RSS feed

JOS BRINK: EEN ECHTE TWEELINGEN

Geplaatst op

Josbrink

Ik kan het niet bevatten. Maar het is zo. Het feestje dat Jos Brink heette is er niet meer. Niet meer op aarde. Het verschil is te groot. Het verschil tussen levend zijn en dood zijn. Er zou een overgangsgebied moeten zijn. The Twilight Zone. Zodat je langzaam kunt wennen aan het voorgoed verdwenen zijn. Maar zo gaat dat niet. Het is poef! Leven! En dan poef! Dood! Ook al kan het soms jaren duren. Dat je denkt, was hij of zij nu maar weg. Een zacht verzoek. Maar dan is er het gevoel van schuld. Ik zuig tegenwoordig langer op gedachten. Vooral in het geschreven woord. Daarom is schrijven zo fijn.

Wie kent mij zonder me ooit gelezen te hebben? Mensen met een oordeel. Ping! Zo ben je. Pong! Zo blijf je. Maar zo is het niet.

Denk niet zwart

Denk niet wit

Maar in de kleur van je hart

zingt Frank Boeyen

Lieve Jos, ik hield van je. Ik herkende mezelf in je. Je snelle lach, je snelle traan. Je zichtbare angst. Het plezier wanneer de dingen uit de hand liepen. Maar leuk uit de hand liepen……

Maar jij was zo Tweelingen! Op en top!

Dank dat je op aarde was, zegt Pulsatilla.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ja, jammer is het. Het is ook zo snel gegaan!

    Beantwoorden
  2. Wat een fijne man was het hè ??? Ik moet dan altijd denken aan de afleveringen van Wedden Dat samen met Sandra Reemer, wat kon hij haar in een lachstuip krijgen en wat was ze ontroerd toen hij een katje voor haar meenam. Integer was hij ook. Hij had een hele serieuze kant, het pastorschap en daar gaf hij ook alles in. De wereld mist een mooi mens !!!!

    Beantwoorden
  3. Het raakt me Moon, dank je……..

    Beantwoorden
  4. Zoals zo vaak gebeurt: pas als iemand er niet meer is, gaat het grote missen beginnen!
    Ik hield ook van hem, begrijp ik nu in alle hevigheid.
    Het zet me wel op het spoor van nog meer genieten van alle geliefden die nog op aarde zijn.
    Succes met je nieuwe kompjoeter!
    Groet uit mooi Emmen.

    Beantwoorden
  5. Marijke: En wat ons allemaal nog te wachten staat…

    Beantwoorden

Geef een reactie

