RSS feed

OCHTEND IN HET HUNZEDAL

Geplaatst op

fotode stilte strekte zich
voor m’n voeten uit
wilde me mengen,
verbinden met het
bloeiend landschap als
in een vrijage, een innig
diep bij elkaar horen

zag een dansende ruiter
op een paard in een silhouet
boven het golvend koren

een zacht gesnor van insecten
als decor van dit zomers spel

uit gulden roeden maakten zich
geuren vrij
de teugels slap
in de verte floot een trein
ik, die dit mocht ondergaan
erbij mocht zijn
in dit zondoorregen landschap

gedicht en foto: Annet Lemaire

‘in de verte floot een trein’

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. het is hier heet boven
    (welke componist zit in deze zin….)
    ik vertrek naar beneden:^)

    Beantwoorden
  2. Hoe vredig, dit landschap.

    Beantwoorden
  3. Buiten klinkt en loomt de zomer, en binnen en beneden klinkt Annet Beethoven met haar ode. Wat een prachtige dag was het….
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  4. Maria-Dolores

    Mooi! Hunzedal, is dat Gieterveen, of een exotischere plek?

    Beantwoorden
  5. Aad Verbaast

    "zondoorregen" vind ik wel een heel mooi woord..Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  6. hoi Annet, zomerbloggen met dit heerlijke weer ontkomen we er niet aan 🙂

    Beantwoorden
  7. een pastorale!

    Beantwoorden
  8. K
    Coby
    Maria-Dolores
    Aad
    Doranne
    Cor
    dank liever maak ik eigen
    woorden maar ging nu aan de slag
    met bestaande woorden
    Maria-Dolores: het Hunzedal ligt onderaan de Hondsrug met daarin o.a. het veendorpje Gieterveen, het strekt zich uit van Drenthe t/m Groningen, de Hunze is een rivier, door de bewoners Drents Diep of Deip genoemd, het is een aftakking van de Drentsche Aa. Sprak suppoost Lemaire:)

    Beantwoorden
  9. Een hele mooie stilte

    Beantwoorden
  10. mooi en zacht
    van jouw genieten genoten
    mischke~)

    Beantwoorden
  11. hans: behalve met oudjaar:(
    Dianne, dank, kun jij dat ook:~)
    mjoef:^)

    Beantwoorden
  12. Een wijds en warm openluchtmuseum
    zonnig landschap, loom en stil…
    konden we het maar bewaren, en met oudjaar even uitpakken, voor één dagje… 🙂

    Beantwoorden
  13. Bart er schuilt een dichter in je
    danks en ja kon dat maar…:^)

    Beantwoorden
  14. Zelfs een stadsmens als ik word hier stil van … 🙂

    Beantwoorden
  15. Mooi Annet, één met de natuur, maar ook cultuur is aanwezig.
    Keep it cool vandaag.

    Beantwoorden
  16. PACO PAINTER

    Een zomer die niet beter kan worden beschreven

    Beantwoorden
  17. Zo mooi gezegd Annet:
    "uit gulden roeden maakten zich
    geuren vrij
    de teugels slap
    in de verte floot een trein!"

    Beantwoorden
  18. Berthoven:))merci cherie:)
    Laila, jazeker, Stadskanaal heeft een mooie bios én theater, zo vanuit de modder op het pluche:)het weer voorspellen is een hele kunst merk ik:)
    Ah dank Paco:)
    Wilma, danks, een echte stoomtrein, machtig geluid, zag je het nog? er staat een link…

    Beantwoorden
  19. Marijke van der Scheer

    Ik heb het landschap gezien. Het is zo prachtig, die doorkijk vanaf de tuin en het huis.
    Maar jouw gedicht maakt de herinnering er aan intenser, bloemrijker…
    Liefs, Marijke

    Beantwoorden
  20. wat een mooi antwoord Marijke…
    liefs….

    Beantwoorden
  21. Annet, als je het nog eens over een voloptueuze inkijk hebt, dan kom ik eerst bij jou! Bedankt voor de "fluitende- trein-tip.

    Beantwoorden
  22. Fravalalatierala…..

    Beantwoorden
  23. ‘wilde me mengen, verbinden met het bloeiende landschap als in een vrijage’….
    Dat vind ik nou weer geweldig gezegd, Annet!
    Het bloeit en broeit, dat landschap daar in het Hunzedal!
    It’s summertime…!
    En yes, bedankt voor de treintip! Leukkkk
    Zomerkusjes:)

    Beantwoorden
  24. Wat ben je toch een leuk
    hartelijk mens Geroma!
    Leuk dat je trein nam:)
    Lieve groetetoeten vanuit
    het Hunzedal;)

    Beantwoorden
  25. gershwin, all the way
    mooi Annet,
    gr. hippo

    Beantwoorden
  26. Summertime,
    And the livin’ is easy
    Fish are jumpin’
    And the cotton is high
    warme groet van Afi :))

    Beantwoorden
  27. Hippo: door Afi snap ik het
    er is altijd wel een beschermengeltje:)
    Afi:)) mooi met je foto erbij~)

    Beantwoorden
  28. De sfeer van ouderwetse Hollandse zomers, met de geur van gras en het geluid van vogels en..soms een stoomtrein..

    Beantwoorden
  29. héé de bioscoop oet Knoal:))

    Beantwoorden
  30. Zon-door-regen.
    Die regen ja, die hadden we hier vandaag.
    Mooi gedicht Annet.
    Een en al zomerse wellust!
    gr eva

    Beantwoorden
  31. Mooie sfeertekening.
    Ik beleef het mee
    maakt me blij

    Beantwoorden
  32. Eva, je het is net een sudderlap:)
    nu is het sudderen….dank!
    EJW: ha gelukkig;)

    Beantwoorden
  33. Miranda Mei

    wat een fijne sfeer hangt er rond dit gedicht.
    Om vrede in te vinden…
    groet,
    M.

    Beantwoorden
  34. Ja innerlijke rust Miranda
    wens dat iedereen toe
    dank voor je bezoekje…
    groet van A.

    Beantwoorden
  35. Je woorden en de foto ademen het zwoele van een warme zomerdag. Mooi.

    Beantwoorden
  36. Dank Ron, vandaag is het hier 25.5 graden binnen, buiten is het bijna 30 graden…..het lijkt op het begin van Met Het Oog Op Morgen…..

    Beantwoorden
  37. Ingrid van den Bergh

    Mooi zoals je de trein in je gedicht verweeft.
    Vandaag nog eens je bovenste infoblokje gelezen. Je bent een ‘vol’ mens. Ik weet dat je mij dit woord (woorden zijn nooit toereikend) vergeeft.
    PS: de treinenpagina die onder je link zit heb ik doorgemeild naar mijn levensgezel. Bouwer van een eigen modelspoorbaan en een echte treinenfreak.
    Wens jou nog veel mooie ochtenden in het Hunzedal.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  38. Ha, dank je lieve Kreeft Ingrid
    geweldig hè die stoomtrein
    het is een machtig geluid
    Een mooie dag gewenst voor jou:^)

    Beantwoorden
  39. Mooi beeld met die dansende ruiter….
    Salut van Hetty

    Beantwoorden
  40. Harry.C.A.Daudt

    Annet,stilte strekte zich ook voor mijn voeten uit…bij het lezen van jouw gedicht.
    Geniet van het Hunzedal…;’t is geen niemendal.
    vakantiegroet,
    dichterbijgrave

    Beantwoorden
  41. ik heb het netjes afgerond op 40 … 🙂

    Beantwoorden
  42. de stilte strekte zich
    voor m’n voeten uit
    wilde me mengen,
    verbinden met het
    bloeiend landschap als
    in een vrijage, een innig
    diep bij elkaar horen
    Prachtig!!!!
    Je geeft woorden aan mijn gevoel van zonet, al wandelend.

    Beantwoorden
  43. merci Mira
    take my words with you….

    Beantwoorden

Geef een reactie

