RSS Feed

**KUS HET LEVEN**

Geplaatst op

 

De buurvrouw aan de deur: ‘Hej ’t al heurt?’ – slaperig en nog
op een andere planeet vertoevend hoor ik haar nieuwtjes aan.
In het dorp is een man verdronken in de regenton. Vrouw Smalbil gaat
vreemd met de chauffeur van de Kunstmestfabriek en er zijn zes vossen
geschoten. Ergens hebben ze een kraai opgehangen om andere
kraaien weg te jagen. Ze ziet dat ik het zat ben en vraagt of
ik wel sla wil hebben oet toene.

‘Is goud ja’ 

Ik ga de sla niet
ophalen want
ze gebruikt gif

Vermoeid draai ik me om en neem een tweede kopje thee.
Als ik bezig ben in de moestuin (toene) komt boer Wubs langs
fietsen met een veulen aan een touw. M’n knuffelspieren
spannen zich aan. Hij stopt voor een praatje. Hij maakt het
veulen al jong bekend met het verkeer. ‘Het is een hengst-
veulen, zegt hij, bin der zo bliede mit’ en hij vertelt verder
over zijn tuin waar hij de mooiste bloemen kweekt. Hij geeft
ze liefde, in de vorm van aandacht. Ze groeien als kool. Op peerd’nmest!
De tuin is bekend in de hele omgeving. ‘Kom straks moar eens te kiek’n’,
nodigd hij me uit. Het brengt me in een tralalastemming. Ik weeg
meteen een paar kilo lichter en maak danspasjes op de plaats:)

Dit verhaal gaat over het nieuws. Hoe de ellende dagelijks
over ons heen komt en wat dat met je doet.
De ene keer kun je het beter aan, het ligt aan je fundament.
De gemoedsbodem van je dag.

En toen op een dag dat het zo moest zijn
kwam ik dit bericht tegen………

VOELSPRIETEN STAAT VAN HARTE ACHTER DIT INITIATIEF:))

ZIN IN WAT ANDERS?

Heb je het soms even gehad met de dagelijkse sleur en alle stress? En word je van de televisie of krant ook al niet veel vrolijker? Dan is dit misschien iets voor jou: Zinfo. Op deze website vind je nieuws over de dingen die wél goed gaan en informatie over onthaasten, zingeving en praktisch idealisme. Ook belichten we de actualiteit met een frisse blik: kritisch maar oplossingsgericht. Zinfo biedt je elke werkdag verse inspiratie!
Spreekt het je aan?
Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te voorzien van zinvol nieuws & info. Spreekt dit je aan? Help dan mee en stuur dit mailtje door naar jouw vrienden, collega’s of familie.
Ik, burgerjournalist Robbert Zoon, werk inmiddels al 1 jaar fulltime aan Zinfo.nl zonder dat dit nu nog geld oplevert. Maar ik ben ervan overtuigd dat veel meer mensen behoefte hebben aan andere informatie en daarom gebruik ik mijn eigen spaargeld om dit mogelijk te maken. Het geeft me ieder geval een goed gevoel!
Bedankt voor je hulp en ik zou zeggen… tot Zinfo! 

tekst: Annet Lemaire, tekst Zin in wat Anders: Robbert Zoon
kunst: Margo van Hoogen (veulen)
Chidi Okoye (dans)

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi Annet!
    Heel graag gelezen!

    Beantwoorden
  2. Dank je Scram
    doe je mee
    aan het verspreiden:)

    Beantwoorden
  3. Zwollywood

    Ik doe wel mee…ik vat ‘m even niet ‘wat moet er verspreid worden Annet’.
    Ik heb een liedje in m’n kop en dat is
    I believe I can fly..I believe I can tuch the sky…ga maar een kieken.

    Beantwoorden
  4. *Zwol: het woord verspreiden:) de sprei van aandacht…. de sprei van Zinfo, I fly with you on wings of light:)

    Beantwoorden
  5. Dank je wel Annet!:)

    Beantwoorden
  6. Zwollywood

    Ah..SPREI, SPREI…DAT MAAKT BLIJ.
    EN VERDER: Hou alles vast morgen Annet…fly like an eagle….mooi he!

    Beantwoorden
  7. *Morgaine, het voelt opgelucht:)
    *Zwollywood: zeker weten,
    als we gaan hossen:)
    door de bossen….
    erg mooi!

    Beantwoorden
  8. "de gemoedsbodem van de dag"
    mooi gezegd
    en daaraan ligt het nou net dat ik even
    geen zin heb in zinfo(lnieuws) of wat voor
    nieuws dan ook.
    Even alles op zwart!
    Mooi kunstwerkje van die dansers!
    dat dan wel weer!
    gr eva

    Beantwoorden
  9. een zinvolle tegenstroom en dus weerbaarheid, dank, maar jouw blog biedt dat ook hoor!

    Beantwoorden
  10. hippocampi

    ik he’t heurt, dank Annet
    gr. hippo

    Beantwoorden
  11. Jaa, Annet!
    onthaasten, klein goed nieuws, het spreekt mij zeker aan…
    Mooi stukje, en ik bewaar de link van Zinfo.
    Dank, Bart
    Leuk trouwens de slapende kat op slapende hond hier rechts in je infoblok…die hebben het al een beetje door :-))

    Beantwoorden
  12. Mooi, thank you 🙂

    Beantwoorden
  13. Oh, die boer met paard die is lief en de rest zal ik morgen lezen, je hebt het weer erg mooi verteld, dag lieve Annet, kom je nog die paarden kijken in Amsterdam? xxx

    Beantwoorden
  14. *O, jammer Eva dit gaat nu eindelijk over zinvol nieuws, waar je wat aan hebt! Eindelijk is er dan zo’n website
    *Galadriel: weerbaarheid ja precies:)
    *Hip: en gelez’n naar ik hoop:)
    *Fijn Bart dat je de link bewaard!
    Enthousiasme is zeer welkom, dank je
    *Heer Lot: met genoegen:)
    *Lieve Zilver, volgens mij is Calvalia
    al weg? Het is niet gelukt, wel geprobeerd, ik dans wel met Silke de polka:)

    Beantwoorden
  15. Mooi verhaal Annet, ik zie je zitten in het groen, het goede leven.
    Zinfo ziet er aangenaam uit, kom er zeker terug !

    Beantwoorden
  16. *Annelies: terug naar de natuur:) leuk dat je naar Zinfo keek!

    Beantwoorden
  17. zinfo is een goed initiatief…..maniet voor mij trouwens…. ik moet denk ik maar eens wat meer haasten…..ben te onthaast en te relaxed..en krijg veel te veel inspiratie, heb veel te veel ideeën..m’n kop loopt soms om…..da’s ook niet goed soms..alleen daar hoor je nou NOOIT eens iemand over….

    Beantwoorden
  18. hippocampi

    ik he’t lez’n, heurt, gev’ld en over gespr’k’n
    gr. hippo 🙂

    Beantwoorden
  19. Zwollywood

    Annet, ik kom nog op je andere log.
    Nu ik meer tot rust kom begin ik hetzelfde te krijgen dan waar Jeg over schrijft.
    Oh gut ik moet nog gebakjes halen veur het feest.

    Beantwoorden
  20. koen -drijfveren

    deze had ik nog niet gelezen, echt prachtig!bedankt voor de link naar Zinfo!
    groet van koen

    Beantwoorden
  21. Doe Silke de groetjes…
    en een klontje toe.
    kwam je tegen onderweg zo maar
    en dacht wip even binnen…
    Doejkedoekes lieverd.
    We zien elkaar snel
    Pino

    Beantwoorden
  22. Hoi Pino,
    Goh dat ik zo kon schrijven….
    Zinfo bestaat al niet meer….tenminste niet meer in die vorm
    zoals het was…..
    Ik zit nu met een milieuramp in m’n maag en ik dacht dat dat
    niet meer zou gebeuren….mensen leren niets…..
    Ik vind het nog te koud voor niets
    mijn warmtepapillen zijn op……
    Straks bloei ik weer….de nabloei
    nu heb ik nog de blues……

    Beantwoorden

Geef een reactie

