RSS Feed

**Het oog wil ook wat:>)**

Geplaatst op

fotofoto: Susan Smit van haar weblog Het is stil in de tuin. De tuin ligt er roerloos bij. Ze is wel knap de tuin. De pony is ook knap, aantrekkelijk, stukjes zuring hangen in haar lange ponyhaar. Ze heeft gerold, zandkorrels liggen op haar rug. Is deze pony ziek? Ze is gezond. Ze is ziek gezond. Knabbelt aan hooi uit haar ruif. Ik kom eraan met een zak vol lekkers. Boterhammen, wortels en graan. Als ik bij de andere drie ben geweest neem ik nog een blikje biks mee. ‘Huhhuhhuh’ zegt ze. De anderen pruttelen ook wat. Allemaal op hun eigen manier. Ze hebben allemaal hun eigen unieke stem. Ik hou van mooie mensen. Nee, niet die vraag wat is mooi? Gewoon die ik mooi vind. Gisteren zag ik drie mooie mannen bij elkaar. Gisteren zei ik ‘je zult zulke buurmannen hebben!’. Het waren Martin Bril, Matthijs van Niekerk en Harry de Winter. Charme is mooi, intelligent praten is schoonheid. Ik kan dat zo missen. Gisteren zag ik ook Susan Smit bij het Groot Dictee (45 fouten had ik). Die ogen, hoe krijg je die? Kun je die ergens kopen? ‘Wie is je vader, wie is je moeder’ hoor ik Jörgen Rayman al vragen. Als je zulke ogen hebt moet je je vermeerderen, vind ik. Ik ben het ‘ogale’ type. De ogen van de dieren, ze zijn meestal bruin. De hertenogen van de hond. De hondenogen van de pony’s. Ik val op bruine ogen. Het valt me vaak op dat bruine ogen vaak getrouwd zijn met blauwe ogen. En dan één van de zeven schoonheden: groene ogen met rood haar! Nog aparter: ogen op steeltjes. Wonderlijk: het uiterlijk van mensen. Nog wonderlijker: het innerlijk van mensen.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ik ‘staan’ nooit op de veurpagina. Heb ik wat gemist?

    Beantwoorden
  2. O Annet, over schoonheid zou ik uren met je kunnen praten.
    Voor mij heeft schoonheid alles te maken met uitstraling…welke boodschap breng je over…wat maak je los bij je medemens…
    En verder…wat zou je denken van struisvogelogen, giraffeogen, ontroerde ogen, blije kinderogen, oudemensenogen, kersversemoederogen…
    Mijn ogen zijn blauw 🙂
    liefs Indi

    Beantwoorden
  3. Moet zijn: Matthijs van Nieuwkerk en Jörgen Raymann met twee ennen.
    Indigo: ik ook wel eigenlijk, je komt er niet uit, zwijgend toekijken, soms straalt de liefde uit iemands lichaam of die ogen altijd maar weer die ogen. Vroeger stond in mijn paspoort bij kleur ogen: grijsblauw. Mopje: je ogen zijn net de zee. Net zo blauw? Nee net zo waterig. :>)

    Beantwoorden
  4. Groetjes van een bruin-oog die overigens met een groen-oog is getrouwd.
    Ik ben ook een ogenmens, van mens en dier.Ze zeggen zoveel, he? Ook al spreekt men niet.
    Een knipoog
    Hydra

    Beantwoorden
  5. Ja, een mooie meid die Susan. Heb haar eens live gezien zonder make-up en uurtje later met. Wel een verschil mot ik zeggen maar met of zonder het is een mooie meid.
    Make-up en een goede fotgraaf doen wonderen. Ik heb ook zo’n foto en heb dat even op mijn log geplaats. Nou denkt iedereen dat ik bloedmooi ben. hi hi :))

    Beantwoorden
  6. Nefertiti, de Venus van Milo en alles wat daarna gekomen, een eindeloze rij van schoonheden, en dan ook nog je konijn, je poes, je paard, ik hou maar op. Van Susan Smit had ik nog nooit gehoord, Anne-Marie is zeker zo mooi.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden

Geef een reactie

