RSS Feed

**HERSENHAPJESPAN**

Geplaatst op


m’n geest was uitgevlogen

en lag te rusten op schone
grond
daar keek het naar de lucht
zo blauw
bloemen woven om het heen

mensen kwamen voorbij met
een hondje
en er was nog een hondje
zo bleek
dat hief z’n pootje tegen de
geest dat op een boompje
leek

een kind in een kleurig

jurkje speelde met de

geest
de herinneringen het verdriet
de blije tijden namen een
sprong en dansten om haar
heen

het kind schaterde het uit

blaadjes vlogen om haar
heen en strootjes

moe maar voldaan

kroop m’n geest terug
in m’n hersenpan m’n
hapjespan en bakten
er een zootje van

gedicht: Annet Lemaire

kunst: Karen Norberg

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. en hersentjes zoet en fijn
    laten Annet lekker zichzelfiezijn.

    Beantwoorden
  2. * Zwol: Plaatsen was weer
    de slag bij Waterloo, maar
    jij was er al

    Beantwoorden
  3. allesbehalve dat, Annet
    mooi
    gr. hippoReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  4. heerlijk vrijgelaten
    de geest
    vrolijke hapjespan
    mooi

    Beantwoorden
  5. hapjespan, lapjespan, daar word ik vrolijk van.

    Beantwoorden
  6. een speelse geest

    Beantwoorden
  7. Beter een hapjespan dan een hokjesgeest.

    Beantwoorden
  8. …het lijkt op frunniken maar Karen heeft dat mooi in elkaar gebreind.

    Beantwoorden
  9. *Hippo: het stuift nog steeds
    in de geest Hip, dank je voor je
    aanloopje:)
    *Bart: ik dacht ook nog aan ratjetoe (ratatouille)dank je Bart
    *Easywriter: leuk:)
    *Cor: dank je, soms wou ik dat geen
    lichaam had:)
    *Fravapa: hokjespan en hapjesgeest,
    dank je Fra:)

    Beantwoorden
  10. *Geestig vond ik het Fra:)

    Beantwoorden
  11. rommert boonstra

    – en bakten er een zootje van- heel erg bescheiden.

    Beantwoorden
  12. bakken, magie, mooi gedicht gebakken. En wat is dat dingetje op de foto?:)

    Beantwoorden
  13. Morgaine, dat dingetje op de foto stelt de 2 hersenhelften voor – je ziet de 2 helften en de kwabben – …en de lange draad is de hersenstam…tesamen het centrale zenuwstelsel dat alles regelt.

    Beantwoorden
  14. *Rommert: dank je, as you like it:)
    *Morgaine: ik las maggie, al dat eetgedoe, intussen maak ik linzensoep:)
    *Héé Zwol, je komt ertussen, als ik vroeger vroeg ‘wat eten we’zei mijn gehaaide moeder ‘hussen met je neus ertussen’of ‘poep van de Radja’het moet niet erger worden:)

    Beantwoorden
  15. Volgens mij was ik dat

    Beantwoorden
  16. ja, maar ik was net iets eerder en dacht …ik help Morgaine even uit de droom…dat vindt Annet vast wel goed.
    Nou en moeders hadden gewoon eerlijk te vertellen wat er te eten kwam…ik rook het meestal wel….maar bijna altijd waren er altijd wel jappels bij!Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  17. Hersenlapjes, en ze zien er ook nog mooi uit (mooier dan de echte)! Het gedicht zo leuk, die woordspelingen, chapeau.

    Beantwoorden
  18. Lekker jappels Zwol:))Ik heb nog een jappeltje met je te villen baai de wee:(
    *Annelies: patchwork, leuk:)

    Beantwoorden
  19. Jouw hersenpan maakt er met dit gedicht geen zooitje van :-))

    Beantwoorden
  20. Aan jou zit (g)een draadje los….prachtig!
    Hartelijke groet, Coby

    Beantwoorden
  21. *Heer Lot: pakzooitje:))
    *Coby: die is ook leuk:)

    Beantwoorden
  22. als ik nu maar niet van rare denksliertjes ga dromen.
    welterusten

    Beantwoorden
  23. *Doranne: spaghettihersentjes, geinig hè
    Droom maar in mooie kleuren en zachtheid:)

    Beantwoorden
  24. Ben zo dol op jouw hersenpan. Liefs, je zusje.

    Beantwoorden
  25. Marijkedezonzijde

    Een gedachte die zomaar in mij opkwam: als jij, Annet, nu eens een bundel uit zou geven met als titel: ‘Titels’. En in die bundel opgenomen al die heerlijke, orginele, kortom, de echte Annet Lemaire titels die jij in de loop van enige jaren hebt verzonnen en gebruikt voor je weblogs. Ze zijn zoooo leuk! Goed idee?
    Lieve groet van Marijke uit EmmenReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  26. Ik zou willen dat mijn hersens net zo vrolijk geknoopt zaten als ok jouw foto. dat scheelt me heel wat hoofdbrekens.

    Beantwoorden
  27. *Zilver, kom je een keertje eten zusje? x
    *Marijke, leuk idee, mijn hoofd loopt er altijd van over, vandaar dat ik even ging rusten, bij ROET opperde ze een poezengedichtenbundel maar heb nu net een webwinkeltje op poezenpoten gezet, zie hiernaast rechts bij de links, with love from Gieterveen:)
    *Staco: wat lief gezegd, ik ben een Twins, zou het daar mee te maken hebben?:)

    Beantwoorden
  28. Leuke zomerdroom!
    Mooi kunstwerkje!
    gr eva

    Beantwoorden
  29. koen -drijfveren

    beter dan zwolywood kan ik het niet zeggen;)
    wat een mooi kunstwerk ook!
    de kaarten zijn binnen, bedankt. die zijn een echte aanrader voor collega-bloggers!
    groet van koen

    Beantwoorden
  30. *Ha Eva, altijd leuk als je langskomt:)
    *Ha Koen, ja lief gezegd hè van Zwol, wil je mijn agent worden Koen? Echt heel sociaal voelend van je…..x

    Beantwoorden
  31. .aai de wee?

    Beantwoorden
  32. zolang het maar een prettig en/of gezellig zootje is … 🙂

    Beantwoorden
  33. *Ja aaien Zwol, snif
    *Bert, precies het draait om levenskunst, snuf

    Beantwoorden
  34. Hai Annet…
    Beter een zooitje in je hersenpan,
    dan dat ze ingeblikt zitten….
    Mooi gedicht weiffie!
    Geroma-Groetsels…
    off-topic: je kaarten zijn echt Leuk…
    Ik raad ze aan! Bij deze…..

    Beantwoorden
  35. Dank je Geroma, de kaarten stromen maar door:)
    Liefs van hier

    Beantwoorden
  36. Een heerlijk gedicht, Annet en mag ik twee pakjes kaarten bestellen, alvast?
    x

    Beantwoorden

Geef een reactie

