RSS feed

**Tomten in beweging**

Geplaatst op

fotoGisteren kwamen de Tomten weer tevoorschijn achter de paardenwei. Tomten met een hoofdletter volgens de laatste voorschriften uit het bruine kabouterspellingsboekje. Ze gaven nog wat geheime informatie door waarover ik geen opheldering mag geven. ‘Mystiek is heilig’, fluisterde de oudste Tomte die de naam Petter droeg. Een klein ijzig meegenomen wolkje zorgde voor wat sneeuw. ‘Wij hebben al contact gelegd met het Hunebedvolk’, zei de kleinste Tomte die Pelle heette. ‘Mijn tante vond de tumtummetjes uit’, merkte een andere Tomte op die Lars genoemd werd. Toen verdwenen de natuurwezens tussen de ruigten van het veen. Dat worden leuke tijden! Gieterveen, Annet Lemaire

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. zijn dit de Tomter die je hebt getekend?
    hartstikke leuk, mag ik de tekening copiëren en aan een paar vrienden sturen, die vinden dat vast heel erg leuk….

    Beantwoorden
  2. Zo is het met een beetje fantasie net tomtebloss (sterretjes, je weet wel vuurwerk).

    Beantwoorden
  3. Waar zitten de oogjes van deze Tomten..zitten die onder de muts of hebben ze geen ogen(nodig)!

    Beantwoorden
  4. @ ja Jeg, is goed (graag 2 euro voor de tomterpony’s)
    @Flax: mooi woord: tomtebloss!

    Beantwoorden
  5. Veel is verborgen Zwol

    Beantwoorden
  6. stiekem zeker ook de bedenkers van de tom tom 🙂

    Beantwoorden
  7. moeder met hond

    leuk!

    Beantwoorden
  8. @Marlis: dat stond al in de vorige Tomtenlog. Logs zijn vliegende verhalen.
    Dank je moeder met hond:>)

    Beantwoorden
  9. Wat een schatjes en hoe krijg je die mooie sneeuw die beweegt?
    Als nou iedereen hier even zijn oren dichthoudt, dan vertel je het mij toch wel? ))))

    Beantwoorden
  10. Dat doet de huiskabouter:>))Hij heet Ani Matie.

    Beantwoorden
  11. Hi annet,
    sorry dat ik zo lang afwezig ben geweest. Na de operatie ben ik pas nu weer wat meer aan het typen . Ik heb weer gesmuld van jouw verhalen en ik zal zeker opletten komende zomer als ik in Drenthe op vakantie ben, of ik ook wat Tomten kan ontdekken. Ik hou namelijk heel erg van de tomten en de Deense nissen. Met kerst vind je bij mij onder de kerstboom twee Jule nissen, een mannetje en een vrouwtje, ooit van een Deense kennis gekregen.
    Ik wens je overigens een fantastisch mooi mystiek 2007 toe.
    Misschien komen we elkaar dit jaar wel tegen in het Drentse land ; )
    liefs
    Moniquehttp://jikkemiene.nl

    Beantwoorden
  12. Ik heb met groot genoegen de belevenissen van de Tomten gelezen met de fraaie tekening!
    hartelijke groet,
    HenkReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  13. Hej Moon, wist niet dat je geopereerd was. Leuk kom langs. We mailen nog.
    Bedankt Henk, het is gelukt!

    Beantwoorden

Geef een reactie

