RSS Feed

*DE GEKTE VAN DE BLADBLAZER*

Geplaatst op

foto

Het moet dus gaan over achteloos leven: mensen heten dan gepeupel, dieren heten beesten, planten heten rommel. Of de meest waanzinnige uitvinding voor de tuin: de bladblazer. We zullen de columnist een vijgenblaadje omhangen. Als het niet meer kan gaan over het zeggekorfslakje of de Kradeelezel dan is je wereld wel erg klein wel erg burgerlijk. Dan ga je grijpen naar een rebels onderwerp of je lacht achteloos. Dan rotzooi je maar wat an. Maar misschien heb je wel last van je maag net als je schrijven moet of schrijven mag. En laat ik nu daar nu last van hebben na het lezen van de krant. Na het loopje met de hond, langs de weg, in m’n sas met een bollende wind en terug over het aardappelland had ik een ontmoeting met de hooidieren. Och had ik maar het uitzicht op de wei vanuit het huis! Ik zag dat de Welshpony had gerold, haar bruine wintervacht was bedekt met grijzigwit zand. Ze rook met een lange neus aan de hond. Dan doen we het vertrouwde spelletje. ‘‘Zit’’ zeg ik tegen de wolf. Ze gaat zitten. ‘’Blijf’’ zeg ik, ze wil erg graag weg van die ‘enge’ pony. En dan ontdoe ik haar van de riem. Ze rent als een haas langs het pad en de pony rent mee. Gescheiden door de afrastering van de wei. Aan het eind wacht de wolf. Na vijf jaar is haar grootste angst eraf. De Welsh maakte een snurkend geluid. Langs de nog groene tuin naar binnen. Wat een avontuur!

‘Natuur is voor tevredenen of legen’, dichtte Bloem (voor wie dit nog niet weet). Ik ben wel erg tevreden ben ik bang. Bladeren waaien mee naar binnen. Paarden houden van storm en vallend blad. Golven kun je niet tegenhouden en van paarden kun je leren het leven te nemen zoals het zich voordoet in al z’’n wreed- en goedheid.

Annet Lemaire ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ja ik zie het nu ook wel, je moet wel erg in symbolen denken om dit te begrijpen maar het raakt kant en wal al zeg ik het zelf.

    Beantwoorden
  2. Mooi verhaal weer Annet
    Het heet achteloos leven
    een ware kunst ook
    Is er begrip op te brengen voor
    mensen met een grote tuin en mooie bomen
    en dan zeuren over al het blad???
    Mooie afbeelding
    Hoe kom je eraan?

    Beantwoorden
  3. Ik zie je lopen met de hond, ik hoor je stem als je het hebt over nutteloze dingen, wij hebben ze hier in de grote stad iets verder op, voor de rommel in het centrum, die mannen richten dan hun ding op die troep, maar dan waait het in mijn ogen, dan val ik bijna van mijn fiets, dan heb ik de hele dag last van vuil in mijn ogen, ja, ik heb het er niet zo op.
    Dikke kus en prettig weekend.
    Schrijft de grote klukkluk van Vk je terug?

    Beantwoorden
  4. Jaap van Nieveld Goudriaen

    Ik heb 14 jaar een wolf gehad, op leeftijd van zes weken gekocht in Polen als "Poolse herdershond". Een reu.

    Beantwoorden
  5. Onze hond doet het goed…..hij opent alleen nog de koelkast en de la waar de koekjes in liggen. Mag niet!
    Maar het is guur vandaag en er is hier nu een beetje onweer. Groet.

    Beantwoorden
  6. Oh mensen ik vind het erg knap dat jullie zo goed kunnen reageren, ben daar niet zo goed in. Zal het proberen: François: foto is van internet, dat gemopper op blad is voor mij onbegrijpelijk, nou niet echt Zilvert, hij luistert niet goed of heeft teveel aan z’n hoofd, onder blad zitten allemaal eetdingen verborgen voor de vogels in de winter en die herrie. Prachtig Jaap, ik las van die vrouw die leefde tussen wolven en hoe wolven achtergelaten kinderen opnemen in hun roedel, fascinerend maar triest als ze ondekt worden door mensen die ze willen ontwolven.
    Slim Zwol:>) Hier waren ook flitsen en wat gerommel, onweer in november wel apart

    Beantwoorden
  7. 🙂 Ik vond het mooi. Zoek daar verder maar niets achter.
    🙂

    Beantwoorden
  8. Klinkt intrigerend Jezzebel, ik ga meteen aan de speur:>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

