RSS Feed

**Aprigustus**

Geplaatst op

fotoOp mijn schuilweblog – voelsprieten.web-log.nl – heb ik al wat geschreven. Ik kan elke dag wel schrijven maar het reageren mensen, oh het reageren daar gaat zoveel tijd in zitten. De columnisten in de krant hebben het maar makkelijk, toch? Of zijn er ook webloggende stukjesschrijvers onder ons? Je weet het niet. Al die pseudoniemen. In ieder geval hebben zij het dan ook knap druk. Of ze reageren gewoon niet. Ha, ze zouden zich eens vermengen met het gewone blogvolk! De afgelopen dagen was ik somber, had de blues van al dat mooie weer. Het is teveel ineens. Augustus in April. Mijn innerlijke klimaat is daarop niet ingesteld. Vandaag krijg ik hulp van de wind. Die jaagt de energie wat aan. Was ook veel in de weer met gieters. Alle planten en de piepkleine gewasjes in de moestuin zijn bedekt met een laagje stof wat steeds opnieuw de planten bedekt. De akkers om dit erf zijn kaal en net ingezaaid. Met bieten! Ik had een stille hoop op hennep, of rogge, vlaszaad, koolzaad of golvend gerst. Mais vind ik ook mooi. Zo’n veld met mais geeft net zoveel zuurstof af als een heel bos. Het geeft het landschap een prettige verhoging en je kunt je van alles voorstellen bij zo’n hoog gewas. Er wordt ook weleens weleens een mens gevonden in eeuwige slaap maar ook de roggekat, bij gebrek aan rogge kruipt dit insekt in de mais. Geeft er kopjes aan krijgt er zijn roggekittens. En dan nu de boerenkeuken in. p.s. vroeger werden kittens die op de hooizolder werden gevonden of na het dorsen op het land ‘stoppelkatjes’ genoemd.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. heerlijk in de tuin, planten en dieren om je heen.. wilde dat ik een tuin had..

    Beantwoorden
  2. ikzelf loop ook veel met de gieter rond…ben ik zelf ook nog in aktie, en zal het niet gauw echte verspilling van water worden…:-)
    Leuke stoppelkatjes, de twee rechtse zijn Knorretje-look-a-likes 🙂

    Beantwoorden
  3. Stoppelkatjes waren in onze streek meestal vieze katjes met etterige oogjes…en de zomerbleus bamt er inderdaad wel flink in.

    Beantwoorden
  4. Maria-Dolores

    durf bijna niet te reageren :-). ik geloof dat de bezoekers er wel begrip voor hebben als je als blogger niet altìjd heel uitgebreid terugreageert…Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  5. *Morgaine: visualiseren?
    *Bart: ben gek op cypertjes Bart:>)
    *Zwol: ja wel zielig vaak maar hier niet, jij ook een zomerbloese?
    *Maria: ja dat is ook zo:>)

    Beantwoorden
  6. stoppelkatjes – wat een mooi woord … 🙂

    Beantwoorden
  7. Bert: ah leuk!

    Beantwoorden
  8. over het wel en wee op een erf in Drenthe, ik ben er graag,
    gr.hippo

    Beantwoorden
  9. *Hippocampi: leuk te horen:>)

    Beantwoorden
  10. Starry Night

    Anders weten die columnisten niet wat ze missen. Andere blogs lezen en reageren vind ik minstens zo fijn als mijn eigen stukkies schrijven;-). Al die invalshoeken en verschillende stijlen!
    Lekker hè, dat windje;-).

    Beantwoorden
  11. Leuke column!
    Wat een schattige katjesfoto.
    Vast niet zelf genomen!
    Want dan ben je een kanjer!
    (Ben je tochw el hoor!)
    gr eva

    Beantwoorden
  12. Ja, het blijft raar he, dat weer. Ik voel me ook een beetje door de war geschud. Maar dat had je wel begrepen denk ik.
    Oww..en hoewel ik heel wat jonger ben dan jij Annet, vind ik James Herriot ook geweldig. Ik heb wel een hang naar nostalgie. Ik zal er eens over schrijven…
    Liefs
    Hydra

    Beantwoorden
  13. …een nestje katten, das mooi! Prachtige kiek.
    ach en soms heeft zwijgen en niet reageren ook een reden… is niets mis mee!
    liefs

    Beantwoorden
  14. Hoi Annet, hier nog een fan van James Herriot om met Hydrangea te spreken. Die serie kan ik nog steeds met veel plezier bekijken. Het ongecompliseerde landelijke leven in de jaren veertig, heerlijk !!!!
    De poesjes zien er zo schattig uit, je zou ze zo mee naar huis willen nemen.
    Een hele fijne dag, liefs

    Beantwoorden
  15. Stoppelkatjes echt leuk!! En lief! Dat woord zet ik in mn blijboekje mag dat van jou? 😉

    Beantwoorden
  16. *Marsjan, leuk zo’n blijboekje, heb dat ook een hele tijd gedaan, elke dag 5 dingen opschrijven waar je blij van wordt, het waren er meer dan ik dacht!
    *Starry: ja pittig aandrijfwindje:>)
    *Hydra: ja zeg we schelen 20 jaren, is er ook een zieleleeftijd….heerlijk he James Herriot, dat muziekje alleen al en dan Siegfried die naar mother gaat, de sfeer, de mensen, en hoe er geacteerd wordt!
    *Lais: ja, je wilt toch sociaal zijn
    *Eva: foto is van interNet, waar zou ik de kittens moeten laten? Ik heb mijn poezentijd gehad, het redden ervan, gelukkig:>)
    Heb ik nu iedereen ‘gehad’?

    Beantwoorden
  17. *Monique: yes!

    Beantwoorden
  18. Gewoon een fijn blog om te lezen Annet. Aprigustus! De tuin vraagt idd weer veel aandacht. Word juist blij van die zon, dat groen, de geluiden, de geuren. Hmmmm.

    Beantwoorden
  19. Ha Eline, nou als je ziet dat zelfs de inheemse planten verdrogen kan ik niet meer onbevangen genieten. Vandaag is het wel erg mooi met die heerrrrrrrlijke wind. En de hulst staat in volle bloei, nog nooit gehad…elk nadeel….doeg! :>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

