RSS Feed

Grijs inspireert niet

Geplaatst op

Hemel

Ben aan het eind van m’n latijn. Tegen zoveel grijs ben ik niet opgewassen. De fut is er uit. Geen zin om dingen buiten te doen, te koud! Vanmorgen scheen de zon even hoopvol en ik ging meteen klussen. Mmmmmmm, heerlijk die warmte. Ik ging open als een krokus. Ging naar binnen om uit te puffen en even een blik in de dikke Volkskrant te werpen. Een (katten)blik dus. De hele week geen krant gekocht.  Vond iets leuks waarover ik meer wilde  weten op Google. Het  ging over blauwe glazen tulpen gevonden in een diepe diepe oceaan. Het ging over wonderen dus. Zag leuke huisjes te koop in de makelaarskrant. Tamelijk goedkoop in Blijham o.a. Paleisjes mevrouw.

Er zit helaas nooit een weiland bij. Ideaal, een klein huisje dichtbij de natuur, dichbij winkels en een stuk grond voor de peerden. Het liefst aan een doodlopende weg. Hoewel ik inmiddels weet dat het ideaal niet bestaat. Daarvoor moet je aan de hemelpoort kloppen.

Knock, knock, knocking at Heaven’s door.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. http://www.jimwarren.com/fine_50_addcolor.html (is OOK een geslaagde –tot grijsverscheurens toe haha), of: voeg een ‘n’ in in grijs -*grijns -een goedkope truuk 🙂

    Nog nooit, voor zover ik me herinner, werk van Jim Warren gezien, -brengt ‘de hemel’ op aarde, naar aarde !

    Ik las over jouw gegevens Het ‘jonge ding’ uit de achterban. Was dat een Nederlandse film of t.v.serie ? (en speelde jij daar die rol van ‘jong ding’ ?) Ik ben al ZO lang uit ’t Nederlandse leven weg (alhoewel, het Nederlandse BE-leven, dat verlies je nooit — dat verleer je nooit, ha, net als fietsen, of paardrijden *grijns)
    Ik heb nog WEL Zwiebertje meegemaakt b.v. Maar voel me niet ZO oud.

    Ik heb zelf OOK een hele broer die Louis heet — en van de vele keren dat ik hem (die wereldreiziger was VOOR mij) ‘goodbye’ heb gezwaaid, was OOK Suriname en ‘Rotjeknor’ erbij. Hij deed z’n militaire dienst in Suriname in de 60er jaren. En nu…….zit hij in Leominster, de Middeleeuwse stad in Herefordshire en drijft “The Flying Dutchman” op de korenmarkt aldaar met z’n Engelse vrouw Josephine.

    ja ik heb gemerkt dat als ik kortere reacties achterlaat op je volkskrant blog, ze er door komen – dat is dus ‘a learning curve’ —-zoemmmmmmmm (er weer vandoor gaande, voor hier hetzelfde gebeurt, afkapping voor overlapping……..)’doei’ zeiden wij in ’t Gelderse ^o-o^

    Beantwoorden
  2. HOi Janneke,

    Krijg deze reacties nooit in meelvorm thuis. Vandaar het wachten. Het lukt niet dit te veranderen………

    Het jonge ding uit de achterban was een typetje van Remco Campert die vroeger op de voorpagina van de Volkskrant een column had. Prachtige kleine verhaaltjes waren dat.

    Yes life is a learning curve.

    Bert zei ook al dat hij post van jou had gehad en ik zag het.

    Vreemde openbare breeving is dit.
    Kenne we niet gewoon maile?

    Groetjes van een Swiebertje met een huismusbrevet:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

