RSS feed

*Toevertrouwd*

Geplaatst op

Gisteren was het grijs, groen en zompig. En in m’n hoofd was het ook zo. Ik had een dagje vakantie. De wildeman was op jacht. De tijd, de dag was aan mij. Ik hoefde niets te delen. De dag was aan mij toevertrouwd. Ik mocht ermee doen wat ik wilde. De dag kwam door het raam en bood me uitzicht op de Oosterijkse den waarlangs een boomkruiper kroop. De auto was weg en ik had de hele tuin in het vizier. Breedbeeld was het. Wat groen, wat ontroerend groen. Het verschroeide gras was opnieuw geboren. De talrijke guldenroede droegen lange sierlijke bloempluimen. De roze vlinderstruik knikte vlinderloos in de wind. De nieuwe hortensia ‘Arabella’ met grote witte bollen voelde zich al thuis tussen de gele sterretjes van de gouwe. ‘s Avonds kwam de man thuis en legde de buit op tafel. We hadden weer voor een week te eten.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ah…gij zijt een gelukkig mens….Annet.
    Ons is gelukkig een nieuwe jachthond in de schoot geworpen..vanuut de Gruninger stad is de edele viervoeter naar Zwolle verhuisd……wij zijn krachtigere baasjes..en dat heeft ie nodig…Gaat leuk en foto komt nog wel een keer..

    Beantwoorden
  2. Om bij je titel te blijven, is aan ons toevertrouwd!

    Beantwoorden
  3. Wat bedoellu Zwol en waar ben je? Laten we de nacht in onszelf integreren daar waar het donker is en mogelijk duister. ‘Laat je lichtje schijnen’ schreef Helga in mijn poesie-album. Dat verlicht onszelf en de anderen. Sprak dominee Lemaire.

    Beantwoorden
  4. Ik zie je tuin voor me en krijg prompt heimwee naar mijn volkstuin die ik vorig jaar wegens omstandigheden heb moeten verkopen.

    Beantwoorden
  5. -de dag was aan mij toevertrouwd-
    Ja, dat was-ie! Een prachtige zin, Annet.

    Beantwoorden
  6. Annet …….ik ga een kampvuurtje doen!

    Beantwoorden
  7. Erg is dat Emma Faye.
    Dank je Berbara
    Hou je stokjes droog Z.!

    Beantwoorden
  8. Wat kun jij het toch prachtig vertellen! :^)

    Beantwoorden
  9. Dit lijkt me de perfecte rolverdeling.
    Een dag waarbij het oergevoel weer eventjes de boventoon voert!

    Beantwoorden

Geef een reactie

