RSS feed

**Dichter eet konijn**

Geplaatst op

foto
de dichter heeft mij
opgegeten
ik ben allang verteerd
opgenomen in zijn
organen
als neutronen langs
zijn zenuwbanen
gemarcheerd

ik was eiwit, ijzer en
bolletjes vet
die heb ik langs zijn
ad’ren afgezet

aan zijn longen heb ik
zuurstof gegeven
en tijdens een erectie
ben ik er bijna in
gebleven

als zaadcel werd ik
afgeschoten
m’n hoofd tegen een
eicel gestoten

er was nog wat van
mij over tot slot
en zo verdween ik als
restje afval in de
pot

gedicht: Annet Lemaire ©
kunst: Cecilia Salyers

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Hoe ik nu onder Ely lig
    op de voorpagina….

    Beantwoorden
  2. Dit is een heel tragisch gedicht. Einde van een konijnenleven. Mooi schilderij.:–)

    Beantwoorden
  3. Maria-Dolores

    toch wel nuttig, zo’n konijn…

    Beantwoorden
  4. voer voor dichters… 🙂

    Beantwoorden
  5. hmm - met pruimen of met bier

    even dacht ik dat het over mij ging – tot aan de eicel natuurlijk … :-)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  6. hihi.. deze maakt me lachen:))

    Beantwoorden
  7. zo dat is niet mis….( maar een dichter kan natuurlijk van alles eten en daar kunnen we vrede mee hebben, maar een konijn nee, daar zou een dichter af moeten blijven, zou je zeggen……!!!!)

    Beantwoorden
  8. Haha, " de dichter heeft me opgegeten"…
    dat is dan al heel lang geleden
    want jij ben vast in hem gereïncarneerd!

    Beantwoorden
  9. zo Annet..daar zit heel wat meer in die woorden van de dichter die konijn eet, dan zo op het eerste oog te belezen valt….
    knap staaltje in onovertroffen Annetstijl…
    prachtig…
    jeggroet

    Beantwoorden
  10. ai vergeten in te loggen…
    nogmaals jeggroet

    Beantwoorden
  11. Jacopone: er ligt een heel leven achter…
    Maria: ja vroeger moest een dier nut hebben….maar we gaan inzien…..
    Bart: een goeie:)
    Met pruimen en bier: hier vond ik de tegenstelling even leuk, het gaat ook over een verdriet…..
    Morgaine: het lachend konijn, iemand, was het Jozef Deleu bracht een dichtersblad uit dat hij Liegend Konijn noemde….
    Cor: ben het helemaal met je eens….
    Eva: je zit helemaal goed want ik ben van het jaar van de Kat of het Konijn (en ook wel Haas)genoemd
    de Chinesen zochten een symbool voor een zacht dier, heb dat goed onthouden! 🙂
    Of is het nou Chinezen met een zzzzzzzz…..
    Ha Jeg, dank je ik heb een eigen stijl, wauw wat een compliment:) netliefs

    Beantwoorden
  12. Organische poëzie ( en kunst), klaargemaakt en gekruid met die typische Annetspecerijen…hm… ,lekker en zeer goed verteerbaar.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  13. En Annet, wiebelt zijn neus al?

    Beantwoorden
  14. rommert boonstra

    prachtig annet. misschien kan het konijn volgende keer een dichter eten, want ik heb begrepen dat konijnen op dichterlijk gebied hun mannetje staan

    Beantwoorden
  15. Like your style, Annet! Verfrissend eigen.
    Wat mij betreft mag het konijntje overigens gewoon lekker blijven rondhuppelen 🙂

    Beantwoorden
  16. niets is zonder betekenis
    poënette van een grote schoonheid
    gr. hippo

    Beantwoorden
  17. Een kringhuppel met hangende oren.

    Beantwoorden
  18. Coby:
    door geschiet
    met karbiet
    zijn mijn zenuwen
    aan het wankelen
    maar nu is het nog stil
    dank voor het reageren
    Karin: het gaat eigenlijk
    over een schatje, maar enig
    gewiebel mag wel, toch?
    Eline, ja Eline jij hebt echt
    recht van spreken:) ik ben te
    slap om vegetarier te zijn:(
    Rommert dankjewel….:)
    Hippo: snufje van mij
    Fra: 🙂

    Beantwoorden
  19. Gelachen en gehuild.

    Beantwoorden
  20. Zilver: zie je wel, je bent m’n zus, dag lief

    Beantwoorden
  21. Henk van Leuken

    Potverdorie!…..:)

    Beantwoorden
  22. Henk van Leuken

    In de pot-ver-dorie!…….:):)

    Beantwoorden
  23. Henk: heel ver:)

    Beantwoorden
  24. zouden jullie me willen helpen met mijn blog over alzheimer? (door een reactie en aanveling)? Ik wil graag de volkskrant bloggers mobiliseren, en daarna/daarmee de politiek.
    Alvast bedankt!

    Beantwoorden
  25. Dit had ik niet verwacht, annet

    Beantwoorden
  26. Fra: nee ik ook niet, wie is Aad?

    Beantwoorden
  27. rg grappig
    rené

    Beantwoorden
  28. Viktor en René: 🙂

    Beantwoorden
  29. deze springt er weer uit!! Mooi en leuk Annet.

    Beantwoorden
  30. Marsjan: wip! danks:)

    Beantwoorden
  31. Een echte ‘ Annet ‘ ….poezie!
    Heerlijk.
    Humor.
    Een ‘vet-aangezette’ aanbeveling of twee!
    Lieve groetjes van hier::))

    Beantwoorden
  32. Het is ook altijd wat anders met die dichters, ellende volk.
    Dat eet maar lieve sappige konijntjes onderwijl het verhevene pretenderen.
    Kben blij dat ik geen dichter ben.

    Beantwoorden
  33. Geroma: dankoe:)
    Johan: :0)
    Gus: wat een malloten hè en nu word ik duizelig, suiker en emotie dat is des dichters trilwerk

    Beantwoorden
  34. koen-drijfveren

    inderdaad verfrissend Annet! compliment.
    groet van Koen

    Beantwoorden

Geef een reactie

