RSS Feed

KERS&VLEES

Geplaatst op

foto

Zo kleine kersjes

vertel eens hoeveel

gif dragen jullie op je

vel?

Ik heb jullie niet groot-

gebracht dus ik weet van

niets.

Vertel eens over jullie

jeugd.

Hoe was het om kersenbloesem

te zijn.

Werden jullie in slaap gewiegd

door de wind?

Waren er aanvallen door spreeuwen

of kersenwurm?

Of waren jullie daarop voorbereidt?

Hoe was het om geplukt te worden,

oh dat was wel fijn.

Oh, het is zelfs fijn om kers

te zijn.

Het doet me goed dat te horen.

Kom ik hang jullie in mijn oren.

Kleine lieve zachte donkerrode

lekkernijen.

Ik wil iets met jullie delen

voordat ik jullie ga verwerken tot

sappigzoete jam, luister:

Ik heb een man ontmoet met vlees

in zijn stem.

gedicht en tekening: Annet Lemaire ©

uit de serie: het is niet zoals het is het is anders

Bewaren

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Hoe kom je op zo’n beeld/idee? Vooral die laatste strofe…
    De kersen zijn helaas al lang weer gevallen en opgevreten. Ik vind altijd van die stappeltjes pitten en overal duiken kersenboompjes op.
    Ik zoek trouwens nog iemand met pit in haar lijf:-))Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  2. Oliphant, weet niet hoe ik er op kom, het valt me in en het is fantasie, spelen met woorden en gevoel.
    Nou euh, Frankrijk lijkt me wel wat Chiel:)

    Beantwoorden
  3. heb genoten van je stukje en ja Typisch Annet,
    er was iets met kersen, sint Jan, en over het kampvuurspringen,..
    kocht gisteren biokersen, mmmmmmm,wel duur dus zwelgen was er niet bij.ga nu snel van de ondergaande zon genieten tot later.

    Beantwoorden
  4. koen -drijfveren

    zelfs op de snorharen van poeslief;)

    Beantwoorden
  5. prachtig lekker lief

    Beantwoorden
  6. dank Doranne, Koen en Vuurjuffer…..

    Beantwoorden
  7. Ingrid van den Bergh

    Tekst en beeld roepen bij mij de associatie op met "vleeskersen". Wij hadden die vroeger in de tuin, maar het kan ook zijn dat ze "spekkersen" werden genoemd maar dat is zo’n beetje hetzelfde.
    Die kersen leken op het hoofdje van je kersenmeisje, ze waren ook een beetje roze met geel en lekker dik.

    Beantwoorden
  8. leuk: spekkersen!

    Beantwoorden
  9. ’t is me weer gelukt – da’s al zes van mij !
    (ons geheimpje … :-))

    Beantwoorden
  10. ik ben zo`n bariton die gek is op kersen….warme..over roomijs gegoten…
    en waar je met halfdichte ogen je lippen bij aflikt..

    Beantwoorden
  11. sprak hij bescheiden:)

    Beantwoorden
  12. Pingback: * * * VERLOREN * * * « voelsprieten

Geef een reactie

