RSS Feed

Anne's boom

Geplaatst op

onderschept, een
zwarte den
afgetroggeld, een
grote es
ondermijnd, een
Douglasspar
ingenomen, een
treurwilg
de tranen gedroogd
van een treurden
soep getrokken van
een vleesboom
een haiku gemaakt
met een Japanse
sierkers
een dik boek gelezen
onder een oude eik
een boomhut gebouwd
in een dikke beuk
bezems gebonden van
brem

geklonken op een
jeneverbes
een lied gezongen
voor een lijsterbes
stil gestaan bij
waaibomenhout
in de bres gesprongen
voor een dikke vlier
de aarde aangegoten
bij een jonge plataan

gezucht om een bejaarde
kastanjeboom met
meisjesogen erin die
mocht blijven staan

gedicht: Annet Lemaire ©
kunst: MARTIN LINNARTZ

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. las en hoorde al een berg onzin over De Kastanjeboom
    dit raakt me

    Beantwoorden
  2. Mooi Annet, heel mooi !

    Beantwoorden
  3. Ik ben er wel blij mee, Annet, net als met jouw gedicht. Platanen worden hlemaal immens groot en ouder dan kastanjes. Soms is de ene boom meer boom dan de andere…

    Beantwoorden
  4. heel mooi, Annet….
    Lieve groet, CobyReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  5. Doranne, dat is het mooist dank je wel
    ScrambleX, dank je
    Oliphant: oh is het toch plataan, ze hebben die pigmentering, zal het even veranderen…
    Coby, dankjewel, veel liefs voor jou

    Beantwoorden
  6. eeuwig jong leven in een oude boom
    we houden vast aan wat we onvermijdelijk los moeten laten en we laten los, wat we uit alle macht vast zouden moeten houden
    fijn gedicht,
    gr. hippo

    Beantwoorden
  7. Mooi Annet,
    En Hippo zegt het weer het allermooist!
    gr eva

    Beantwoorden
  8. Hip: je zegt wat ik vaak denk, dank je, lieve groetjes…
    Eva: ja dat vind ik ook:) merci en groetjes

    Beantwoorden
  9. Mooi annet, hier in het park staat een oude eik met een hartje erin gekerft..
    Het was puberliefde ;-))

    Beantwoorden
  10. Mooi gedicht Annet.Net als jij houd ik erg van bomen.En er zijn er zoveel. De hemelboom, de pruikenboom,de kansenboom, de hartjesboom, die vond ik op een site die ik je kan aanraden; wwww.stemderbomen.nl echt de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Liefs en groetjes

    Beantwoorden
  11. dE POES LIGT OP DE COMPUTER…
    dAAN: DE PUBERBOOM
    Ze ligt me nu heel venijnig aan te kijken…
    Joos, ja leuk Herman Koch had het over de babyboom:)) ik ga kijken naar de hartjesboom..
    Groeteliefs!

    Beantwoorden
  12. de kastanjeboom van Anne Frank … hoorde er gisteren iets van op de radio hier – is een heel mooi gedicht geworden, een ode aan de bomen …

    Beantwoorden
  13. Fijn dat alle bomen mogen beleven dat de meisjesogenboom mag blijven kijken!

    Beantwoorden
  14. Bert: ja wist eigenlijk niet dat het zo’n hot item was hier, had een radioloze dag, heerlijk, lieve groetjes
    Wilma: meisjesogenboom, mooi!

    Beantwoorden
  15. Bomen….altijd in mijn hart!

    Beantwoorden
  16. Ik zit vaak te Bomen in mijn hoofd…..Juist zo’n boom kan niet worden afgeroofd!Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  17. een gedicht voor álle bomen dan maar…
    zonder onderscheid…mooi

    Beantwoorden
  18. Hoi Zwol, je had toen nog een vraag maar Zwol dat weet je zelf wel toch? Dat is het mooiste, dat er een boom uit je hoofd groeit. Je hebt hele mooie gedachten:))Gedachten met blaadjes. Groentjes!
    Ach Bart, je bent m’n hartelapje:)

    Beantwoorden
  19. Ik omarm je zover ik kan.

    Beantwoorden
  20. Embrasse moi, mooi Fra met je
    lange takkenarmen of wortelbenen:)

    Beantwoorden
  21. Heel mooi,grappig en verdrietig, mooi gevonden en een beetje gek, mijn pc is stuk,kan nu niet veel xxxxx

    Beantwoorden
  22. Ha Martien: dank je wel en leuk dat je er was:)
    Zilver: dank je, ooh die pc’s die van mij doet ook al raar, hij danst met zijn benen naar binnen, nou ja, de wereld draait doorrrrr, xxxx

    Beantwoorden
  23. Ik plant een zoenboom voor jou!! en ik heb gelukkig even een noodpceetje….fijn hoor. liefs mjanneke.

    Beantwoorden
  24. Marsjanneke wat leuk een zoenboom, er komen steeds meer bomen bij, fijn van de pceetje, lfs van A.
    Dianne, danks

    Beantwoorden
  25. fred van der wal

    leuk gevarieerd weblog
    blijf je volgen
    op het weblog
    niet in reality

    Beantwoorden
  26. Goddank mag hij nog even. Mooi je tekst+ beeld!

    Beantwoorden

Geef een reactie

