RSS Feed

**DE VOGELHUIZENMARKT**

Geplaatst op


Dit huis moet u beslist van binnen hebben gezien!

Koolmees_broedpot_2_web_2

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. haha Annet. Je hebt het voorjaar al in je bol. Heel mooi.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  2. Prachtig knus! tweettweetkus. jans.

    Beantwoorden
  3. Ha! Hier zijn ze ook al druk achter het huis 🙂
    Leuk Leuk!

    Beantwoorden
  4. Ja, mooie foto. Het zijn echte kijkers hè? Ze keuren en keuren, voor mijn gevoel keuren ze ook de omgeving, of het een veilige plek is. En dan gaan ze naar binnen…en soms zie ik ze opruiming houden, met hun snaveltjes gooien ze rommeltjes door de opening naar buiten. Zo grappig. Voorjaarsschoonmaak.
    Ik heb altijd mezen in twee mezennestjes hier in de tuin. Soms leggen ze twee keer. Soms heb ik er een overwinteraar in. Wij zijn mezenmakelaars, Annet! Een mezenkus vanuit hier!
    Coby

    Beantwoorden
  5. Annet mezenmakelaar, komt net terug van een transactie, heeft weer twee huisjes verkocht, ver onder de prijs, echte ruilhandel tegen 4 ontkiemde eikels en een plukje mos……
    Zwol, Mars, Scram, Coby, wat hebben ze het druk hè, alles wordt nagegaan of de plek wel goed genoeg is, indeed. Ze zijn net als het secure konijntje van Annie M.G. lenteliefs van hier

    Beantwoorden
  6. Nou, ik maak graag een kijkafspraak, ha, ha, hij is leuk en erg voorjaarsachtig. Dikke knuffel. Dank voor al je mooie dingen.

    Beantwoorden
  7. Ha, hij is vrolijk :))
    groet

    Beantwoorden
  8. Bij mij zijn ze gewend aan ouderwetse koekoekskloketablissemnentenappartementen… én…..ze hebben net zo`n blauwe lucht als bij jou.

    Beantwoorden
  9. Maria-Dolores

    oh, doet me een beetje denken aan een ouderwetse spreeuwenpot… maar hier kunnen ze waarschijnlijk gewoon ook weer uit??

    Beantwoorden
  10. Maak me maar lekker :-)). Wat is er te zien?
    groet Linde

    Beantwoorden
  11. Dianne, ha
    Fra, oh gelukkig
    Maria-D. in en uit, mezenpastij stond nog niet op het menu:)
    Linde, een bankje, een tafeltje, een kooltje op het vuur, ik ga het de mees vragen, vast zuurkool in deze kouwe tijd, de zuurkoolmees:)

    Beantwoorden
  12. Het is een mooie woonvorm;)

    Beantwoorden
  13. Helemaal fong shui Morgaine….

    Beantwoorden
  14. Zal ik(hoewel ik niet erg dik ben)toch voor op dieet moeten

    Beantwoorden
  15. Aad Verbaast

    Helemaal mijn hobby: vogelhuisjes!!
    Ik ga er voor!!Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  16. Maar EJW het is voor meesjes…..:)
    Mijn hobby ook Aad en de ecotuin hier…..een lustoord voor vogels, al zeg ik het zelf;)

    Beantwoorden
  17. Mijn mezenhuisje lijkt verdacht veel op die van jou, terwijl de mijne op de pannenfabriek in Deest is gebakken door de vriend van mijn moeder(jaren terug). Hele mooie foto!

    Beantwoorden
  18. Geboren worden in een pot; wat een luxe…

    Beantwoorden
  19. …een echt huisje met stenen wanden, was zeker snel verkocht! 🙂

    Beantwoorden
  20. Wanneer kan ik lings komen voor een
    bezichtiging?
    gr evaReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  21. Wilma, deze foto komt van huurhuisjesnet, het ging mij om het grapje, hier zijn de mezen nog lang niet zo actief, het begint wel te komen of het is geweest toen het zo lekker zacht was…..
    Rami, nou ga ik werk maken van zo’n pot, hier zijn de huizen verder van hout
    Bart, er staan ook zonnecollectoren op, ergens aan de zijkant en het is vrijstaand, ha,ha
    Eva, ja WAnner, kom lings als ik er bin, alloh, alloh:)

    Beantwoorden
  22. Zilver, het beste peerdje van stal vergeten, kom gauw maar Epe ligt in Gelderland en Gieterveen in Drenthe…..:)

    Beantwoorden
  23. Bart, ik bedoelt vrijhangend;)

    Beantwoorden
  24. Mooi, gebakken aardewerkwonen.

    Beantwoorden
  25. Oh, dat is een hele mooie. Bij mij komen er ook al diverse belangstellenden langs. Ben benieuwd wie de uiteindelijke bewoners gaan worden.

    Beantwoorden
  26. En die mooie warme kleur, geen wonder dat er veel gegadigden voor zijn… 😉

    Beantwoorden
  27. Ik vond het al zo knap hoe die foto genomen was! Mij is dat zo nog nooit gelukt! Hahaha…

    Beantwoorden
  28. het krachtig blauw ontroert

    Beantwoorden
  29. Asdale, hier hangen allemaal mezenkasten maar soms worden ze gekraakt door een mussenpaar….
    Bart, zouden mezen kleuren zien? it’s interesting anyway:)
    Wilma, ja met mij met een rozenknop, onverwacht roze tegen een onverwacht hemelsblauwe lucht;)
    Vuurjuffer, en het verlangd….

    Beantwoorden
  30. Zo dadelijk vliegt hij nog even langs de Action voor wat leuke hebbedingetjes en daarna naar de Mediamarkt voor de onmisbare nieuwste snufjes.

    Beantwoorden
  31. Binnen zonder kloppen!
    Een mooi keramisch huisje; lijkt me lekker warm in het zonnetje.

    Beantwoorden
  32. Thera, of naar de firma Mees en Hope, het blijven altijd trendsetters (je hebt ook Ierse setters)
    K, dat bordje moet er eigenlijk bie, mmmmm verlang erg naar warrumte…….x

    Beantwoorden
  33. Schattig.

    Beantwoorden
  34. 100_woorden

    Doet me denken aan een spreeuwenpot, geen idee of ze die vroeger (de middeleeuwen) ook voor mezen hadden.
    Wel wrang overigens, want die potten werden leeggehaald om de spreeuwen te eten…

    Beantwoorden
  35. Prachtig Annet, zou het wel als vakantiehuisje willen 😉

    Beantwoorden
  36. Willemijntje

    Zaterdag 8 maart ; VROUWENBLOGDAG!

    Beantwoorden
  37. de Stripman

    Dat ziet er mooi uit, Annet ! Of mezen kleuren kunnen onderscheiden weet ik niet, maar bij Vroege Vogels zeiden ze laatst dat ze wel een voorkeur lijken te hebben voor donker gekleurde huisjes. Dus voor mensen die met een kastje zitten dat altijd leeg blijft staan… grijp de verfkwast…;o)

    Beantwoorden
  38. HW, ja Maria had het er ook al over, mensen eten alles wat beweegt, hopelijk niet wat hun beweegt…
    Annelies, bietje klein of ben je een foggeltje, tjiep tjiep:)
    Mijn Willetje, zal het doorgeven aan de mezenvrouwen
    Stripman, ah dus ze weten wel degelijk wat goed voor ze is, prachtig/prettig geregeld:0)

    Beantwoorden
  39. de Stripman

    Ja, sinds Darwin de evolutie uitgevonden heeft komt het allemaal dik voor mekaar…;o)

    Beantwoorden
  40. Stripman :)))

    Beantwoorden
  41. Ik vertrouw op het oordeel van de mees. Zachte takjes en veertjes en…een prachtig uiticht.
    Mooie plek en de lucht zo blauw.

    Beantwoorden
  42. Koen, er zijn nog meer huisjes….
    Brekebeen, uitlicht, hier is een poweet te gast:)

    Beantwoorden
  43. In ieder potje past een meesje 🙂
    Wat ontzettend leuk zeg! Mijn Hotel/restaurant voor vogels "Chez Hydra" beschikt nu nog over houten en sisal huisjes. Maar zo’n pot erbij lijkt me enig!
    Een gevederde groet
    Hydrangea

    Beantwoorden
  44. Ik zie een hele mooie foto…….
    En dat spreekt meer uit, dan honderd woorden::))
    Liefs van mij…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

