RSS Feed

**HOE ELLENDIGER HET GAAT DES TE VROLIJKER IK WORD**

Geplaatst op

foto**HOE ELLENDIGER HET GAAT DES TE VROLIJKER IK WORD** Als deeltijdheks zal ik meer in de wijze boeken moeten snuffelen. Me meer verdiepen in de maanstanden. Ik las bij Laïs dat we nu in de tijd zitten van de Sneeuwmaan. Laat ik nu geboren zijn op de dag van de Grasmaan. Als de maan een groene gloed afgeeft. En de maanmannetjes het gras maaien op een bolle maan. Daarna zal het Hooimaan zijn. Ach ik verdwaal weer in grapjes. Hoe ellendiger het gaat des te vrolijker ik word. Eerst flink huilen en dan weer lachen. Maar het staat op m’n lijstje: me meer verdiepen in het wiccarijk. Het is belangrijk je dromen te realiseren. Ooit wilde ik oppasser in Blijdorp worden en ik ben het geworden. Alleen op een andere plek. En ik wilde terug naar de stilte waarin ik geboren ben. Nu wil ik een opvangcentrum beginnen voor dementerende hommels en een rusthuis voor gepensioneerde wespen. Moet ik dan stuifmeelbelasting betalen? Mag het dan in gespreide betaling van twintig zakjes per maand en niet zoals nu in honderdentwintig zakken per maand? Zou de elfenbank meewerken? Het wordt weer tijd voor spinnensoep en paddenkoeken! Gieterveen, Annet Lemaire kunst: Sandipa

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Lais (zonder puntjes) morgen zal ik je weblog aanklakbaar maken.

    Beantwoorden
  2. paddenkoeken zijn helemaal niet lekker;)

    Beantwoorden
  3. Ken je ze Morgaine, honger maakt rauwe padden zoet!:>)

    Beantwoorden
  4. Maria-Dolores

    ik ben zelf een keer in het wiccarijk terechtgekomen toen ik info zocht voor een vertaling over gezonde voeding, het was een heel andere wereld… mooie uil!

    Beantwoorden
  5. @Maria: al vroeg heb ik deze geintegreerd met de ‘gewone’wereld. Het gevoel krijgt een rijkere plek. Verder ben ik zo nuchter als een….man, zeg maar of een koe:>)

    Beantwoorden
  6. Wat was jouw Blijdorp? Het huwelijk?

    Beantwoorden
  7. Mijn ‘blaaidorp’ is het huwelijk met de dieren en planten, ik zit hier goed in m’n katjesdropjeshuis, elke houthakker heeft wel wat alleen sommige hebben veel van wat! Liever een mailtje van je Manus….

    Beantwoorden
  8. Maria-Dolores

    @Annet,
    als ik er vroeger mee begonnen was, was het misschien ook mijn wereld geworden. vond het toen best fascinerend, alleen hàd ik al zo veel werelden…

    Beantwoorden
  9. hier, nog een, voor een zonnige nacht .
    Ik zit effe thuis de wereld door een gat in mijn hand aan ut bekijken…Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  10. Hmmm… spinnensoep! Kan ik dan wel de vega-variant krijgen? 😉
    Welke dieren had je in Blijdorp het liefst willen verzorgen, Annet?Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  11. Pannekoeken spinnesoep deeltijdheks…….bijzondere wereld!

    Beantwoorden
  12. @Manus: sommigen hebben een hand in hun gat, Amsterdams geintje want je weet het, aaisausje erover
    @Maria: oh ja en dan alle werelden samenvoegen tot een bol, da’s fijn:>)
    @Canina: er zijn hier ook vegetarische spinnen. Mijn moeder zei dan ook: maar dan moet je ook de roofvogels eten geven, vond ik geen probleem, ik weet niet meer voor welke dieren ik ging, ik denk gewoon alle dieren, nee er komt niks boven drijven (mijn totemdier is nu mijn hond, met name deze golden retriever)
    @Niko: ja bijzonder maar wel zo prettig:>)

    Beantwoorden
  13. Lieve annetmooietoverkol, hier een berichtje van een Zaanse snol, een traan en een lach om je mooie bijdrage en nu maar op naar de zonnige meidagen.xxx

    Beantwoorden
  14. Deze mag je alvast mee in de soep doen :
    Een pretentieuze langpootspin
    stak steeds haar neus de hoogte in
    bij het zien van andere spinnen.
    Zo hoefde ze hen niet te zien
    en trok het handig bovendien
    de huid strak van haar onderkinnen.
    bert deben

    Beantwoorden
  15. Lieve Zilvermijntje, cherubijntje, dank je voor je bestellingen. Echt zo sociaal. Ik schreef eens op Poekie, een heel lief poezelinnetje: snollekontje:>)
    @Bert: wat leuk! en het klopt ook nog!:>)

    Beantwoorden
  16. Bert, die is gaaf!
    Snollekontje, ha, ha! Ik ga slapen, morgen weer vroeg uit bed en naar de baas.

    Beantwoorden
  17. Zwiet driems Silver!

    Beantwoorden

Geef een reactie

