RSS Feed

***KERSTVERJAARDAG***

Geplaatst op

Kransje afgekloven kerstkransjes onder de boom weggegooide tulbandresten zit zij daar met haar zwalkend glas temidden van wat haar rest aan familie de inrichting is haar vreemd een stoel met krullen een tapijt vol vaag rozenleed toost zij met een ieder die haar dierbaar is voor weer een jaar opgeklopt verdrietig geluk Annet Lemaire ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. gedver annet, wat een triestheid.
    Het vaag rozenleed is magnifiek

    Beantwoorden
  2. Ja eigenlijk wel Renate. Je kunt bij mij wel aanbevelen hoor, andersom nog steeds niet.

    Beantwoorden
  3. Triest maar wel mooi verwoord; "het zwalkend glas" en – zoals Marlis ook noemt- het "vaag rozenleed", geeft een beetje lucht in de zwaarmoedigheid. (Of is dat mijn gevoel voor zwarte humor? ;-)).

    Beantwoorden
  4. Droevig, maar ook heel mooi….

    Beantwoorden
  5. jee, wat heftig… verder dan aanbevelen kom ik niet…

    Beantwoorden
  6. Annet, dat aanbevelen vergeet ik consequent! Ik kom er meestal alleen op als ik ook vergat in te loggen, en dat dan goedmaak. Dan neem ik het aanbevelen in één keer mee 🙂 (of als ik nog eens terugkom om te zien wat anderen van een logje vinden….en er dan op gewezen word hahahaha)

    Beantwoorden
  7. Ja droef hoort bij blij. Zoals het leven is in al zijn gevoelens en stemmingen, sprak zij net terug van een rondje met het hondje:>)
    Oh Marlis, vertrouw op je zelf toch?

    Beantwoorden
  8. mooi droevig mag!…

    Beantwoorden
  9. fraai verwoord…..er zijn er helaas te veel met dat voor een jaar opgeklopt verdrietig geluk…..het zou niet moeten mogen….

    Beantwoorden
  10. Lidy: precies!
    Jeg: c’est la vie! Lopen langs het donker en het lijden ondergaan er niet voor vluchten, dat is LEVEN! Mijn vader was een liefhebber van het lied van Dirk Witte: MENSCH DURF TE LEVEN – hij was het t.o. van mijn moeder. Maar zij had en heeft weer andere kwaliteiten!
    Dank voor jullie aanbevelingen!

    Beantwoorden
  11. Een bitterzoet gedicht, van harte door me aanbevolen.
    Ik strooi rijkelijk met lichtconfetti over je je leed-volle tapijtje en zet jou extra in het Licht.
    Een mooie midwinter, Annet!
    Liefs,
    Hydrangea

    Beantwoorden
  12. gevoelig gedicht

    Beantwoorden
  13. Dank Meindert en Hydrangea. Het gedicht gaat over mijn moeder.

    Beantwoorden

Geef een reactie

