RSS Feed

**SARDIENTJESLAND**

Geplaatst op

foto

Zo heb ik de jaren
langs zien komen
De mensen deden maar
wat fokten zich voort
in files lange fileslang
Steeds meer in elkaar
op elkaar
In dit kleine sardientjesland
En de club van Rome dan?
En de longen van de aarde?
Dat eigen kleine kringetje
Dat broze hoeksteentje
van de samenleving
Elke dag huiselijk geweld
Dat achteloze leven
waar alleen de hebzucht geldt

gedicht: Annet Lemaire
kunst: Paco Minkesa

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Zwollywood

    sardientjesland, nu je het zegt….foto today?

    Beantwoorden
  2. Met hulp van het hele dorp niet gelukt Zwol. Niks lukt meer!

    Beantwoorden
  3. Dit is een gedicht
    maar staat er nu
    achter elkaar
    de sardientjes
    wilden ook niet
    dan maar een
    andere geplaatst
    bewerken gaat niet
    er staan allerlei
    vreemde ufotekens
    voelsprieten
    voelt
    dit
    niet
    aan
    vroeger
    was alles
    beter!

    Beantwoorden
  4. Maria-Dolores

    beetje verdrietig allemaal… wel een grappig plaatje, hoewel dat èìgenlijk ook verdrietig is, maar wel mooie kleurtjes.
    bij mij ging het gedichtje, nadat ik er een ‘bewerking’ op uit probeerde te voeren, ook in één lange regel zonder eind. kon er wél gewoon met de cursor, handmatig spaties inmaken. heb toen maar geen àndere bewerkingen meer geprobeerd. morgen misschien…
    ciao

    Beantwoorden
  5. Maria, had je net geantwoord maar zelfs deze tekst sprong weg, kan ook aan mezelf liggen maar hoe dan?
    Het is wel lekker weer schreef ik….

    Beantwoorden
  6. Ik heb ook mijn momenten dat ik alleen maar in dergelijke termen kan denken. maar dan zit er ineens een roodborstje op een tuinstoel of staat er een dappere papaver langs diezelfde berm, met opgeheven hoofd te glimlachen naar de sardientjes die in hun gemotoriseerde blikjes langzaam voorbijkruipen. De bloem weet en begrijpt dat we eeuwig zijn…de mensen denken alleen maar in haasten. Niet eens aan "nu" maar aan "straks"

    Beantwoorden
  7. Juist daarom Hydrangea,
    al die momenten
    al die sferen
    op een bed van
    vogelveren:)

    Beantwoorden
  8. Hai Annet, ik kom regelmatig langs hoor in jouw weblogstraatje, maar laat niet altijd van me horen.
    Tja, hoeksteentjes brokkelen af, sardientjes racen door echte en virtuele straten maar we blijven één ademend wezen, al lijken we te proberen daar onderuit te komen…

    Beantwoorden
  9. Miriam, welkom hier.
    Laten we communiceren
    ik ben doof van al
    dat zwijgen
    we zijn heel en al
    samen vormen we een
    bal, de aarde en wij
    een bloeiende bal
    🙂

    Beantwoorden
  10. Helemaal mee eens!

    Beantwoorden
  11. Zwollywood

    FLY FLY

    Beantwoorden
  12. Mooi verwoord weer annet :-))

    Beantwoorden
  13. Zucht….
    Morgen zal het beter,
    anders zijn…
    Groetsels….Geroma!

    Beantwoorden
  14. Het is goed zoals het is.
    X

    Beantwoorden
  15. Niet de moed verliezen, moed is alles wat we hebben, en hoop, het moet anders kunnen…

    Beantwoorden
  16. *Morgaine, InnoXia, Geroma, Zwol………
    Zoveel soorten van
    gevoelens, wie kent
    ze niet
    Tijd voor een droef
    tijd voor een over-
    denking
    Tijd voor zoveel
    tijd voor sardientjes
    of een makreel of een
    lulas (pijlinktvis uit Portugal)
    las ik als recept in de Volkskeuken:))))
    Dank Heer Lot!

    Beantwoorden
  17. Zwollywood

    sardientjes
    en de pitamientjes
    depri in dees tijd van tjaar
    krijgt haast niemand voor elkaar
    loat de boer’n het land maar hooien
    en de grasjes in de brievenbussies strooien
    Ik zal nog even kieken
    of je vandaag alweer iets nieuws hebt laten blieken

    Beantwoorden
  18. Zwol, :)))))) ik hep nog geen nei stukkie moakt, zunder kerel ken ik naks beginnen ja, het is heul arg………het is allemaol nei ja:)

    Beantwoorden
  19. ikm zal mijn blikjes sardientjes nog eens goed bestuderen, maar zulke fraaie als deze heb ik nog nooit eerder gezien.
    en opgepropt in een blikske zitten kan best knus zijn
    fiojn weekend met zoveel zonnestralen
    xxx

    Beantwoorden
  20. Lais hetzelfde maar dan lekker fris met wind, maar ja…….liefs van Annet:)

    Beantwoorden
  21. Mooi gedicht om niet vrolijk van te worden…

    Beantwoorden
  22. Gelukkig lees ik het gedicht nu alle perikelen weer voorbij zijn. Met lay-out en dergelijke, bedoel ik. Vraag me wel af of je niet een wat erg negatief beeld schetst.

    Beantwoorden
  23. *Rami: het leven is niet vrolijk niet altijd
    *Eline: integendeel dacht ik, ik hou juist van deze aarde maar niet hoe zij wordt misbruikt Elientje, zet af de roze bril, wat meer realisme onder de sardientjes zou een stuk schelen……:(

    Beantwoorden
  24. Omdat ik nog droeviger was dan jij
    daarom begon ik maar met nòg meer lief te hebben…

    Beantwoorden
  25. …ik dus!

    Beantwoorden
  26. Snap wel wat je zegt Annet. En zonder gezonde aarde geen gezonde mensen, tenslotte. misschien hebben we idd dat vermenigvuldigen allemaal iets te letterlijk opgevat de laatste millennia. Evenals dat ‘rentmeesterschap’.
    Maar wat ik bedoel met te negatief: er begint toch bewustzijn te komen, het staat eindelijk op de agenda, je wordt niet meer meteen aangezien voor geitenwollensokpersoontje als je je er druk om maakt.

    Beantwoorden
  27. *Fra: ja dat recept voer ik ook al jaren uit, prima
    *Eline: een beetje maar ervaar ik, ik heb dat vooroordeel of indeling van de geitenwollensokken nooit begrepen, mensen grijpen alles aan om de verantwoordelijk niet te nemen, doen lacherig en wuiven het weg en leggen ‘het’ bij de ander en gaan die uit angst ergens bij indelen. Ik hou van vrije woorden, niet indelend. B.v. 50plussers, de grijze plaag, hangjongeren, de jaren ’70, kwakzalvers, allemaal vooroordelen. Yech!

    Beantwoorden
  28. Wat heb je het weer prachtig opgeschreven lieve zus, ik kom je een nachtkus geven.

    Beantwoorden

Geef een reactie

