RSS feed

Knielen op een bed violen

Geplaatst op

Hier kan ik mezelf zijn. Het kaartje wat ik trok vannavond had de tekst: Het enige wat je hoeft te doen is jezelf zijn’ – en ik zat boordevol vragen. Dus hou ik het simpel met dit antwoord. Wat zou ik graag eens naar een wijze vrouw gaan die me enigszins kan vertellen of laten blijken hoe de tijd eruit gaat zien die me nog rest. In die woelige woelte met partner (die zo heel anders is dan ik) loop ik vaak vast en weet niet waarom ik bepaalde dingen zo moet meemaken zoals ik ze meemaak.

Vragen, vragen, vragen. Het boek van Jan Siebelink ‘Knielen op een bed violen’ heb ik uit. Prachtig is het. Wat knap om zolang, bladzijden vol en lang de lijn vast te houden. Hoe bouw je een goed boek? Maakte hij eerst het geraamte? Schetste hij er de figuren in of kwamen ze al breiend tot stand. Zoals je een tuin borduurt, dat van het een het ander komt. Het boek gaat veel over aarde, de venen, en passant dacht ik ‘zou hij ook al rondgeneusd hebben op mijn log’ op zoek naar de muze van de schrijver C.? Je weet het niet. Het woord veen en alle weerstoestanden komen nogal vaak voor. Het veen in al zijn gedaanten.

Ik las Tikker van Siebelink al eens. Waanzinnig fascinerend geschreven. Hij ging te ver met die hond, vond ik.

O, de computer doet raar, kraakt enzo ik hou ermee op!

Ik ga naar m’n bed violen:>)

Tot ziens!

Freshflowers

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Het is vannavond geworden, als ik intik is het heel allemaal heel klein. Wat een ellende waar het eens zo goed toeven was!

    Beantwoorden
  2. Als je zonder partner niet gelukkig bent, word je het mét een partner ook niet.
    Over die stelling sprak ik deze week met een kennisje (40 jaar, alleengaand – zoals dat tegenwoordig heet)
    Ik vraag me nu af of het andersom ook geldt.
    Ik denk het niet.

    Hoe de toekomst er uit gaat zien, zou ik ook wel willen weten, maar ik denk dat die niet zo vast ligt, omdat we zelf altijd keuzes kunnen maken.
    Alleen zijn de keuzemogelijkheden vaak een stuk lastiger dan we zouden willen.

    Hoe bouw je een goed boek?
    Ik denk een ieder op zijn of haar eigen manier.

    Aan je log te lezen is het druk in je hoofd.
    Dat hoort soms bij het leven.
    Maar wat zou het heerlijk zijn om af en toe wat rust en vrede om je heen en binnenin te weten!

    knuffel van Indi

    Beantwoorden
  3. Dank je Indi. Kan helaas sommige dingen niet vertellen. Soms wou ik dat onder een schuilnaam was gekomen.

    Ik kom hier niet vaak Marlis. Het ziet er vrij normaal uit maar om het een en ander in te tikken is andere koek. :>)

    Beantwoorden
  4. Wat ik zie is dat er vier reacties zijn maar ik zie er maar twee. Dus raadselachtig blijft het hier vooralsnog. Pffffffffffffft

    Beantwoorden

Geef een reactie

