RSS Feed

*Een blond paardenmeisje*

Geplaatst op

Het is moeilijk schrijven over de buurt als je onder je eigen naam publiceert. Had ik toch maar de naam Antenne genomen maar de log was al aangemaakt door de man voor ik het wist. Het negatieve negeer ik, dat probeer ik tenminste en richt me op dat wat me raakt of niet raakt. Het onaanraakbare en al wat aangeraakt mag worden. Er wordt nu regelmatig een kind iets aangedaan, iets definitiefs. Elke week wordt er een kind doodgeslagen en elke dag zijn er meldingen van mishandeling. Ik kijk er nog wel van op maar je wordt wat blassé. En dat is al erg genoeg. Je kunt niet permanent stijf van ellende rondlopen. Je hebt al genoeg aan je eigen sores. Wat mij betreft: alles staat al vast. Bij je geboorte al. Voor je geboorte al. Jammer is dat een gehuchtje of dorpje (noem maar op) pas in de belangstelling komt als er iets negatiefs gebeurd. Wie heeft er ooit gehoord van stille met gras begroeide lange wegen in Gasselterboerveenschemond? En dat daar een slak de weg overstak en het overleefde? Waar je maan nog kunt horen fluisteren? Of een wilg die zichzelf spiegelt in het water van Eexterveenschekanaal? En dat er katjes bloeien in Annerveenschekanaal. En dat het langharige katjes zijn? Hand in hand huppelt de dood met het leven langs Drentsche wegen. Het is hier net Holland.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Zowaar Annet. Zo waar.

    Beantwoorden
  2. Ik zal het eerlijk zeggen: ik vind dit slecht geschreven en waarom weet ik niet. Het voelt niet goed!

    Beantwoorden
  3. We zaten door elkaar te mailen Marlis maar ik bedoel mijn stukkie dus.

    Beantwoorden
  4. Ja,dat vind ik ook zo kortzichtig van de luyden alhier op het VK blog die foto`s van zichzelf plaatsen,soms van bijna hun gehele body.
    Iedereen ziet je intieme lichaamsdelen,je gaat toch ook niet topless naar de bakker..

    Beantwoorden
  5. Ik kom zelf uit Groningen. Geboren Winschoter. Dus wat jij beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Je wilt het echt niet hoor, dat het net zoals in Holland wordt.

    Beantwoorden
  6. Vraagteken: ik wel hoor! Moet je de koeien zien kijken:>)
    Burro: ben van oorsprong wel een Hollandse:>) maar ‘het’ zit in alle mensen. Ja toch niet dan?

    Beantwoorden

Geef een reactie

