RSS Feed

De natuur is eerlijk!!

Geplaatst op

Vanmo3299p200166rgen gewoon aan de dag begonnen. Het grijs is van een blijvende soort. Overal staan toeven sneeuwklokken als gerangschikte boeketten. De narcissen zijn al geel in de knop. De wilde hyacinthen staan al heel lang boven de grond. In de USA, Zweden en Denemarken ligt een dik pak sneeuw.

In de buurt van de paarden kwam een geschetter aangevlogen. Het was een wolk pietjes die ik natuurlijk niet herkende. Staartmezen?

DE SPREEUWEN ZIJN AL TERUG!! Jarenlang was dat in april. Ze zijn weer gezellig aan het kwebbelen. Hun taal is rijk aan allerlei geluidjes. Heerlijk om te horen.

Bij de voedertafel zijn geelgorzen. Een prachtig vogeltje met sierlijk geel gestreept lijfje en kopje. Het valt me op dat ik al heel lang de groenling niet heb gezien. Ook mis ik de boomkruipers. Zou dat komen omdat hiernaast de twee oude kastanjebomen het loodje hebben gelegd? Dat hun terratorium nu net te klein is geworden? Vogelgeheimen.

Ben bezig de lentefee op te kalefateren. Haar onderrok van zijde is door de motjes opgevreten. Nu heb ik nog een stuk witte zijde die ik wil kleuren. Ingegoogled maar niks kunnen vinden. Wel allerlei cursussen die je kunt volgen.

Maar goed.

Het blijft maar grijs en grijs en de krokussen verleppen zonder zon te hebben gehad of bezoek van hommels. Dit is al een paar jaar zo.

De ziek geconstateerde oude pony’s Saartje en Tante Toos leven nog. In mei vorig jaar werd de ziekte van Cushin geconstateerd door de dierenarts.

Dat Toosje nu zonder de grote Fjord Ingmar staat was een goed idee. Ze is steeds in het geitenweitje. Het was dus niets voor niets dat die vreemde geitenvrouw de dwerggeit en dwergbok heeft opgehaald. Je maakt wat mee met mensen! Niet te geloven.

Ik kan omgaan met eerlijkheid en spontaniteit, zoals dieren zijn maar mensen…………..dat is een soort apart.

Daarom hou ik zo van heksen, druiden, clowns, kunstenaars, ze zijn net even anders, vaak vol liefde, verdieping en inlevingsvermogen.

Mijn godin heet HUMORETTE.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. met haar als godin zie je het leven rooskleurig in… 😉

    Fijn als je zo vol vrolijkheid het leven kunt beschouwen. Je laat ons met je beschrijving heerlijk meegenieten van de natuur om je huisje heen.

    Beantwoorden
  2. Dank je wel Lunedea. Hartje van hier. En ik dacht dat ik zo droevig was…..

    Beantwoorden
  3. Ik lees hier al een tijdje mee, maar nooit voelde ik de drang om mee te doen aan de woordendans. Tot zojuist, want ik las dat je zijde wilt gaan kleuren en erop gegoogled hebt zonder resultaat.
    Ik neem aan dat je zocht naar manieren om stofjes te verven?
    Een mooie hemelsblauwe kleur ontstaat door rode-koolblad een nacht bij het stofje in water te zetten. Beetje kneuzen van tevoren zodat de kleurstof goed weg kan. Geel ontstaat door de schillen van een ui in water met het stofje te doen. Je kunt ook mengen: met beide ‘verfjes’ ontstaat magisch groen. Ik ben bang dat je lapje te klein is.
    Ik weet niet of ik je iets nieuws verteld heb hiermee, maar ik ben benieuwd wat je uiteindelijk van dat witte stukje zijde gaat toveren. Dat zullen wij ongetwijfeld weer hier mogen bewonderen. Ik wacht af.

    Met kleurrijke groet van een stille bewonderaarster,
    Anita

    Beantwoorden
  4. Wat leuk die onverwachte reactie van jou Anita. Een stille bewonderaarster…..ga ik wat mee doen met je tips.

    Dankjewel.

    Zijdegroet,
    Annet

    Beantwoorden

Geef een reactie

