RSS feed

Hotpants

Geplaatst op

fotoSteeds heb ik aanvallen van doodgaan. Ik hoor Neil Diamond zingen en zie hem ook. Hij draagt een groene kitschblouse, geblokte bretels en een zwarte glimbroek. Neil droeg toen bruine ogen en zwart haar. Zijn gezicht gaat over in dat van Ramsey Cicel George Wellborn, m’n chef van de Simca waar ik vroeger gewerkt heb. Het naargeestige grijze gebouw stond in de Spaanse Polder in Rotterdam. Ramses, mochten we hem noemen was Indonesisch. Hij praatte veel, vertelde mopjes en grappige anekdotes. Hij voerde een show op. Hij danste als een paradijsvogel. Te laat begreep ik dat hij verliefd op me was. Een onwetend smeerkaasje was ik. Blind voor oudere mannen, ziende voor verlegen puistenkoppen in hijgerige broeken. Ik droeg hotpants toen. Wist niet dat mannenvlees daarvan ging juichen. Maar ik leefde wel. Begon als eerste te dansen op de ovalen vloer van de disco onder het Hilton hotel. Dansen, Leven, Vrij zijn! Later maar nog vroeg op de avond riep het ouderlijk huis me terug. Met mijn Deense vriend Micky wachtend op het Weena op lijn vier naar Schiebroek. Een zilveren spoor op weg naar een schimmige dunne flat gebouwd op een veld vol plagende poldergeesten die ‘s nachts onder het bed bonkten en met stakerige vingers in m’n rug prikten. Ik beet ze terug in hun krakende kontjes. Gieterveen, Annet Lemaire

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ga ik vooruit Han?

    Beantwoorden
  2. Aanvallen van doodgaan, toen toch he? Nu toch niet? Dikke kus op je lekkere billen! ;^)

    Beantwoorden
  3. Hi nieuwe emo’s :>"< voor Zilvervrouwclown

    Beantwoorden
  4. Ben ik te jong voor, hotpants. Smeerkaas is vies. Verhaal wel lekker gelezen ;-).

    Beantwoorden
  5. Ik wou geen kaaskop zeggen Flax. En ik ben dol op Gooitkooipjen:>)

    Beantwoorden
  6. Nu gaat ik naar Frasier kijken:>)

    Beantwoorden
  7. wat vertel je mooi

    Beantwoorden
  8. Mooie Hotpant Annet: ik had ze ook.

    Beantwoorden
  9. :>))))))))))Zwollekemolleke

    Beantwoorden
  10. Jezzebelinspiratie Marlis! Maar het zit ook in me anders kwam het er niet uit toch?

    Beantwoorden
  11. Frans Muthert

    Verrassend. Waarom kende ik je niet?

    Beantwoorden
  12. Zwollekemolleke had een beetje griep en nu nog koude voetjes.

    Beantwoorden
  13. Waar was je dan Frans?
    Koude voetjes Zwol, als je buikje maar warm is

    Beantwoorden

Geef een reactie

