RSS Feed

* * MAIL UIT DE HEMEL * *

Geplaatst op

vanmorgen kwam de
buurman langs
om me te vertellen dat
ik dood was

ach, ik wist het eigenlijk
wel, liep zo te rammelen de
laatste tijd
dacht dat het de uitlaat
was
ik had al zoveel verloren,
het land, het vee, de
habitat vol vogels, bomen,
mossen

alles was omgeshoveld
het leuke huis met vogel-
pannendak
met gleuven in de muur
waarin je babymarters
kon leggen

daar stond nu zo’n
kille schimmelige foldervilla
de bollen- en knollentuin
met subtiele akelei in
tere tinten, de vaste
stokrozen, de roze
watervalrozen
alles was nu grind
er was geen plek
meer voor de wind

de dingen komen door jou
maar zijn niet van jou
ik zag drie huiden wapperen
aan de lijn
een rode, een crèmekleurige,
en ja die kleine zwarte moest
van Roosje zijn

ik kan u wel vertellen
dat het hier erg mooi is en
vol met geestverwanten
en overal ligt marsepein
het hangt er vol fondanten

(ode aan mijn twee kippen van
elf jaar die weer aan de leg zijn
– bewijs van leven en dat je soms
alles afgenomen kan worden)

gedicht: Annet Lemaire
kunst: J. Willard

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. mooi hoor; z0 kom je op goede vrijdag weer met een verrassing uit de lucht vallen

    Beantwoorden
  2. Cor, als m’n parachuutje maar open gaat:)

    Beantwoorden
  3. Lieverd, ik ben hier niet veel meer, maar weet dat ik nog wel lees bij jou.. knuf!

    Beantwoorden
  4. Morgaine, fijn dat je bij me bent…knuftrug..

    Beantwoorden
  5. een uitsmijter om op te kikkeren;
    heaven can wait
    tnks

    Beantwoorden
  6. Kom, met de twee kippen, maar weer zachtjes naar beneden fladderen, annet…
    Tegen de tijd dat je geland bent is het hier op de grond vijftien graden, schijnt het voorjaarszonnetje en bloeit en groeit het onstuimig… :))

    Beantwoorden
  7. Prachtige binnenkomer die eerste strofe.
    Ook erg mooi vind ik het volgende:alles was nu grind
    er was geen plek
    meer voor de wind

    De beweging uit het leven gehaald.

    Beantwoorden
  8. Heel mooi in woorden gevat, goh.. En dan zijn er nog de kippen, die je niet in de steek laten….
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  9. ja hier houd ik van en ik heb het ook zo nodig in al die nattige grijsheid, dank je wel

    Beantwoorden
  10. gelukkig heb je je niets aangetrokken van de buurman,zodat we van je schrijverij kunnen blijven genieten.
    Groet

    Beantwoorden
  11. Ha leuk Paasbericht van je Annet. …een 11 jarige kip die weer aan de leg is….lekkere eitjes worden dat met Pasen.

    Beantwoorden
  12. Fra, dank je wel;)
    Oh Bart, zoveel warmte in de sneeuw:)
    100 woorden, dank je voor je woorden:)
    Coby, nee dieren nooit…..x
    Gala, jij bedankt
    EJW, 🙂
    Zwol, ja Zwol ik was geheel ontroerd, ze was al aan het zingen, van zingen komen eieren, ik heb ook een Paas(lid)cactus die bloeit….:))hoe weten ze dat nu van Pasen?

    Beantwoorden
  13. Ik lach mij eenkriek hier!
    Heerlijk verhaal!
    Zo eentje van: oohhhh waarom heb ik dit zelf
    niet verzonnen!
    Gelukkig heb jij het voor mij gedaan!
    En fried eggs?
    Ik denk dat het deze Paas frozen eggs worden.
    Of schrijf je dat met een v, weet het even niet meer.
    Zal de aftakeling wel zijn!
    Fijne paas, Annette!
    En broed maar weer een fantasie-ei euit!
    gr eva

    Beantwoorden
  14. Volgens mij leggen ze van schrik! Met pasen sneeuw! "Liep zo te rammelen de laatste tijd" erg leuk!

    Beantwoorden
  15. Eva, je lacht je een kers(kriek), buiten sneeuwt het dikke witte vlokken, vers
    bak voor jou een eitje
    omdat je bent zo’n leuk meidje;)

    Beantwoorden
  16. viktor loman

    Wat een prachtig gedicht, heel heel erg mooi.
    gefeliciteerd met het resultaat en de bevrediging van het schrijven.
    groet
    rené

    Beantwoorden
  17. de dingen komen door jou maar zijn niet van jou, vertel je dat je kipjes ook als je de paaseieren raapt? :))))

    Beantwoorden
  18. Wilma, ga vandaag nog kiek’n, gister was het legdag, wonderlijke dingen in de natuur;)
    Viktor en René, wat lief…..
    Anne, :))))
    Martien, da’s een groot compliment van een Groninger man;)

    Beantwoorden
  19. Nou wichie da he’je mooi moakt! ( deed zij een poging in het Drents..hihi)
    Zoals altijd weer verrassend!
    ps, heb jij misschien een bouwtekening van een kippenhok?

    Beantwoorden
  20. Geluk is het al Pasen en de verrijsenis dichtbij … 🙂
    Leuk gedicht met vele gezichtjes en nog gauw twee kippen aan de leg (met deze koud ? denk ik dan …)
    met sneeuwlentegroet,
    Bert

    Beantwoorden
  21. Asdale, dankssss, en dan een kippenhok, heb er een staan, geschikt voor twee of drie kippen, lange uitloop, vraagprijs 75 euro……i.g.s.
    (het moet niet gekker worden hier:)))

    Beantwoorden
  22. Heel mooi Annet,
    zo’n wereld vol fondanten
    en gesstverwanten.

    Beantwoorden
  23. Na deze blog hoef ik geen paashaasverhalen meer te horen, alles zit erin, van ei en voorjaar, nieuw leven en dood in de pot.

    Beantwoorden
  24. Onze 2 kipjes leggen ook weer!!
    Fantastisch verhaal, groet Linde

    Beantwoorden
  25. Er sluipen weer chocoladepaashaasjes bij mij door de tuin. Ik zag ze net glimmen in het maanlicht, dat tussen de ijsjeswolken door glipte.
    Het zijn vreemde dagen, zeg dat wel!

    Beantwoorden
  26. Bert, vóór de kou was het, vandaag weet ik nog niet, te koud om te zoeken in de hoeken, zet het hok open en dan gaan ze lekker zitten in de hooiberg:)
    Laila, dankjewel….
    Mirjam, een goed gevuld paasei, merci cherie
    Linde, zijn ze van de jonge, ze begonnen hier altijd met kerst, was grappig, toen waren er nog 8…..groetjes…..
    Thera, bij jou ook? Alles is vreemd en iedereen is een beetje gek, klopt, liefs van mij….

    Beantwoorden
  27. Je bent een lichtpunt in de grijze massa !
    Lieve groet voor jou en de kippen uit Grimbergen *-* !

    Beantwoorden
  28. laat het maar rammelen Annet,
    heerlijk gedicht,
    fijne Pasen en
    groet,
    hippo

    Beantwoorden
  29. Môge Annetje,
    Heb jij echt een kippenhok te koop? Ik wil zo heul graag kipjes, maar moet mijn eega nog een beetje warmdraaien. Ondertussen lees ik heel ‘onopvallend’ alles over hun verzorging en loer ik al wat rond op marktplaats ( pfoei wat zijn die dingen prijzig!)Jaja,ik ben slecht…hihihi. Maar je kunt toch niet in Drenthe wonen zonder kipjes op je erf! Wat jij!
    Fijne paasdagen!

    Beantwoorden
  30. Annelies, die gaat ook in mijn tas met zonnestralen met lieve groet terug;)
    Hoi Hippo, dank je en voor jou ook….
    Asdale, ja echt Astridje, je kunt ook mailen, nou je kunt er wel wonen zonder kippies heur:) maar mèt is nog echter….fijne haasdagen voor jou of jullie

    Beantwoorden
  31. Ohh je kippies..wat knap van ze! Ooit in mijn vorige leven ha dik ook kipjes. Het is zulk gezellig volk, dat de hele dag een beetje loopt te tokken en de pikken. Ik mis dat wel.Heb mijn huidge wederhelft nog niet kunnen bekeren.
    En dan al 11 en weer aan de leg. Daar is niet eens een Italiaanse wonderdokter aan te pas gekomen 😉
    Een scharrelgroet
    Hydra

    Beantwoorden
  32. HahaHy, italiaanse wonderdokter, er is wel een haan maar dat is hun broer, heb eigenlijk nog nooit gezien of hij zijn zusters besprong, deze haan kent zijn grenzen….

    Beantwoorden
  33. het positieve vind ik mooi, suiker maken )
    groetlfs,Dianne

    Beantwoorden
  34. Aad Verbaast

    Een mooiste Pasen toegewenst!

    Beantwoorden
  35. Voor jou ook Aad….

    Beantwoorden
  36. Harry.C.A.Daudt

    Annet,
    overal…ligt marsepein…
    Laatiefijnzijn!!!
    PaasGroet,
    dichterbijgrave

    Beantwoorden
  37. Hoi Harry, mars en pijn, groet terug, jammer dat je niet ingelogd bent…..

    Beantwoorden
  38. hoi Annet,
    je maakt nog steeds zo mooie dingen! 🙂
    ps. kreeg je providerverhuismail, maar kon er niet op beantwoorden, die mail kwam terug
    groetjes marlis

    Beantwoorden
  39. Hoi Marlis, verdien er niets mee helaas, effe klage, is een taboe, boe, kreeg net ook al een mail dat alles terug komt, net als te vet eten, wie weet komt het nog goed, sneeuwgroet van hier…………………

    Beantwoorden
  40. Lief dat die oude kipjes stug doorgaan met leggen. Zelf had ik nooit kippen, toen ik nog in kippenland, tussen Barneveld(Kiependarp) en Lunteren woonde haalde ik mijn eieren bij een boer-met-de-vut die zijn leghennen ook ouder liet worden. Giga eieren legden ze en ik kocht ze voor een oud duppie per stuk.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  41. Een oud duppie, those where the days…..

    Beantwoorden
  42. Niet wanhopen, Lieve Anneteke….
    ff lekker van je afschrijven is altijd goed…
    Ook ik Blog niet meer zo vaak en veel als voorheen…
    Maar, ik vergeet je niet…Mooi mens!!
    Lieve dikke pakkerd en kus van mij voor jou::))

    Beantwoorden
  43. het is hoe ik me voel
    kan me niet anders voordoen
    het bloggen wordt minder indeed
    bij mij
    ik vergeet jou ook niet
    van hier hetzelfde voor jou, mwah, mwah:))

    Beantwoorden
  44. @Eitje lekker opgepeuzeld!
    H..dank!
    gr eva

    Beantwoorden
  45. kaka op blote voeten

    Bijzondere mail uit de hemel!
    Bijzonder!
    Mijn mail komt van een ander gebied en brult wat na…
    Lieve groet!

    Beantwoorden
  46. aiai…ik heb je even gemist…maar de schade ingehaald, met als klapstuk deze blog…
    bij jouw is het echt van Ø Let every day stir my imagination Ø….
    geweldig inspirerend…zoals jij een ode maakt…nee ik hoef geen kippetjes, maar krijg vaak verse eitjes van kippevrienden en die hebben er heel wat meer…
    dat bewijs van leven en alles te worden afgepakt…dat zijn de glasscherven in de marsepijn…that’s life dear…
    jeghils

    Beantwoorden
  47. Leuk, dichten. Leuk, zulke gedichten, rampzalig, dromen die deze gedichten voortbrengen…
    Af en toe, in een akelige droom, is mijn huis in frankrijk een appartementencomplez, wordt overal gebroken en gebouwd, mag ik niet binnen en kennen ze me niet. Ik heb dan overal buren die van vlakke terreinen houden…
    Ik herken niets en word gelukkig toch weer wakker, waarna het een droom blijkt.

    Beantwoorden
  48. Hi Oliphant, in de droomuitleg staat een huis voor jezelf, wordt er teveel van je geplukt misschien? Leuk om over na te denken of niet dan?
    Een droom is als een ongeopende brief
    over jezelf.
    Lieve groet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

