RSS Feed

***DE DANSENDE DICHTER***

Geplaatst op

foto

je woordenstreel
robijntjeszacht
elk woord glijdt als
een malse haring
door mijn keel

je woorden dansen
sjansen, swingen
de letters als bubbel-
druppels in het water
ze zingen

je woorden komen uit
het zachte zuiden
verdonsen dat hoekige
in ons, ze luiden een
weg in die wij te weinig
belopen
de weg van vertedering
en verfijning
wegen ingelegd met
kasseien

die aanzetten tot
hobbelen, effenen en
fluiten
en vrijen in klinkerdeining

gedicht en tekening: Annet Lemaire ©

voor Bert

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. prachtig om te lezen, heerlijk jouw woorden te mogen ondergaan…geweldig

    Beantwoorden
  2. Paul: ik heb een fan:)

    Beantwoorden
  3. en terecht heb jij een fan

    Beantwoorden
  4. Mooi in woord & beeld, Annet! 🙂

    Beantwoorden
  5. ´t is bij de konijnen af
    dikke van dale zegt hier laf
    dat dit niet kan,
    maar..alweer een fan!

    Beantwoorden
  6. Schone woorden
    voor een schone dichter
    …robijntjeszacht, ja! :))

    Beantwoorden
  7. Mooie ode. En terecht. Klinkerdeining, prachtig gevonden.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  8. Marjelle, dank je;)
    lebonton, het benne haasjes;)
    Bart, dank je;)
    Coby, merci bien, groeteliefs van mij;)

    Beantwoorden
  9. Dit is gewoon lékker om te lezen 🙂
    Mirce )

    Beantwoorden
  10. Dianne, 🙂
    kuuske)

    Beantwoorden
  11. zachtjes hobbelend over de klinkerdeining
    tevreden zwevend in je Eendje…
    hoe heerlijk moet dat zijn 🙂

    Beantwoorden
  12. Bart: er woont een dichter in je~)

    Beantwoorden
  13. De dichter is een fier konijn (het linkse !)
    omdat hij voor een keer
    zelf de muze mocht zijn
    lieve woorden en een prachtige laatste zin : vrijen in klinkerdeining
    als ik daartoe mag aanzetten ben ik een blij mens !
    xx
    Bert

    Beantwoorden
  14. Mooi Annet en voor een mooi mens, lief van je, hij heeft het al gezien ook.

    Beantwoorden
  15. Oei, je tekening is ook erg leuk!

    Beantwoorden
  16. Bert, ben ook blij (blaai) maar het benne haze zei ik bij lebonton:^) kruissteekjes xx
    Zilvertje, mijn dichtader staat open:)niet te stelpen:^)

    Beantwoorden
  17. Wij zijn fier op Bert
    en ook op Annet
    niks aan te doen! :)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  18. Bart doet me denken aan die film met dat poppenkast van die schrijver van het boek Jenny over een jongen die in een kat verandert…..Paul nog wat……..

    Beantwoorden
  19. Paul Calligo…….

    Beantwoorden
  20. die poppenkast
    Annet Lemaire blogt sinds mei 2004
    en verdient daarmee geen ene moer
    ze schrijft over van alles mens en
    dier
    van kat tot hond
    van pop tot mond
    van job tot stond
    van fluutertuut
    tot eendenkruut
    keep on smiling:)

    Beantwoorden
  21. stoeien met klank en woord is leuk en plezierig….en daar ben jij goed in

    Beantwoorden
  22. ach Cor je bent een schat~)

    Beantwoorden
  23. volgens mij is dat linkse toch een konijn hoor – het heeft een heel ander mondje … 🙂

    Beantwoorden
  24. deze hazen staan stil
    hoewel velen gebiologeerd
    willen weten
    hoe ze lopen, maar
    dansend en stuiterend
    effenen ze het pad voor
    een mooi eerbetoon
    gr. hippo

    Beantwoorden
  25. Dit is een mooie hazenstreel
    en ik zie een ijle muze, daar in de hoek van uw blog.
    Goedemorgen Annet:)

    Beantwoorden
  26. PACO PAINTER

    Ja,, dit moet je inderdaad odergaan.En dat doe ik met graagte

    Beantwoorden
  27. Bert :))
    Hippo, blogridder
    dank voor uw schone reactie
    op zich een poëzie;)
    Morgaine, hazenstreel, een
    ijle muze, great!
    Paco, oké en dankje;)

    Beantwoorden
  28. Wat mooi Annet! Vooral ook dat laatste!

    Beantwoorden
  29. Ik zie een Vlaams polderlandschap zonder jagers. Een picnic. Ik weet niet, maar het voelt gewoon goed, Annet.

    Beantwoorden
  30. Ron, c’est le ton qui fait la musique:)

    Beantwoorden
  31. Mooi Annet,
    zulke poëzie mag er wel meer komen:
    warm en soepel.
    En die hazekes…
    Salut!

    Beantwoorden
  32. Hetty, dank je, jou zou van mij ook mogen, zie meteen hazekus staan:)
    Salut!

    Beantwoorden
  33. Hester bedoel ik
    wat liefde al niet
    vermag….

    Beantwoorden
  34. koen scherer -drijfveren

    beetje laat, maar gefeliciteerd nog met je verjaardag!

    Beantwoorden
  35. dankjewelKoen

    Beantwoorden
  36. Wat een heerlijk gedicht.
    Alleen die haring……brrr.
    Ik durf je niet meer te feliciteren.
    Weet je wat…ik doe het toch!
    Gefeliciteerd en een dikke pakkerd veur oe!

    Beantwoorden
  37. Héé Indigo je bent er nog!
    U wordt gemist. Niet vermist.
    Maar toch. Harderwijk: visplek
    bij uitstek, tenminste vroeger….
    Ik hou helaas ook niet van zoute
    haring wel van rolmops zo nu en
    dan……dankoe:)

    Beantwoorden
  38. droomvrouwtje

    Je schrijft altijd van die heerlijke woorden… en dat plaatje erbij… ik word op slag weer vrolijk 😉
    xxxdromerke

    Beantwoorden
  39. gelukkig dat je vrolijk wordt!
    xxx a dreamer too…..

    Beantwoorden
  40. Een weldaad om met jou over de klinkers
    te huppelen. IK voel me een echte medeklinker.

    Beantwoorden
  41. D E D I S C U T A N T E S

    Ik ben geheel van de Kaart
    Madeleine met Uw Wollen sokjes
    aan……
    Groet van mij…

    Beantwoorden
  42. :)) u staat nog wèl op mijn kaart:))

    Beantwoorden
  43. Ingrid van den Bergh

    Ook dit gedicht glijdt als een haring. Lief (zegt de Limburgse).
    Groetjes, Ingrid.

    Beantwoorden
  44. glijdt fijn, zeg de Rotterdamse 😉

    Beantwoorden
  45. Erg mooi

    Beantwoorden
  46. ik kom even langs:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

