RSS Feed

**Accepteer de homofiel in jezelf**

Geplaatst op

fotoHomofobie steekt weer de kop op. Hoe meer je tegen homo’s bent hoe harder je vecht tegen je eigen homofiele gevoelens. De homo’s die je in de buitenwereld in elkaar slaat is het heftige gevecht in jezelf tegen deze gevoelens. Accepteer al je ikken.
Ook de homofiele ik die in jezelf leeft.
Dus nu weet je tegen wie ze het gevecht voeren. Think pink!
Think in every colour!
kunst: Chris Buzelli

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. antoinette duijsters

    En als je nu echt hetero bent? Ik heb overiga niets tegen homo’s alleen hun gedrag is soms wel asociaal [ook hetero’s gedragen zich steeds meer onfatsoenlijk] bv die homo ontmoetingsplaatsen, waar je niet meer kunt komen en die vol troep achterlaten. Hun geschreeuw over de kleinste onrechtvaagdigheid en zo kun je nog even doorgaan.

    Beantwoorden
  2. Maria-Dolores

    hm… Annet,
    da’s een hele moeilijke…
    ik denk dat veel mensen heel erg aan dat denkbeeld moeten wennen: dat soms dingen die je bij anderen héél sterk afkeurt, toch ook een beetje in jezelf zitten…
    vind het wel moedig dat je het gescheven hebt. mooie afbeelding ook…

    Beantwoorden
  3. Feel pink!
    Feel in every colour!
    Feel beside you…

    Beantwoorden
  4. Mijn beste trouwste vriend is met een man, al bijna dertig jaar, ze hebben het heel knus samen en zijn goed voor alle mensen om hen heen, ze staan voor een ieder klaar, ook voor mij, ik denk dat het met alles zo is, het gaat om het hart en de rest is bijzaak, of het nu het geloof is, de huidskleur de cultuur, het geheim woont in je hart, of je een goed mens bent of eentje die nog veel moet leren.
    Annet, mooi dat je er aandacht aan schenkt.

    Beantwoorden
  5. Ik kom je even een kopje thee brengen:)Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  6. de schijnheilige

    Beste Annet,
    Mag ik je vragen, heb je enig idee hoe het komt dat homofobie weer de kop opsteekt ?
    Inderdaad, hoe komt het toch dat in bepaalde tijden ( Romeinen, Grieken) en dan met name hun hoogconjuncturen er meer homosexualiteit is ?
    Men noemt dit de groei naar gelijkheid, en speelt zich elke 2000 jaar opnieuw af, ook ons ziektenbeeld verandert mee met die groei, gelijk het aantal oorlogen en conflicten in de wereld hierin mee zal groeien, ik hoef hier hopelijk niet te gaan vertellen wat de uitkomst hiervan is…dat laat ik aan jullie over..
    Voor meer info: http://www.wetenschap-eindtijd.com

    Beantwoorden
  7. a.j.cornelese

    Mocht er ooit een vent aan mij willen frutselen dan krijgt ie een dreun. Zo ben ik van nature. Verder: dat er homo’s en potten zijn , prima. Ieder zijn meug. Ik ken er diverse en er zijn veel aardige mensen bij.
    De indeling aardige versus niet-aardige mensen
    is de meest betrouwbare in iemands leven. En met de aardige kan ik omgaan.
    En verder niet moeilijk doen.

    Beantwoorden
  8. Goed dat je het aangekaart hebt, annet.
    Knalroze, pimpelpaars-met-een-goud-randje, gifgroen, vuurrood, eigeel…alle kleuren dus!!!

    Beantwoorden
  9. Niets mee/tegen in het bijzonder
    😉

    Beantwoorden
  10. Nou daar gaattie, klopperdeklop:
    Antoinet: homofielen zijn net mensen maar hier doel ik niet op zo zeer, dat is weer een ander onderwerp, het achteloze leven van de mens b.v.
    Maria: ja dat klopt dit is heel moeilijk, b.v. de fascist in jezelf of de moordenaar, maar toch, ik heb er heel wat jaren over nagedacht, want fascisme b.v. (rotwoord) staat zover van me af…..ja echt een heel gevecht was het
    *Zilver, het gaat inderdaad om liefde, eerst liefde voor jezelf (niet te verwarren met het negatieve zelfverheerlijking) dan hou je ook van de ander, je wordt mild naar de ander toe
    *schijnheilige: flauw dat je onder een pantser gaat, je hoeft je nergens voor te schamen, hoop dat je het goed leest, want daar ontbreekt het nogal eens aan, in z’n algemeenheid bedoel ik dit.
    *Cornelise: prima, vrij van angst is het beste, mensen te verbieden zich te uiten (het kan inderdaad erg ver gaan net als bij hetero’s) maar ja creeer voor de ander maar eens hoe ze perfect zouden kunnen leven, of ernaar streven
    maar goed
    daar gaat het niet over
    *Bart: yes!
    *InnoXia: vrijheid, gelijkheid en broederschap, het nieuwe tijdperk:)

    Beantwoorden
  11. *Fra: had je weer niet gezien!:) het beste peerd:)één van de beste bedoel ik….

    Beantwoorden
  12. *Ik geniet van je grotegeestthee:)

    Beantwoorden
  13. *Mercuriussnel: jouw thee Morgaine

    Beantwoorden
  14. de Stripman

    Ik heb sympathie voor de gedachte achter deze bijdrage, maar een beetje moeite met de redenering. Als je als man van mannen houdt dan ben je homo, maar als je een hekel hebt aan bepaalde mannen (de homo’s) dan ben je het ook …?
    Het heeft denk ik meer te maken met vastgeroeste ideeën en vooroordelen, dan met onderdrukte gevoelens…;-)

    Beantwoorden
  15. Meneer Opinie

    Mee eens. Ik denk dat er niet zo´n heel scherpe tegenstelling is tussen homo en heterop als iedereen graag wil denken. Ik vermoed dat er een soort continuum is tussen ´fundamentalistisch´ hetero en ´fundamentalistisch´ homo…
    Wat je uiteindelijk doet, ligt een baatje aan waar je staat. Wie dicht bij het midden zit is bi, de rest homo of hetero.

    Beantwoorden
  16. Alvin Sebas

    Als ik nu een vrouw zou zijn, dan zou ik meer moeite hebben met de gedachte van hetero te zijn, dan de gedachte om lesbisch te zijn. Misschien moet ik me als een travestiet verkleden en dan zeggen dat ik lesbisch ben! Nee, dat is natuurlijk helemaal niet aardig en respectvol jegens de medemens. Hoe dan ook, volgens mij ben ik overtuigd lesbisch: Ik houd van vrouwen, en dan vooral van mijn eigen vrouw! En iedereen die van mijn eigen man of vrouw houdt, wens ik alle geluk toe.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  17. op het grasveldje voor mijn deur spelen elke dag alle soorten honden met elkaar, alle kleuren, alle rassen, vrouwtjes, mannetjes.
    Zij wel!
    Waarom maken mensen zich en elkaar het leven toch vaak zo moeilijk. Leef en laat leven en vooral geniet van het leven, liefst in vrede met elkaar. Een beetje wijsheid graag.
    "Mag het ietsje meer zijn?"
    Lieve groet voor Annet, die naar mijn mening al best veel wijsheid in huis heeft

    Beantwoorden
  18. *Stripman: je kunt best een beetje een hekel hebben aan andere mensen, misschien interessant waar je dan een hekel aan hebt, iets dat je ergert in jezelf of zo, leuk om eens na te gaan maar het hoeft niet hoor
    *Alvin: best grappig omdat om te draaien, ga me proberen in te leven:) ach weet je het gaat om mensen en acceptatie, liefde jeweetwel, waar de wereld om draait
    *Josina: wijsheid duurt soms jaren van groei en soms komt het inzicht nooit of het wordt tegengehouden, soms is een baby al net zo wijs als een 80-jarige, denkbeelden opnemen en verteren kan soms moeilijk zijn, mooi beeld van de hondjes, spontaan en eerlijk zijn dieren hè Josina:) Dank je wel:)

    Beantwoorden
  19. Meneer Opinie: wat ik ook zo mooi vind is deze uitspraak: van alle eigenschappen die er op aarde zijn, zijn allen vertegenwoordigd in één mens.
    Dank voor je bezoek:)

    Beantwoorden
  20. ik weet niet of homofielen agressiever worden dan hetero’s op dit moment.
    met een voor gaande schrijfster ben ik het wel eens, de ontmoetingplaatsen die ze gaan beheersen vind ik erg onplezierig. ik denk aan erge mooie stukjes bos, waar ik eerder heerlijk met mijn honden liep.

    Beantwoorden
  21. Hey Annet, wat toevallig dat ik net mijn bijdrage (voor een keer eens geen gedicht – begon met het zelfde onderwerp, maar dan iets ludieker) – ik druk hieronder even de begintekst af, vind het wel heel toepasselijk in deze discussie :
    De bijbel bevat 6 waarschuwingen gericht aan homoseksuelen en 362 aan heteroseksuelen. Dat wil niet zeggen dat God minder van hetero’s houdt, maar enkel dat zij wat meer toezicht nodig hebben. (Lynn Lavner).
    Zelf behoor ik tot de groep die ‘pink’ zou zijn, maar het is niet echt mijn kleur (we hebben die kleur trouwens te danken aan de nazi’s, die ons de roze driehoek opnaaiden …).
    Maar achter ‘Think in every colour!’ sta ik helemaal – de regenboog voor iedereen !
    Liefs, en dank,
    Bert
    nog even een PS in antwoord op Pamela en co : Jongens, denk ook groen, en ruim die troep op na het vrijen !!!Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  22. *Pamela: bij Antoinet zei ik het al: daar heb ik het niet over, is een heel ander onderwerp, de gedachte die ik heb geuit is een hele oude gedachte en komt uit de psychologie maar is opnieuw verwoord in de spirituele wereld die juist zo tolerant is en alles terugwerpt op jezelf. Het heeft hier nu niets te maken met zaden en dergelijke. Ik denk dat het ook wemelt van het vogelzaad, herten enzo. Alles is zaad eigenlijk en ei.
    *Bert: meesterlijke bijdrage van jou en afschuwlijk ik wist niet dat dat roze van de nazi’s kwam. Is dit bekend eigenlijk? Goed dat je deze info geeft.
    Jij ook bedankt en liefs

    Beantwoorden
  23. alles bestaat uit Yin en Yang..dat bedoel je en daar ben ik het geheel mee eens….
    jegliefs

    Beantwoorden
  24. Zwollywood

    O wow. …wow Annet, wat ben je vandaag al lekker op dreef…ook temperament zit in jezelf…Ik snap de filosofie…allerlei motieven in allerlei mensen om te vinden wat ze vinden.

    Beantwoorden
  25. *Jeg, wat ik wou zeggen staat hierboven en dat schijnt en dat is het ook moeilijk te begrijpen te zijn, logisch ik denk hier al jaren over na en het hield me altijd bezig dat wat je afwijst in de buitenwereld iets is wat je in je binnenwereld afwijst.
    Yin en Yang is mij bekend:)
    ik moet lachen omdat het me doet denken aan leuke poezennamen, netliefs:)

    Beantwoorden
  26. coming soon

    Hoi Annet. Je hebt dit eerder bij ali c. gezegd, meen ik me te herinneren. Ik denk dat als je het wat algemener had gesteld, er minder afwerende reacties waren gekomen.
    De gedachte dat wat je irriteert in de ander te maken kan hebben met wat je in jezelf niet accepteert, zal door veel mensen onderschreven worden. Maar zodra die, zoals hier, concreet gemaakt wordt, wordt diezelfde gedachte een reden om op jouw persoon en niet op de gedachte zelf te reageren. Dat is jammer.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  27. Hoi Zwol, het fascineert me, omdat de direkteur van het COC, op zoek ging naar de motieven en omstandigheden van de daders. Dat hij dit niet weet (bovenstaande) daar ga ik toch van klapperen….

    Beantwoorden
  28. *Coming Soon: ja dat klopt van Ali, nou ja ik heb alweer wat uitgelegd bij Zwol, heb dit rechtstreeks geschreven en het houdt me al jaaaren bezig en zeg het ook altijd, het komt rechtstreeks uit mijn hart en is van ellenlange gedachten geworden tot iets compacts. Maar het is allemaal oprecht gemeend. Ik voel me niet op de persoon aangesproken maar het emotioneert me wel omdat het om iets primitiefs gaat wat je in een ‘beschaving’niet meer zou verwachten. Geweld naar homo’s. Te gek voor woorden. Dank voor je reactie. En nu ga te bed want ik heb suiker en die stijgt.
    Liefs en innerlijke vrede voor ons allemaal.
    O, mein

    Beantwoorden
  29. Zwollywood

    Suiker in de gaat’n houden meisie!
    Je hebt het goed en duidelijk opgeschreven…mensen die zichzelf in deze filosofie dureven te zien…zijn sterk..hebben een groot INTROSPECTIEF vermogen = naar binnen kunnen kijken!..
    Oew…hier weerlicht en dondert het!

    Beantwoorden
  30. vrijetijdsblogger

    @annet, dat de directeur van het COC niet weet wat de motieven en omstandigheden zijn van de daders die flikkers tikken doet mij in het geheel niet klapperen.

    Beantwoorden
  31. Wat erg dat we hier in 2007 nog discussies over hebben, hoezo de mens evalueert ?
    Goed gedaan Annet, en helaas moeten we het blijven doen !!!

    Beantwoorden
  32. Henk Arjen Baas

    Hé eindelijk ééns kort en krachtig in overtuigende samenvatting: stop met hókjesgeest.
    Zou namelijk niet weten hoe mijzelf daar te noemen: ik hou van de volwassen mens thats it!
    Prachtig:)

    Beantwoorden
  33. **Accepteer de homofiel in jezelf**
    Heb je het nu eigenlijk tegen jezelf, of wil je daadwerkelijk dat de rest van de maatschappij jouw mening is toegedaan?
    😆
    Voor 70% is dat stuk homofilie zó verwaarloosbaar, dat men bij confrontatie ermee wegloopt danwel niet-begrijpend de schouders ophaalt. Een 10% wil nog wel eens poten gaan rammen, simpelweg omdat zij homo’s verwijten vriendschap te verwarren met sexualiteit. En daarmee hetzelfde doen.
    Enzo. Maar waar hèb ik het over?
    Geen flauw benul wat ik hiermee bedoel.

    Beantwoorden
  34. de Stripman

    Beste Annet, ik heb helemaal geen hekel aan homo’s en ik vind het heel goed dat je het voor ze opneemt. Ik ben het alleen niet eens met je theorie dat homohaters eigenlijk homoseksuelen zijn die hun ware aard onderdrukken. Lijkt me een tikje te simpel. Ik zou zelfs liever zien dat de homohaters hun gevoelens nog veel meer onderdrukten, maar dan vooral de haatgevoelens…;-)

    Beantwoorden
  35. H. Posthumus

    Met alle respect voor de positieve poging mensen aan te sporen de homo in zichzelf te erkennen – maar de potenrammers die steeds meer de kop opsteken zijn moeilijk aanspreekbare, aggressofiele, moeilijk te helpen, ontsporende jongeren voor wie het woord ‘respect’ betekent dat je bang voor ze moet zijn.
    Probeer maar eens een gesprekje aan te knopen met een paar hangjongeren als je ze een schommel ziet mollen: voor je je bedoeling rustig hebt kunnen duidelijk maken ben je een kwartier verder, en al tien keer beledigd.
    De oplossing voor dit probleem vraagt veel geduld en een iets minder blije benadering vrees ik. Dit accepteer-de-homo-in-jezelf idee is mooi, maar om er maar de kern van te begrijpen moet je al een stapje verder zijn dan degenen die eerst rammen en dan vragen.

    Beantwoorden
  36. Zwol, dankjewel, suiker is een emogedoe dat is duidelijk, de wolken hier hebben hun regen en natheid geintegreerd en wijzen ze niet af, hoewel de bliksem wel een eigen leven leid
    *Vrijetijdsblogger: ik distancieer me van je opmerking, die mag je houden
    *Annelies: dacht ook dat het een eye-opener zou zijn, mensen blijven zo hangen, het leven biedt meer, het leven is zo rijk, dank je wel
    *Henk-Jan Baas: zo bedoel ik het!
    *Mephisto: accepteer al je ikjes, tuurlijk begint dat bij jezelf, goede eindzin:)
    *Stripman: waar heb ik gezegd dat homohaters eigenlijk homosexueel zijn? In ieder mens woont een homofiel, alles woont in één mens, prachtig toch:)
    H. Posthumus: mooi die verteerde post
    als compost:) van hoger hand zou beter moeten weten, van de wetenden en wijzen, die zouden meer info moeten geven, voor een bewuste manier van leven, met dat blije ben ik geboren:) De wetende en wijze in jezelf, in onszelf. Eigenlijk leven we maar half of ten dele, als ongeslepen diamanten rollen we over de aarde.
    Dank voor de reacties allen!

    Beantwoorden
  37. een mens is gewoon mooi :-))

    Beantwoorden
  38. Vooral die al zijn ikken heeft geaccepteerd.
    Al die ikjes die er zijn zoals de heilige, de schooier, de neuspeuter, de moralist, de pietlut, de gelukszoeker, de dief, de moordenaar. Als je ze niet accepteert gaan ze een eigen leven leiden.
    Dit even ter aanvulling van mijn niet begrepen kreet. Althans niet door iedereen. Maar dat moet ik ook niet verwachten, eigenlijk.

    Beantwoorden
  39. Annet, ik vind het idee wel mooi, maar ik deel het gevoel en de mening van Stripman. Jij stelt "In ieder mens woont een homofiel, alles woont in één mens, prachtig toch:)" Tja. Misschien zijn sommige mensen onvolledig, en nog altijd even mooi.

    Beantwoorden
  40. koen scherer-drijfveren

    "think in every colour" prachtzin Annet! Als iedereen dat tracht dan ziet de wereld er een stuk kleurrijker uit! blikverruimende gedachte!Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  41. Annet, goedzo…ik denk dat het zo is wat je zegt/schrijft

    Beantwoorden
  42. *Knispel*Koen*Galadriel: dank voor jullie woorden en bezoek, ik ben aan het uithijgen:)

    Beantwoorden
  43. Jo Kostons

    Ca. 7% van de mensen valt buiten de maten! Ze zijn dan te lang ,te kort, te dik, te dun, enz. Qua aanleg valt ook een aantal mensen buiten de standaard. Een aantal valt ook psychisch buiten de standaard. Ook dat is een normaal gegeven.
    Verder niks nieuws onder de zon!!!!

    Beantwoorden
  44. Jo met schild: elke dag iets nieuws een ont-dekking onder de zon, de maan, de sterren.
    Heerlijk!

    Beantwoorden
  45. (iets aan de late kant):**gezien, gelezen ende geaccepteerd**

    Beantwoorden
  46. Mooi gezegd Annet. Ook bruikbaar voor allerlei andere groepen die op één of andere wijze onder druk staan. Think niet alleen pink en in kleuren, denk ook dik, gehandicapt, oud etc.
    Ik persoonlijk kijk vooral naar de Mensen en niet naar de hokjes waar ze in worden gestopt.
    En wát zijn mensen dan toch mooi!
    Liefs
    Hydra

    Beantwoorden
  47. Ja Hy, accepteer alles wat je van jezelf afwijst anders gaat het een eigen leven leiden, ik lijk wel een dominee, dit geschreven nav homo’s die in elkaar geslagen worden, de aanvallers slaan zichzelf in elkaar, eigenlijk…….
    Johan: fijn dat je het accepteert:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

