RSS Feed

**DE KUNST VAN HET ZIJN**

Geplaatst op

fotoVanmorgen schoot de man als een raket uit bed. Hij donderde de trap af, halfslapend dacht ik, ja wat dacht ik eigenlijk. Oh ja. Dat je eigenlijk zou verwachten dat hij nu toch beter moest weten. Voorlezend uit het kruidenboek: sta ‘s morgens rustig op, blijf even op de rand van de bed zitten, dan zakt het bloed langzaam vanuit het hoofd naar beneden. Hij is immers bang dat hij op een dag een hersenbloeding zal krijgen. Hangt een mondhoek scheef…… Als vrouw wil je altijd helpen nietwaar. Vrouwen lopen altijd rond met pleistertjes en verbandjes. Ik behoor tenminste tot die catagorie. ‘Werd je afgevuurd’, vroeg ik dan ook beneden. Ach ik wist al wat hij zou zeggen en had al spijt van mijn vraag. En ja hoor de bekende antwoorden ‘Wie, ik?’ . ‘Nee, de kat’ zei ik. En daar begon zijn retirade weer. Het lied van de ontkenning. ‘Niet ik hoor, ik niet, ik ben er nooit geweest’, spotte ik voor de zoveelste keer. Voortaan hou ik dus echt m’n mond.

Halfslaperig naar de kippen, de duif en de pony’s. En de buitenvogels, die voer ik ook nog steeds sinds de in- en toestemming van de Vogelbescherming. Hmmmmm, het hooi ruikt heerlijk. Nog nooit koorts van gehad. Ook geen strokoorts. Nergens allergisch voor. Alleen voor cavia’s. Maar die zie je hier weinig.

Het zijn lege dagen. Het is lummeltijd. Tijd om de uitgeperste hersencellen weer vol te laten lopen met allerlei gebeurtenissen.

Dobbedobbedoen.

Annet Lemaire ©
kunst: Desperate man by Gustave Courbet

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Las net op de statistiekenteller dat het Ministerie van Economische Zaken dit log had bekeken:>)))))))

    Beantwoorden
  2. En dan straks nog het Verbond tot Behoud van Cavia’s!:>))))))

    Beantwoorden
  3. Wat een prachtig schilderij… en lummel ze, is erg lekker af en toe;)

    Beantwoorden
  4. Lummelorissen…zijn nieuwe kleine bloempjes die aan struiken groeien die lijken op het Drentese heideschaap….kijk goed of je ze herkent en meldt het aan het Ministerie.
    ….Lummelorissen, zo heten ze!

    Beantwoorden
  5. Ja, je vraagt je af, wat doet die hier.
    Ik heb regelmatig verkeer en waterstaat (ivm het waterpijl)

    Beantwoorden
  6. *Morgaine: tao:>)
    *Zwol: helemaal goed:>)
    *Zilver: :>)

    Beantwoorden
  7. Leuk dat je op mijn nieuwe weblog kwam!
    Met dank!

    Beantwoorden
  8. Het is wel apart he, ik wissel van jas, kussssssssssssssssssssssssssss.
    Oeps is niet goed gegaan, vergat de naam.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  9. Maar die kan ik niet meer weghalen, ik heb het nog niet in de vingers.

    Beantwoorden
  10. Lummelen doen we veel te weinig….

    Beantwoorden
  11. Dank je Goud. Nu al een kus, wat leuk!
    Zilver: het komt wel goud ja:>)
    *Rami: zeker weten, de wereld gaat aan vlijt ten onder…..

    Beantwoorden
  12. Moet zo lachen om je, ik scheur uit mijn hechtigen. Ja, alles komt goud.

    Beantwoorden
  13. Wilde vreemde mannen in Annets bed?

    Beantwoorden
  14. Ja wild en vreemd, bekend vreemd, ha, ha, die Manus, de wereld leest mee en geniet denk ik of niet:>)

    Beantwoorden
  15. Hoop dat je veel ophaalt Zilver, lach terug, het beste hoor!

    Beantwoorden
  16. haha hoe je behoort op te staan en dan zo’n lancering…
    mooi contrast..
    het verhaal van de man die viel, wie viel daar? de man, welke man? wiens man?
    liefs

    Beantwoorden
  17. *Lais: Martin Bril noemt zijn vrouw in zijn columns mevrouw Bril en ik heb het over ‘de man’anders wordt het zo klef. Mijn man, zo bezittelijk en er zit ook afstand in:>)

    Beantwoorden
  18. je begrijpt me niet, ik doelde op het feit dat "jouw man na zijn lancering vraagt wie ik??"en ik dus nu op zijn manier doorga met wie viel daar , de man, welke man? wiens man?
    haha leuk misverstand
    ik bedoel dus ook "dezelfde man"als jij bedoeld 😉
    liefs

    Beantwoorden
  19. Oh ja Lais typisch een gevolg van het snelle lezen dat ik vaak doe. In Aquariustempo:>)

    Beantwoorden
  20. Lummelen, oef, daar heb ik zin in!
    Uit bed schieten is sowieso een rotbegin van de dag, trouwens.

    Beantwoorden

Geef een reactie

