RSS feed

~. ~ OverLeven ~. ~

Geplaatst op

foto

Naast dit leven van bedelen, aanpassen en ingesnoerd zijn. Van sterk zijn en dapper en hoe overleef ik dit.  Leef ik nòg een leven van ‘dingen net niet geloven en vaak niet goed horen niet goed lezen’ – van invullen met eigen gedachtes en eigen woorden. Beelden zelf scheppen.

Om de pijn van het alledaagse niet zo scherp te voelen. Niet tot op het bot te laten komen. Maar via een weg van wol en zijde te laten gaan dat zachtjes langs je hart en wang strijkt. Je blik glijdt naar zeldzame vogeltjes die de tuin aandoen. Hoewel ik ook wezenlijk geinteresseerd ben is dat zien van staartmezen vaak prettiger dan je eigen stem te horen of een ander te horen oreren die niet werkelijk naar je luistert maar wel zijn of haar best doet. In sommige gevallen moet je dat aannemen. Mag ik vogel worden of een kamsalamander? Ik leid mijn eigen bestaan vol veren, gevlieg of kijken met bolle ogen.

Iemand zijn naast je eigen bestaan.

Iemand die het aankan.

Annet Lemaire ©
kunst van internet

eerder geplaatst ongeschaafd

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Leve het leven !

    Beantwoorden
  2. Mag ik dan een poesje worden?

    Beantwoorden
  3. mooi en diep, Annet. Knuf en kopje thee van mij.

    Beantwoorden
  4. *Geplaatst in macaronitijd*
    Scramble, vive la vie!
    Eve: die kunnen het aan:)
    Morgaine: knufkopje terug:~)

    Beantwoorden
  5. *Zie geen zijkant en beneden ook niets*
    daar heb je het al:):(

    Beantwoorden
  6. rommert boonstra

    de zijde-route was er al. nu heb jij ook nog de wol-weg uitgevonden. er bestaat dus toch vooruitgang. waarom word je niet gewoon flierefluiter?

    Beantwoorden
  7. Annet, weet je hoe sterk dat is…kiezen voor de zachte warme kant!

    Beantwoorden
  8. Een weg van wol rijdt lekkerder dan een gehavende weg…moet je jezelf ook zo nu en dan eens gunnen!

    Beantwoorden
  9. daar ben ik al mee getrouwd Rommèrt
    Gala: je bent een schat
    Moodswinger: die wegen ken ik en zij kennen mij ook…………….~)

    Beantwoorden
  10. Ik kijk graag mee, door de ogen van een dier. En kruip niet voor niks vaak met mijn camera letterlijk over de grond… 🙂

    Beantwoorden
  11. antoinette duijsters

    Heel mooi verwoord, zo voel ik me ook vaak.
    groetjes

    Beantwoorden
  12. Bart: als een porceleinhoen, die krijg je haast nooit te zien, eigenlijk zelden:)
    Antoinette, je bent een schat, groetekus

    Beantwoorden
  13. Maria-Dolores

    soms best moeilijk: kiezen of je een beest zou willen zijn of toch maar dat wat je bent…

    Beantwoorden
  14. Hoe treffend: Iemand zijn naast je eigen bestaan.

    Beantwoorden
  15. We kunnen nog veel leren van de dieren.
    Wat Gala en Bart verwoorden, daar vind ik mezelf helemaal in terug!
    Jij bent zeker Iemand, naast je eigen bestaan, lieve Annet::))
    Bedankt voor al dit moois………

    Beantwoorden
  16. herkenbaar kwetsbaar mooi
    sprak de vlinder
    met zijden sokjes aan
    haar wollige voetjes

    Beantwoorden
  17. Op 10-9-06 waren er bij jou alleen maar vraagtekens. Dus nu kan `t vogeltje haar ei toch beter kwijt, merk ik.
    groetjes met aanbevolen zandtaartjes.

    Beantwoorden
  18. Maria-Dolores: hmm, even nadenken..het stukje is van vorig jaar, was mezelf nog aan het kleien en zoekend naar vormen van overleven
    Zwol: om minder te voelen, iemand die het aankan
    Geroma, ben het met je eens, dat voel ik ook, dank je Geroma
    Anne D’ore: dacht ik ook bij jou, herkenbaarheid
    Pafrava, soms blik ik terug zoals hier, hoe was tik toen, en gister was ook verleden tijd, het is nooit saai in m’n hoofd, wat rest zijn kruimels en flarden van gedachten, ik doe maar wat:>)

    Beantwoorden
  19. Mooi gezegd Annet. Iemand zijn naast je eigen bestaan…. maar ik vind eigenlijk dat jij iemand bent in je eigen bestaan. Koester dat! Liefs en knuf van Jans.

    Beantwoorden
  20. tiktoen, tiktak, tictac, dik doen in toene

    Beantwoorden
  21. Henk van Leuken

    Iemand die het aankan, kan het ook willen!………:)

    Beantwoorden
  22. In mijn denkbeeldige eikenhouten kast heb ik nog een zijden sjaaltje liggen. Gevonden in mijn sprookjestuin waar hij uit de snavel van een vogel viel. Ik wist dat zij voor iemand speciaal bedoeld zou zijn en weet nu dat zij weer gedragen wordt…Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  23. ik zei vroeger altijd tegen mijn kind dat ik terug kom als een vuurvliegje, en haar dan een hele nacht zou wakkerhouden door gekke krullen in de lucht te vliegen voor haar neus … Daarna zou ik opgebrand rust vinden als pompoen.
    Ja, en dat allemaal als stadsmens … 🙂

    Beantwoorden
  24. Ik weet het wel Annet. Hou je haaks…ook morgen.

    Beantwoorden
  25. Iemand zijn naast je eigen bestaan, dat heeft iedereen soms nodig. Geeft niks.

    Beantwoorden
  26. *Annet, waar ging m’n stukje ook weer over…~)
    *Ragfijn: Annet loopt weg met zijden zakdoekje en lacht weer
    Wilma: ……~>
    *Bert, je zult zo’n krullenvader hebben, she’s lucky;)
    *Zwol: vier handen op één buik, dan kun je slapen zonder kruik……~)
    *Mo, dank je…***Happy Birthday still***

    Beantwoorden
  27. dit spreekt aan, omdat ik vuurjuffer werd
    groet

    Beantwoorden
  28. Zolang je maar niet voortdurend iemand hoeft te zijn naast je eigen bestaan, Annet…..
    Geraakt door je mooie tekst.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  29. Vuurjuffer, ben altijd naaktslak geweest maar ik begrijp de huisjesslak goed)
    Coby: mensen hebben honderden ikjes, heb ze bijna allemaal geintergreerd, dat hoop ik tenminste, mandala’s maken, schaven en slijpen, laden en lijden….lachen en lossen….
    Groeteliefs Annet

    Beantwoorden
  30. Tientallen bedoel ik….

    Beantwoorden
  31. onder de indruk hoe je dit verwoordt.
    Ik lees iemand zijn in je eigen bestaan..
    groeteloefs

    Beantwoorden
  32. Dianne, dat zou gelden voor nu denk ik, dit paste me beter toen…groetetoet~)

    Beantwoorden
  33. Dat heb je er weer prachtig opgezet Annet.

    Beantwoorden
  34. Wat een mooie bijdrage!
    Ik denk dat ik een winterkoninkje wil zijn.
    Die kuddes staartmezen zijn me te druk :-))
    Groet van Linde

    Beantwoorden
  35. Na dit gelezen te hebben, denk ik: ik roer mijn eigen soep en zorg voor de ingredienten, ik zie de pap en vis de krenten, ik kijk naar dat wat ik wil zien en gum weg wat niet bevalt, maar soms kan dat even niet, omdat een ander alles verknalt en dan vind ik mooi wat jij schrijft over iets vinden dat de wang streelt, ja, wat niet mooi is, daar moeten we vaak toch mee leven en het maar leefbaar maken…. kis x miljoen.

    Beantwoorden
  36. Linde, staartmezen te druk, joh! Mijn lievelingsvogeltje is ook het eddelkeudeltje, de toenkroepertien, de ongekroonde koning van de winter. Groetjes.
    Zilver, soms weet ik niet meer wat ik geschreven heb maar jouw bijdrage is mooi. Zie het voor me miljoenen kussen:)))

    Beantwoorden
  37. Mooi, Annet ! We leiden allemaal dubbellevens. Hoewel ik de boomklever uiterlijk de mooiste balkonvogel vind, heb ik toch een voorkeur voor de merel. Ingetogen voorkomen, maar wat een mooie stem…;o)

    Beantwoorden
  38. Mooi, en weet je wat het mooiste is? Ik realiseer me nu dat ik blij ben dat ik ben wie ik ben.
    Vandaag had ik dat al met de dingen die ik doe en tegenkom. Tjonge…., ik kan nu rustig gaan slapen. 🙂

    Beantwoorden
  39. Dat is het mooiste Thera.
    Ik bin wie ik bin staat in mijn infoblok:))

    Beantwoorden
  40. Een begripvolle knipoog van een sociaal dier met identiteitscrisis: de ene keer huiskat, de andere keer tijger.
    Liefs
    Hydra

    Beantwoorden

Geef een reactie

