RSS Feed

~ ~ Wonden van de zee ~ ~

Geplaatst op

‘Er is geen mogelijkheid tot rust in de wereldwijde verantwoording’, zegt kapitein Paul Watson aan boord van de Steve Irwin (!) .

De helft van het jaar verblijven wij tussen de ijsbergen en pakijs.

Het is onze taak de jagers op te jagen zodat zij hun slachtoffers kunnen beschermen.

Kapitein Watson heeft heel zijn leven al gevochten tegen de de Canadese zeehondenjacht. Deze jacht was in 1984 gestopt maar in 1994 heropend.

Honden van de zee
grote grijze waterpuffers
die dodelijke strijd
daar raak ik al wat redelijk
is kwijt (Annet)

ODE AAN DEZE MAN Paul Watson en zijn medewerkers


Dit jaar zullen er 50.000 zeehondjes extra worden doodgeknuppeld……..

Wat doen we met die gevoelens van machteloosheid?



Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. het is iets wat ik niet kan aanzien,
    het ziet er zo wreed uit,
    en toch…
    het doden van varkens, kippen en koeien kan ik ook niet aanzien,
    het volproppen van ganzen:walgelijk.
    waarom zou dit erger zijn?
    gevoelsmatig versus verstand?

    Beantwoorden
  2. natuurlijk gaat het om alles wat leeft
    maar vanmorgen hoorde ik dat er nog
    eens 50.000 pups worden gek……..
    als ik het goed gehoord heb
    het maakte me meteen wakker zo van
    ‘o god dat heb je ook nog de zeehondenjacht’

    Beantwoorden
  3. wonden van de zee, een prachttitel als het om honden van de zee gaat
    gr.

    Beantwoorden
  4. Deze "petitie" van harte ondesteund en ondertekend !
    Ik was de zeehondenjacht tot vanochtend het nieuws op radio 1 ook héél even vergeten….

    Beantwoorden
  5. antoinette duijsters

    Ik ben het met Anne eens, het doden van kippen, koien en varkens is net zo erg. En dan de manie er waar op het gebeurt. En dat alles omdat mensen zo goedkoop zoveel mogelijk vlees willen.Dat is de reden om vegetarisch te gaan eten. En verder zo min mogelijk gebruik te maken van producten waarvoor dieren zijn gebruik.Bont is een van de vreselijkse producten.
    groetjes

    Beantwoorden
  6. Maria-Dolores

    ik ben tegen àlle vormen van wreedheid. bovendien zijn zulke bontmantels écht een product dat niemand nodig heeft..

    Beantwoorden
  7. Ik kan het niet beter zeggen dan Maria-Dolores, tegen alle vormen van wreedheid. En dat heeft niets te maken met selectieve verontwaardiging – een prulargument dat nogal eens voor je voeten wordt gegooid als je het ergens voor opneemt.
    En dit met de zeehondjes…is nog eens extreem wreed. Ik hou er maar over op…Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  8. Sluit mij aan bij Maria-Dolores en Bart. En bij jou natuurlijk Annet!

    Beantwoorden
  9. Het enige wat we kunnen doen is geen bont meer kopen. Ook niet tweedehands. Anders weet ik ook niks. Bah.

    Beantwoorden
  10. Vuurjuffer, kwam van honden van de zee op wonden..
    Scram, ja me moeten wakker blijven, eens was er inzicht rond 1984….
    Antoinet, of course het geldt voor elke vorm van leven, al wordt dat andere zelden of nooit getoond, zelf je koe slachten dat was het gauw afgelopen met vlees eten, ook bij mij met m’n pain de provence op brood………

    Beantwoorden
  11. MD, vóór het leven voor liefde, laat het groeien en als ik maar bontrandje zie word ik al grassig……gruizelig…..
    Bart, ja precies: selectief niet, ook de mensjes, sure, op brede schaal…
    Thera, opdat wij niet vergeten…..
    Zintuigen, leuk dat je op m’n vraag ingaat (ik begrijp dat daar niet altijd tijd voor is, petities ondertekenen en de helden steunen en het om je heen zo goed mogelijk doen…..dàt is ook heel krachtig…….

    Beantwoorden
  12. A C T U A L I T Y - D I S C U T A N T E S

    Annet ; Je kunt ook lézen: W Ò N D E R U N
    van de Zee….De Wonde run zijn de wereld nog niet uit en Rùn rùn rùn de Wreedheid vooruit!!!
    Maar de Gróótste Wreedheid is natuurlijk dat wij De World as such bestaan….
    Wie heeft díe Wreedheid begaan??
    Dus Créëer ik zelf maar iets..Discutantes vanuit het níets..
    P S Ook ik ben een Mietje..kan niet naar Die Beelden kijken..
    Groet van Míj à Vóus

    Beantwoorden
  13. Mooi dat je hier aandcht aan besteed!
    Maar die machteloosheid
    raak je niet zo makkelijk kwijt!
    Jij en ik zullen niet zo makkelijk
    ten strijde trekken.
    Alleen op het blog dan maar!
    gr eva

    Beantwoorden
  14. Goed dat je het weer naar voren haalt, aanbevolen Annet !

    Beantwoorden
  15. Joshua, ja konden ze maar wegrennen voor de wonden, wij zitten ook vast, gevangen tussen machteloosheid en pijn, dat soort mannen zijn hun
    gevoelsleven kwijt, jij bent zeker geen mietje…
    Eva, als ze het zouden vragen ging ik mee, kon ik iets dóén!
    Annelies, dank namens hun, hun met die golden retriever-ogen, en dan die moeders die hun kind willen beschermen…………

    Beantwoorden
  16. Lang niet over dit onderwerp gelezen. Is het weer in het nieuws?

    Beantwoorden
  17. Aanbevolen, het is echt te zot voor woorden dat voor mantels e.d. met dergelijke methoden wordt gemoord.
    zeegroet, Coby

    Beantwoorden
  18. Laila, hoorde het vanmorgen, het knuppelseizoen komt er weer aan helaas niets wijzer geworden
    Coby, vreselijk hè

    Beantwoorden
  19. Kijk naar http://www.volkskrantblog.nl/bericht/189553, en snap niets van mensen die dit soort beestjes dood kunnen knuppelen…

    Beantwoorden
  20. Wat een vreselijk leed kunnen mensen veroorzaken!

    Beantwoorden
  21. Rami, ze zijn toch al zo kwetsbaar met al dat gif, mooi verhaal, je bent toch wel heel eng en gevoelloos bezig daar kunnen sowieso hele enge dingen van komen van gevoeloosheid…..
    Wilma, gevoelloosheid, dan worden we machines, grrrrrrrt

    Beantwoorden
  22. nu na 50 jaar nog niks wijzer geworden ? ik word er kots misselijk van, wat een mensen bah
    groeten, Pamela

    Beantwoorden
  23. Hoi Pam,
    ongelooflijk toch….
    groet Annet

    Beantwoorden
  24. We proberen erbovenuit te stijgen en één ding waar we wel iets aan kunnen veranderen, te veranderen. Individuen hebben weinig macht, maar er is altijd iets dat je kunt doen. Misschien niet voor de zeehondjes, dan wel voor iets of iemand anders. Anders kun je verzinken in die machteloosheid.
    Je hebt een heel oorspronkelijk blog, Annet.

    Beantwoorden
  25. Lieve Eline, ja, laatst las ik je kunt een ander niet veranderen maar wel jezelf, dit was wordt weer actueel, voor mij helpt het ook erover te schrijven, soms verzink ik wel, hoort bij het leven denk ik. Dank je vrouw;)

    Beantwoorden
  26. koen scherer -drijfveren

    goed dat je hiervoor aandacht vraagt! en een bijdrage aan besteed hebt!
    groet van Koen

    Beantwoorden
  27. Dank voor je woorden Koen…

    Beantwoorden
  28. Het is gruwelijk dat dit bestaat.
    Het schijnt heel goed te betalen,en ik heb wel eens gehoord dat deze knuppelaars eerst een soort drugs nemen voor ze er aan beginnen.
    Ja,welk normaal mens zou zoiets in nuchtere staat kunnen doen.
    Goede bijdrage.
    Groet!

    Beantwoorden
  29. droomvrouwtje

    Zo gemeen 😦
    En dan mensen die met zeehondenbontjassen lopen 😦
    Doodknuppelen zul je ze
    Geef mij maar een knuppel wil me graag even uitleven
    knuff voor jou met je mooie blog hierover
    xxxdromerke

    Beantwoorden
  30. EJW, nog gruwelijker, zoals de Hutsi’s en Toetsie’s, God staat ze bij…….
    Droomwijf, speel jij nu een spelletje of hoe zit dat?

    Beantwoorden
  31. Geweldig, als je er zo’n levensmissie van kunt maken, zoals Paul Watson dat doet….!!
    De foto van het zeehondje dat doodgeknuppeld gaat worden snijdt door mijn ziel heen.
    Je ziet de angst bij het dier.
    Tegelijk word ik vreselijk kwaad en krijg enigszins ‘moordneigingen’ om de afslachter zelf neer te knuppelen.
    ……………………………………..
    Lieve groetjes….:)

    Beantwoorden
  32. Goed van je, dit blog. Sluit me bij je aan.

    Beantwoorden
  33. Alle redelijkheid valt dan weg Geroma, las je van EJW dat ze gedrogeerd zijn? Echt iets om uit te zoeken door de journalistiek, ik wist het niet….
    Asdale, zouden we allemaal moeten doen, was het snel afgelopen. Martin Luther King zei, het kwade kan ontstaan omdat goede mensen niets doen

    Beantwoorden
  34. Ik weet (bijna) zeker dat ik al gereageerd had, maar het is verloren gegaan denk ik.
    Ik vind het gruwelijk hoe dat gaat. Als de Canadezen nu van honger omkwamen of doodvroren omdat ze geen kleding hadden dan zou het wat anders zijn.
    Groet Linde

    Beantwoorden
  35. Heb ik ook weleens dat het wegvalt,
    er zijn geen woorden voor….ik hou
    het op Martin King’s woorden boven
    Groet Annet

    Beantwoorden
  36. annet, wat mooi; > die grote grijze waterpuffers<

    Beantwoorden
  37. Dacht hierbij aan walvissen Gala…..

    Beantwoorden
  38. Je gaat je schamen voor de mensheid als je dit leest.

    Beantwoorden
  39. indeed
    John Steed

    Beantwoorden
  40. Goed om erover te schrijven en een prachtige blogtitel!! Liefs Marjanneke.

    Beantwoorden
  41. en dan maar weer naar Tibet,
    WONDEN AAN DE HIMALAYA

    Beantwoorden
  42. Het gaat natuurlijk om de respectloze manier waarop mensen denken dieren te kunnen gebruiken voor hun eigen welzijn. Of dieren nu op deze manier woren afgeslacht of anderszins doet aan het principe van het misbruik niets af. Toch lijkt dit beeld veel afschuwelijker dan een ‘gewone’ slachting vanwege de zo volkomen onschuldig en weerloos kijkende, prachtige ogen van die witte wollen juweeltjes.

    Beantwoorden
  43. Ja man gelukkig gaan ze (waarschijnlijk) terugslaan
    Marijke, ik ga ook voor kleine pitoogjes….

    Beantwoorden
  44. Ik kan er niet naar kijken…echt niet. oorloigen etc. vind ik ook erg, maar dierenleed kan ik werkelijk niet aanzien. Mijn hart breekt. Van binnen verzet elke vezel van mijn lijf zich en toch blijf ik hopen dat "men"het nog eens zal inzien.
    Hulde aan de edele ridders die hen willen beschermen. Zij bedrijven mede-wezenlijkheid en niet alleen mede-menselijkheid.
    Een dierengroet
    Hydra

    Beantwoorden
  45. ik ook niet Hy……horrible……

    Beantwoorden
  46. mooi.
    deze afschuwelijkheid heeft mij verleid tot ´bloedmooi´.
    maar jij koppelt beeld aan tekst en maakt het daar indringend mee.
    mooi blog heb je.

    Beantwoorden
  47. Danks lebonton…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

