RSS Feed

**VLINDERSOKKEN**

Geplaatst op

Lusteloos haalde ik
de was van de lijn
er vloog een vlinder
uit één van mijn sokken

een stralende constatering
elke dag zou zo moeten
beginnen
met zo’n grap

als de humor in jezelf
even op is

(waar gebeurd) 

  Vers en tekening: Annet Lemaire ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Was ook een beetje lusteloos
    vrolijke vlinder vrolijkt op! 🙂
    vlindersokken dus
    voor als het in jezelf even op is met de humor

    Beantwoorden
  2. Zwollywood

    Wat betekent de vlinder die uit je sok komt vliegen…een aankkondiging van een metamorfose…vanuit de filosofie ‘niets is toevallig’ heeft de vlinder een betekenis.
    Een vlinder is een verschijnsel van metamorfose denk ik zo…na het bestaan als rups..- die met aardse kruipbezigheden doende is – vliegt ze kleurig uit met haar mooie vleugels.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  3. *Bart: ja, dat heb je soms Bart, zo in gedachten en dromen:>)
    *Zwol: :>)))vlinder is ook psyche, misschien was het de ziel van mijn vrolijke tante:>)er lag ook een veer, she was my angel…..snif

    Beantwoorden
  4. Nu moet ik kloppen, vegen, zuigen, grasmaaien, de aardse zaken….

    Beantwoorden
  5. Hoi Annetteke, mooi geschreven weer.
    Hier in ‘donker’ Baal goed ontvangen 😉
    Ik mis je kaarten.
    Altijd vrolijk om naar te kijken.
    Ga er denk ik een stukje hal mee behangen.
    Vlinderliefs
    Moon

    Beantwoorden
  6. Ging de vlinder even op je schouder zitten?
    Volgens mij was het je beschermengeltje die je even op wilde vrolijken.
    Groetekus

    Beantwoorden
  7. Wat een mooi beeld, een vlinder uit een sok..

    Beantwoorden
  8. Oh wat prachtig zowel de tekening als het versje!
    En nog waar gebeurd ook!
    Jou dag kan niet meer stuk.
    En de mijne ook niet!
    gr eva

    Beantwoorden
  9. *Moon: ah leuk, er komt een zomernummer van Snorharen, ben het wel van plan met kaart. Piet Printer schijnt het weer te doen…..het is wat!
    *Joosje: groetekus terug
    *Morgaine: het was heel apart
    *Eva: dank je wel
    En dan nu het eten klaarmaken.
    Ben een beetje glamp zou Carmiggelt zeggen, ach Carmiggelt……

    Beantwoorden
  10. Maria-Dolores

    :))
    gelukkig gebeuren zulke grappige of mooie dingen soms écht, en vaak ook nog op het moment dat je juist een oppepper kon gebruiken. die vlinder zal ook wel blij geweest zijn dat hij weer naar buiten kon…

    Beantwoorden
  11. *Maria-Dolores: misschien is een sok wel een waardplant, je weet het nooit met sokken en hun bijbanen misschien:)

    Beantwoorden
  12. geweldige tekening,en mooi begin van de dag, een vlinder uit je sok 🙂

    Beantwoorden
  13. ijskastmoeder

    Ach wat mooi en weet je Annet het mooiste is dat je ‘m niet gemist hebt.

    Beantwoorden
  14. hippocampi

    maar ja, wel weer een orkaan aan de andere kant van de wereld

    Beantwoorden
  15. *Heer Lot: dank u:)
    *Kachelmoeder: wat apart gedacht:)
    *Hippo: daar kroop vast een Varaan uit een kous!

    Beantwoorden
  16. Echt? Mooie gebeurtenis en mooi verpakt!

    Beantwoorden
  17. koen scherer -Drijfveren

    aanbevolen! goede vlinders, prachtbeesten!

    Beantwoorden
  18. hartstikke leuk dat vers en die tekening..zo vrolijk……je hebt echt een ontzettend leuke tekenstijl…..waar werk je mee? met welk materiaal?
    ik was gisteren een sok kwijt…van de man…
    nergens te vinden na het wassen……vleugeltjs gekregen, zei de man..ja zei ik: die is gaan vlinderen….
    ..enfin ik hang de was op (nee, net als jij geen wasdroger) en ’s avonds komt de sok te voorschijn uit de mouw van een overhemd….dat ik dat niet gezien heb..ik ben altijd zo precies…

    Beantwoorden
  19. k. van vulpen

    wacht maar, tot er
    rupsjes straks tussen
    je tenen door kruipen…

    Beantwoorden
  20. *Eline, dankjewel
    *Koen: merci
    *Jeg: ik werk met de fineliner, daarvoor was het de pen met inkt en Rotheringpen en dan nog wat wasco, ook heel apart de mouwvlinder…
    *van Vulpen: de sokkenrups:>)

    Beantwoorden
  21. die sokkenvlinder, nee dat was ik niet

    Beantwoorden
  22. Ach Doranne toch ook geen moment gedacht dat jij….

    Beantwoorden

Geef een reactie

