RSS Feed

* * * OVERBEWOLKING * * *

Geplaatst op



Ezels drijven over
vijgen zweven voorbij
het weer is overleden
hangt als een lijk om
ons heen
Af en toe kraken er
takken, ze willen
vallen, ze zijn oud
maar de wind laat ze
zitten, ik waai niet
zegt de wind

Er komt een mensje aan
heel jong, een onbevangen kind
ze wervelt, draait en springt
zij is zelf de wind
ze plukt katjes en tante
zet ze in een vaas
het kind zet een hoed op
met veren
ze is het grijs de baas
ze danst en danst en
danst……..

tekst en tekeningen: Annet Lemaire

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. grappige tekeningen!!

    Beantwoorden
  2. ze is het grijs de baas….
    prachtige beeldspraak..
    jij bent het zelf…en ik met jou…
    laten we de wereld blijven kleuren tegen alle klippen op..
    je tekeningen zijn geweldige mooi…..met een hele diepe betekenis….
    die hartevisjes!!! meesterlijk…
    jegliefs

    Beantwoorden
  3. Vooral het eerste couplet vind ik prachtig.
    Zie vanzelf
    ezels
    zweven
    en paarden wuiven!
    Wat een prachtige tekeningen heb je weer gemaakt.
    Knap werk!
    Hoe heb je die beweging erin gekregen?
    Tig keer getekend en gefilmd?
    gr eva

    Beantwoorden
  4. Mooi gevonden, annet, overbewolking…
    zo voelt het ook wel op dees’ grijze dag :~))
    Gelukkig danst het kleine meisje er lustig op los! 🙂

    Beantwoorden
  5. Morgen, als de ezels zijn verdreven
    en de vijgen niet meer zweven
    blaast de wind het nieuwe leven
    zal de zon weer warmte geven
    al is het maar voor even

    Beantwoorden
  6. Maria, gracias
    Jeg, de tekening was er eerder, heb er wat woorden omheen gebouwd, dit grijs is fundamentalistisch…..Netliefs……let’s keep on colouring….
    Eva, het is een programma…..zal ik eens mystiek blijven? het geheim uit de webkeuken:)
    Bart, let’s dance:)
    HW, het blijft knagen aan dit weer
    grote happen mist, niemand die ons
    mist alleen hij die het wist
    morgen gaan alle bloemen open
    gaan we viooltjes kopen
    oh maar eerst nog strenge vorst
    en nu heb ik dorst….

    Beantwoorden
  7. Hier is de magie, Annet, gewoon op jouw blog;)

    Beantwoorden
  8. neem een beker warm vocht
    houd je lijf op temperatuur
    en blijf zeker uit de tocht
    morgen rond het middaguur
    schijnt de zon in elke krocht
    haar stralen als een voorjaarsvuur
    zo heeft paulesma het mij verkocht
    😉

    Beantwoorden
  9. erg mooi verteld, het is wat morgaine zegt magie!

    Beantwoorden
  10. Morgaine, heb nog niet teruggekeken, liever Knor dan Maggi:)
    Koen, niet napraten Koen;)

    Beantwoorden
  11. alles danst hier tegenwoordig bij jou Annet….het deernke, gisteren de vlinderkus en ook het meisje.
    Je bent een regelrechte kunstenaar.
    MAF HOND MET MAF KONT!

    Beantwoorden
  12. Oh, wat leuk, je eigen werk vind ik altijd zo leuk en dat je het kunt laten bewegen vind ik zo knap. xxxx

    Beantwoorden
  13. Helemaal super de puper….
    Die kat boven op die vaas::))
    En het beweegt ook weer zo leuk hier.
    Geweldig genoten.
    *Buigt mevoorover en zwaai met hand naar vrouwe Annet*

    Beantwoorden
  14. Gelukkig danst ze en kleurt ze hier en ook bij anderen haar plekje vol… het is altijd zo’n genot om hier te zijn, Annet!
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  15. Dank je wel Zwol
    buiten ontbreekt
    de beweging, ik kan de
    wind niet aan het draaien
    krijgen, daarom maar hier
    op papier
    papier van lucht
    zucht
    Zilver, tegen al het stramme in:)
    Zjeroom, hij zit erin en erop, buiging ook naar jou, koppen tegen elkaar, ken je dat? :))
    Wuif oet Drenthe voor jou
    Coby, wat lief dat je dat zegt, je t’aime, groeteliefs van mij:)

    Beantwoorden
  16. Mooi hoor, een goeie webkeuken met een artistieke keukenprinses…

    Beantwoorden
  17. he wat een heerlijk blogje voor het slapen gaan.
    hier wik ik wel van dromen

    Beantwoorden
  18. Je raakte me weer even,lieflijk
    Groet

    Beantwoorden
  19. Rami, over keukenprinsessen gesproken, ik mis Marlis!
    Anne, droom ze in beweging en kleur;)
    EJW, you touched me too with your words:)

    Beantwoorden
  20. Dat meisje doet me denken aan Iersfolkloristisch Tapdansen! Echte katjes geplukt, ook nog! Ha ha. Leuk blog.

    Beantwoorden
  21. Dansend gelezen ;-))
    Prachtige tekeningen annet!

    Beantwoorden
  22. Ik heb het gevoel dat nu bijna iedereen een gedicht kan schrijven. Dus wat doen wij? Niet meer zo snel reageren op de techniek en de Iersfolklorische Hollandse boven de rivieren mosselende zoekende vrouwen met een pet op… of zo…. Maar gewoon eerlijk en oprecht. KOFFIE DAMENSReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  23. 100_woorden wat een cynisme prachtig

    Beantwoorden
  24. Mooi!
    Hoe zou het morgen zijn? Zaterdag dan?
    Ezelsluchten vijgenvruchten?Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  25. Eén ding kan ik je garanderen – er is niets mis met je.

    Beantwoorden
  26. Tjeetje Annet; ik zie nu pas dat je dat zelf bent: Annet Lemaire.
    Wat prachtig!

    Beantwoorden
  27. Ezels drijven over
    vijgen zweven voorbij
    ik waai niet zegt de wind
    zo heerlijk dwars tegen alle grijs

    Beantwoorden
  28. prachtige tekeningen, het is dat ik al vrolijk was)))

    Beantwoorden
  29. Een Ti Ta Tovenaar ben jij! Geweldig.

    Beantwoorden
  30. M’n reacties zijn verdwenen in de lucht….
    K, riverdance:)
    L. het moet even zakken:)
    Daan: zenk joe!
    Geroma, wat een prachtgeschenk…veel liefs
    Laila, dacht al dat ik het zelf was;)
    Dianne, goed gezien:)
    Vuurjuffer, 🙂
    Wilma, als je me nu kon zien….liefs!

    Beantwoorden
  31. Helena, en nu word ik somber van dit weer, het is een schijnlach erachter bromt het grijs, volgens mij is grijs en grauw weer eerlijker, gek mens hè:)

    Beantwoorden
  32. ja, dansen tegen grijs is wijs en je hebt altijd de wind mee dan

    Beantwoorden
  33. Vaak wel Gala:)

    Beantwoorden
  34. Weet je zeker dat jij geen elfje bent? 🙂

    Beantwoorden
  35. Thera, heb het me nooit afgevraagd:)
    lief gezegd….

    Beantwoorden
  36. Bedelvrouw Lammie

    Dit maakt me blij….

    Beantwoorden
  37. Mooi geschreven. Ik zat noodgedwongen thuis, metkeelpijn en verhoging, terwijl ik zó graag naar buiten had gewild. Toch maakt zo’n gedichtje van jou de wereld weer kleuriger.
    Een regenboogkus
    Hydrangea

    Beantwoorden
  38. Bedankt Hydrangea, het is ook zulk gek weer….
    het beste ermee, zonnegroetekus A.

    Beantwoorden
  39. Een dansliedje op een stralende winterdag. Bedankt :–).

    Beantwoorden
  40. Je maakt me spontaan vrolijk met deze woorden annet 🙂
    xxx

    Beantwoorden
  41. @L.Llul
    Geen cynisme hoor, dit voelsprietenblog heeft wel wat omdat onder dat lieve eigenlijk altijd wel een rauwe knauw te vinden is. Het is een kwestie van even verder kijken dan de eerste indruk.

    Beantwoorden
  42. Ik denk dat ik je geheime keukentje heb ontdekt Annet…
    Zie mijn http://www.volkskrantblog.nl/bericht/185732

    Beantwoorden
  43. frank schouten

    ik wist niet dat je er zo aantrekkelijk uitziet.

    Beantwoorden
  44. Annet zegt tegen de onbekende hyver
    wie ben je en dank je wel

    Beantwoorden

Geef een reactie

