RSS Feed

AANRAKEN IS HEEL BELANGRIJK

Geplaatst op

Goldenretrievers

Ik sla mijn bijbeltje open en ik lees dit:

Bedenk eens hoe een nest jonge poesjes of hondjes op een hoop liggen en hoe ze zich tegen elkaar nestelen. Wij mensen verlangen ook naar nauw fysiek contact. In de meeste samenlevingen hadden gezinnen tot voor kort veel nauwer fysiek contact. Maar onze maatschappij is niet open waar het aanraking betreft.

Aanraking en intimiteit zijn koesterend, verzachtend en troostend voor het kind in ons, en zijn een onontbeerlijk element in het leven. We zijn daar helemaal van vervreemd. Niet alleen raken we elkaar niet aan, maar we leven in gescheiden vertrekken en gescheiden huizen in wat echt kan leiden tot een heel eenzaam bestaan.

Uit "Ontwaken" – Bewust leven van dag tot dag door de Amerikaanse Shakti Gawain.

Hoe moet dit nu teneinde aan je nachtrust te komen je het liefst apart slaapt van die knorrende tractor die naast je ligt. Die knalsnurken zijn het ergst. En die tractor doet er niets aan. Helemaal niets. En ik hoef niks meer te verwachten ook.

Hoe treurig mijn lot.

Gelukkig heb ik een golden retriever:)

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. hey leuk, ik heb dat boekje ook 🙂
    fijn weekend

    Beantwoorden
  2. Hier staat ALLES in vind ik.
    Je hebt daarna niets meer nodig.
    Of heb jij nog een rijke aanvulling Laxefs?

    Beantwoorden

Geef een reactie

