RSS feed

**EénZaamHeid**

Geplaatst op

fotoHet vale ochtendlicht werd
steeds grauwer, keek kwaad
het was niet koud
maar een natte regen
voelde me oud
de schapen speelden
in dit zachtzompig
klimaat

bespaarlampen gingen
aan en het lichtschilderij
van mijn nicht
ik was niet alleen maar
waar ik ook kwam
gingen overal deuren
dicht

momentopname van een tijdje terug Annet Lemaire ©
lichtraam: Marja Lemaire.


Marja was getrouwd met Ton Hasebos, de maker van o.a. Kabouter Kandelaar. Eén van zijn liedjes kun je HIER beluisteren. Eenmaal op de liedjespagina moet je naar beneden rollen en een liedje aanklikken. Het loont de moeite.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Klaagzang in wintertijd 😉

    Beantwoorden
  2. Het liedje wilde niet
    aanklikbaar worden
    het gaat niet over
    klagen Scram, het gaat
    over het verwoorden van een gevoel
    en luister naar één van de liedjes

    Beantwoorden
  3. *Ik droom zoals ik wil, mijn dromen zijn van mij*
    Ja wie kent dat gevoel niet annet.
    Het overvalt ons allemaal wel eens.

    Beantwoorden
  4. Ik heb teveel bij elkaar
    gepropt merk ik, overal
    zit wel wat in
    Heb je één van de lichtliedjes
    aangeklikt Daan?

    Beantwoorden
  5. De kerstdroom een lief liedje.

    Beantwoorden
  6. ik heb een vogeltje in huis….zo voor mijn raam. Mooi.
    Niet proppen Annet, niet proppen.

    Beantwoorden
  7. Stemmig gedicht…
    …en ik heb Klein kleuterkonijn geluisterd…was er als kind gek op, de liedjes van Ton Hasebos.
    De naam ‘Hasebos’ was ook al te mooi om waar te zijn!

    Beantwoorden
  8. in zijn somberheid een prachtig gedicht, maar ik wens u een andere gemoedstoestand (al gaat ’t over het verleden, begrijp ik)
    gr. hippo

    Beantwoorden
  9. Ja lief zijn ze hè Daan:)
    Moest ook lachen om dat vogeltje, zo onschuldig die tijd Zwol:)
    Wat leuk om te horen Bart (ik lijk die reclame wel) Zacht naam met oren! 🙂

    Beantwoorden
  10. Ja Hip, leve de eenvoud
    maar ik weef vaak van idee
    tot idee, had nog willen vermelden
    dat Marja de kleindochter is van
    mijn vader en morgen 76 wordt
    Ik was al oudtante bij mijn geboorte!
    En het schilderij heb ik opgeleukt met
    guppies van Greenpeace en sprookjeswol
    van Blomsterstuga:)

    Beantwoorden
  11. Opgeleukt noemt ze dat!
    Dat doet de deur wel dicht, ja…
    Annet, je moet echt met wat anders op de proppen komen.

    Beantwoorden
  12. Ach ja Frap, ik leg alles
    maar uit, en ik zei het zelf
    al, het is uit liefde voor mijn
    nichtje die zo mooi was en er
    straks niet meer zal zijn
    Gevoel Fra, het gaat over
    gevoelens………en het gaat in
    het leven alleen maar dáár om
    maar dat duurt jaren van groei
    en warmte
    Gr. Annet

    Beantwoorden
  13. Mooi geheel foto en tekst
    Ja hoe het schilderij van je zus is aangekleed door jouw omgeving is tof

    Beantwoorden
  14. Prachtig en je gedicht zo echt jij.
    Kabouter Kandelaar, ja, ik was het vergeten, daar keek ik vroeger na en naar Kasje kaugom, waar blijft de tijd… je hebt een bijzondere familie met veel historie op het vlak van de amusement, maar ik vind jou de leukste en dank voor je prachtige kaart, echt megalief xxxxx

    Beantwoorden
  15. Francis, het is niet m’n zuster maar wel een kleinkind van m’n vader, rara wie is dat? 🙂
    nadenkend, ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gehoord over dat lichtraam
    Dank Zil, er leven niet zoveel familieleden meer, helaas….en voor de jongste garde besta ik geloof niet meer, ben een soort paashaas geworden of vrouw Holle, een mythe, een sprookje of een heks:) xxxxx

    Beantwoorden
  16. prachtig dat lichtraam
    en kabouterkandelaar, ik heb gelijk naar ik heb een vogeltje in huis geluisterd
    en daarna nog eens je gedicht gelezen
    wel veel ja
    geeft niks

    Beantwoorden
  17. Ik zit heel erg hard te lachen nu….een schilderij opleuken…geweldig! gek mens. Maar wel heel mooi allemaal.. Het gedicht, sfeertje en muziek… Het lichtraam heeft echt iets sf-achtigs. Lijkt een beetje op een lapjesdeken maar dan voor in een ruimteschip ofzo. Ik vind het echt een gek maar leuk ‘schilderij’. Nou lieve guppie-opleuk groeten van Marjanneke. Ik ga me zelf even opleuken met een wijntje. Slaapze voor straks.

    Beantwoorden
  18. marjan beepbeep

    tjongejonge en nog niet eens een wijntje op nu wel ingelogd… liefs.

    Beantwoorden
  19. Hallo Doranne, leuk dat je geluisterd hebt:)
    Marsjan, beep, ja het lichtraam is al 34 jaar oud en begint wat te ouderen, ik zie er nu ook iets van een ufo in. Ik kijk er al zo lang naar. Het verlicht de hele hoek van de kamer. Ja een mens moet zichzelf ook opleuken op z’n tied:)
    Liefs van hier, tierelier:) slaap ze….

    Beantwoorden
  20. Gloedvol gemaakt met mooie warme achtergrond, vooral het werkstuk aan de muur.
    ¶kerstgroet van johan|ø

    Beantwoorden
  21. wat een mooi lichtschilderij en wat een fijne liedjes, die stem en dat gitaarspel.Het zijn echt kleine chansons. Heel mooi. Ik kom op donderdagavond laat na een dag veel werk, van en op jouw blog helemaal bij. lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  22. de schapen speelden
    in dit zachtzompig
    klimaat

    Mooi beeld, vind ik dat, zeker ook door een woord als "zachtzompig".

    Beantwoorden
  23. Johan, grinnik, vol licht, jammer dat Marja niet mee kan kijken, ze houdt ook niet van publiciteit, dat heb je op de geboortedag van de 21 december, hoewel Marco Borsato, maar de achtergrond speelt ook mee, ook voor dit werkstuk:)
    Coby, wat een leuke reactie, enig dat je geluisterd hebt, geweldig hè, ik was dol op Ton, er zijn nog foto’s van hem met mij, hij kon ook al goed fotograferen, van alles wat, een echte tweeling:)
    Dank honderd woorden:)

    Beantwoorden
  24. rommert boonstra

    wacht, ik doe de deur even voor je open, annet. gaat u voor.

    Beantwoorden
  25. Annet stapt ontroerd naar binnen
    hoewel het niet te zien is:)

    Beantwoorden
  26. koen-drijfveren

    deuren zijn er ook om weer open te gaan,..oh hij is al open,
    prachtig lichtschilderij,zie je hebt licht! , heel artistiek!

    Beantwoorden
  27. Oh Koen heb jij geen licht?
    danks:)

    Beantwoorden
  28. Mag ik u mijn mening geven? Ik lees u, dus u bent, wij zijn dus samen niet alleen…
    Gr. Ragfijn

    Beantwoorden
  29. Rag: I know, schreef er vaak over en dan opeens, dit gevoel, tóch…

    Beantwoorden
  30. Hartelijke groeten!!!

    Beantwoorden
  31. Hoi Henk van het Genootschap van Kabouter Kandelaar, grrroetjes terug!

    Beantwoorden
  32. laten we allen samen eenzaam wezen, gezellig in een tuin vol sterren, waar geen deuren zijn, rond een warm kampvuur en met ieder één verhaaltje te vertellen …

    Beantwoorden
  33. hè ja Bert met onze bloginstrumenten:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

