberwind
gaat door de tuin
op lauwe pootjes
en een bolle buik
zwanger van regendruppels

de bladeren fluisteren vroege
najaarswoorden
blauwe bessen rijpen
verlangen naar een snavel
een mond

kom bij me je bent zo
lekker rond

je wangen ongeschoren
gevangen in jouw markant
geluid
en als ik jouw woorden lees
voel ik ze terug in mijn
bovenbenen bloot

kijk er glinsteren zilveren sporen
op weg naar de dood
werd ik opnieuw in jou
geboren

gedicht: Annet Lemaire

hou erg van de kunst van Walasse Ting

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ingrid, Afi:)) danks

    Beantwoorden
  2. Schilderij doet me aan Matisse denken. Dat zomerse geel met die geloken blik. Ja, mooi. Het gedichtje is voelbaar. Toch moet het nog heel even augustus blijven… Het gaat me te snel.

    Beantwoorden
  3. En volgend jaar weer. Een mooi ‘kringloopgedicht.

    Beantwoorden
  4. Starry, het was net september in de tuin toen ik het schreef……
    Maar dan toch weer anders Chiel:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

