RSS feed

**Familiebezoek**

Geplaatst op

fotoZomaar in het wild geschreven. Rauw op papier. Flarden van zinnen kwamen boven, vanochtend, vannacht en vanmiddag. Maar eerst het huis poetsen, de plinten uitkrabben en de wc uitmesten. ‘Let op: wilt u teksten plakken, dan moet u pop-ups toestaan’ nooit zal ik deze zin begrijpen of ik wil niet luisteren wat dat betekent. Morgen komt er een familielid, een familielied op visite. Zij is de kleindochter van mijn vader. Heb je het ooit zo zout gegeten. Ze is 20 jaar ouder dan ik. Haar moeder was een Zeeuwse en haar vader was mijn halfbroer. Het was altijd een beeld van een mens. 

Die Spanjaarden hebben indertijd niet stil gezeten in Zeeland. Ook niet in Heiligerlee, want Vagebond is of was net een Spanjool toen ik hem ontmoette. Als de ogen de spiegel van de ziel zijn, dan moet er een vergrootglas bij gegeven worden want zijn ogen waren zacht als van een puppy. De speeltjes van de puppy waren niet afgebeeld, die waren begraven in de tuin. Later pas werden die opgegraven. Inmiddels heb ik geprobeerd een smaailie te plaatsen, maar deze lach blijft hier verborgen, hier in het klad. Mijn broer weet de weg naar Drenthe niet. Wel naar zijn huizen in Zwitserland, Griekenland en waar al niet. Ach ja, zo’n eenvoudige plaggenhut in het desolate Hunzedal, daar komt je toch niet als dikke deur van een Theater. 

Morgen komt mijn nicht en iemand die ons wil interviewen. Hij pikt haar op bij het paleis in Soest. Mijn nicht draagt een tiara. En mijn golden retriever, die naar een visdiefje ruikt heet Tjara. Maar misschien was het wel Tiara en heb ik haar naam nooit goed verstaan. Toen zij werd afgestaan. In ieder geval speelt zij de koningin hier in de plaggenhut.

Morgen zingen we kabouterliedjes!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Het blijft spannend daar in de plaggenhut op het Hunzedal….en heeft je Tjara nu al die tjaratjes gekregen…dan kun je cashen…beetje bijverdienen met honden fokken.

    Beantwoorden
  2. Een heleboel Tjara’s he Zwol! Ik ben voor de gedumpte hond: die in het asiel zitten! Weet je wat een pup tegenwoordig kost? Zeshonderd euro, ze lijken wel gek! Dat is bijna tweeduizend gulden.

    Beantwoorden
  3. honden zijn erg duur. Wij hebben een stamboom hond gratis overgenomen van mensen die deze hond niet aankonden…een duitse staander.

    Beantwoorden
  4. Voor Tjaar hebben we 100 gulden betaald. Niet veel voor zoveel liefde in vrolijk bont. En zo zorgzaam……..

    Beantwoorden
  5. Hou het vast…bij de 4 paarden!

    Beantwoorden
  6. Wat een flauwe broer zeg, bah!
    En zie ik daar mijn eigen nep-Golden (ook uit het asiel ;-)) tussen al die Tiara’s/Tjara’s zitten?
    Veel plezeier morgen met nicht en interview!

    Beantwoorden
  7. Ik moet om je lachen en huilen, ik begrijp een deel wel en een deel niet, maar die broer van jou, oei, oei, die verdient een tik op zijn theaterkontje.
    Familiebezoek aanklikken en dan al die schatjes zien, ik lig er nog dubbel van!
    Dag meiske, ik houd van je!xxxxx

    Beantwoorden
  8. @Canina: ja broer zit me nogal dwars, ik snap niets van zwijgers en hijgers ook niet, bleh
    @Zilver: ha,ha, zijn theaterkontje, op Google wordt hij al bescholden maar deze is lief, I love you to

    Beantwoorden

Geef een reactie

