RSS Feed

Allegaartje

Geplaatst op

Hu_weihn_1

Lees net mijn vorig blogje met de woorden grijs, grijzer, grijst en dat las ik gister in de Volkskrant als grijze kop boven het weerbericht.

Het zal wel weer toeval zijn.

Maar toeval bestaat niet.
In mijn optiek dan. En die optiek heb ik al jaaaren. Sinds het spirituele kwartje viel. Er zijn veel van dat soort kwartjes gevallen. Wijs oud wijf in wording. Straks even opzoeken of die nog bestaan in het echie die ouwe wijze wijven:)

De vrouw is nu helemaal een sloof geworden. Baan buitenshuis, binnenshuis, barend, bleek en voortijdig afgebrand. Misschien. En geen tijd voor bezinning. De man heeft het weer fijn voor elkaar. Hoewel wij er zèlf voor gekozen hebben.

Zijn we toch wéér de man achterna gegaan in plaats van andersom.

De wind waait om het huis. De wind is heul geemancipeerd. Zij volgt haar hart. Kan die verdraaide puntjes weer niet vinden.……..

De wind leeft dicht bij de natuur:)

Ik lach tegen het leven:)

************************************************************

Gaan ze het bij web-log wéér veranderen.
Dat wordt Pension Hommeles.
Zijn ze dan nooit tevreden?
Wordt het net als bij Hyves?
Daar snap ik ook niets van.
Allemaal in het kader, hoe maken we
het de mens zo moeilijk mogelijk. En
met name de vrouw.

Dit was weer een allegaartje of een cocktail.
Doet me denken aan de bekende columns indertijd
van Sheherezade die zo heten. Hoe was haar echte
naam ook alweer? Zie je dat krijg je er nou van….van al
die pseudoniemen.

Noem mij bij mijn diepste naam
Voor wie ik liefheb wil ik heten.

Woorden van Neeltje Maria Min.
Die met haar eerste bundel direct de hemel inschoot. En hoger kun je niet komen…………

Ajuus! En vrede in de harten van alle mensen………

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

Geef een reactie

