RSS feed

**Ik hou niet van heldenverering maar mag ik nu toch één keertje?**

Geplaatst op

fotokunst: Natasha Wescoat

voor Jezzebel

Mijn woorden doop
ik eerst in liefde
voor ik ze aan je
geef

Om te mogen wonen in zulke mooie woorden.
In een omslagdoek van warme zinnen.
Ze hebben je in je huid gekrast, in je jonge huid – veel te dun om rare dingen mee te doen. Er zat nog nergens eelt op.
Je aura was open en ze sleepten je voor hun gerecht.
Niet om er te eten maar om er te straffen.

Jouw pure onschuld. Je aura hield altijd een gat waar anderen feilloos naar binnen slopen met een hamertjetik.

Je werd je eigen bodyguard. Je ziel zocht verbindingen met je sterke geest.
Niemand mocht ooit nog als eerste aan je komen. Vier zielewachters stonden paraat met getrokken geweren.

Wees niet bang.
Ik trek mijn handschoenen aan van pluizig mohair, de zachtste geitenwol en streel je voor ik binnenkom. Druk eerst op je deurbel van zuiver zachte zijde.

Doe mijn voeten af.

Leg mijn hart neer.

Gieterveen, Annet Lemaire ©

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Geschreven door een rechterling, uit de weblogkelder van de krant en dan nog een trap naar beneden

    Beantwoorden
  2. Oef..dat was wel diep Annet. Mooie plaat erbij!

    Beantwoorden
  3. Het komt uit m’n tenen Zwol. Dank voor je bezoek alhier.

    Beantwoorden
  4. Annet, je ontroert me.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik heb tranen.
    Dankjewel.

    Beantwoorden
  5. Ah gelukkig Jezzebel! Ik zit hier met hartkloppingen!
    Dank Eline!

    Beantwoorden
  6. Lieve Annet, retteketet, ik heb vandaag al die mooie kaarten van je zitten te bekijken, samen met mijn oudste dochter, we hebben zo genoten, veel herkenning, veel liefde gezien en knusheid en warmte en gekte, ik ga ze zo goed terecht laten komen, maar wil ze ook weer niet missen, maar als ik geef wat ik zelf wil hebben, dan geef ik pas echt.
    Dikke kus.
    Bijdrage is erg mooi.

    Beantwoorden
  7. Dankje lieve Zilvert en dochter!

    Beantwoorden
  8. Helden bestaan niet,
    er zijn alleen heldinnen.
    Jezz is ook een flinke meid.

    Beantwoorden
  9. Zo mooi! Frappant dat ik het lees op de Dag van het Gedicht. Hier in de hal van het gemeentehuis, waar ik vandaag mag zitten, staan ook allerlei prachtige gedichten. Deze had er zeker tussen mogen staan!
    Een vlinderkus op en lentebries en een zonnestraal voor jou
    Hydrangea

    Beantwoorden
  10. Om stil van te worden…

    Beantwoorden
  11. Dank je Flax, zou het nog wat worden met mij?

    Beantwoorden
  12. Fravapa, reactie is verdwenen, vreemd. Nog dank.

    Beantwoorden

Geef een reactie

