RSS Feed

*Op fietse*

Geplaatst op

fotode fietse in toene Op fietse door Drentheland. Door de rust onder begeleiding van zacht getjirp van cicades. Langs een bord in een dennenveld met daarop ‘kerstbomen te koop’ even verder een stoel tussen de sparren. Voor de kerstman misschien om even uit te rusten en zich te verbazen over het vroege tijdstip van de te koop aangeboden dennen. Fietsend langs het huis van vriendin D. die verhuisd is. Een blik op een weelderig begroeide sloot met wilgen erlangs die een jolige groene pruik dragen. In de verte nadert een wandelaarster met een bruinwitte stabij. Een zachte vacht langs m’n been. Een lichte huivering. De jonge vrouw en ik groeten elkaar. De nieuwe bewoonster van het huis van D.? Op de Bonnerdijk loeien motoren voorbij. Mannen en motoren. Bij de bocht naar de Bonnerveen fietst een man voorbij. Het kan ook zijn dat ik voorbij fiets. Een bekend gezicht met grijs haar nu. Een ‘ouwe’ aanbidder van toen ik hier net woonde en nog een slanke den was! Wat zou de kerstman ervan vinden?

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. De kerstman ruilt waarschijnlijk zijn slee in veur de fietse.

    Beantwoorden
  2. Sfeervol getekend

    Beantwoorden
  3. Een goede fietse in de toene is nooit vekeerd doar in Drente en joe hebt nog wel mooie fietstassies……beste starke fietse en 3 versnellingen as ik het zo zie…….hele beste fietse!

    Beantwoorden
  4. Wat een prachtig verhaal, is als een liedje van de fietstocht, die kerstbomen, grappig!
    Dag lieve Annet, bij jou ook veel regen, hier zit alles in de afwas, de bomen de huizen en de kerk, het gootje is verstopt, het staat blank.

    Beantwoorden
  5. Dank voor het reageren

    Beantwoorden
  6. De kerstman lacht de man op de fiets vast uit. Ho ho ho, ik ken haar lekker al veel langer ho ho ho
    liefs

    Beantwoorden
  7. Mooi stukkie Annet!
    Je titel doet me natuurlijk aan een nummer van SKIK denken…
    op fietse
    ik trap de fietse deur ’t buulzand hen
    op ’t zandpad tussen Slien en Erm
    en as ik dalijk even in Diphoorn ben
    dan fiets ik deur
    langs Ermerzand gao’k op Veenoord an
    Neij Amsterdam en dan langs ’t Dommerskanaal
    en as ik dalijk dan de kassen zie
    dan fiets ik deur
    want ik wul aal wieder
    ik wul alles zien
    de leste mooie dag van ’t jaor misschien
    alhoewel ’t met de winterdag
    ok donders mooi kan wezen
    ik wul aal wieder
    deur naor Weiteveen
    want achter op ’t veld daor mag ‘k graag wezen
    a’k hier zo fietse en ’t weijt niet slim
    dan giet ’t haost vanzölf
    wie döt mij wat, wie döt mij wat
    wie döt mij wat vandage
    ‘k heb de banden vol met wind
    nee ik heb ja niks te klagen
    ik trap de fietse deur ’t buulzand hen
    op ’t zandpand langs de Duutse grens
    ik denk da’k dalijk even kieken gao in ’t buutenland
    de gruppe over, op naor Schöningsdorf
    ik stao even te kieken bij’n iemenkörf
    en ik stao hier even te denken wat za’k nou doen
    links of recht deur
    want ik wul aal wieder
    nog naor Hebelermeer
    ’n kaorte he’k nie neudig wat ik ken ’t hier
    want a’k daor dalijk over ’n slootie gao
    dan ben’k weer terug in Nederland
    ik wul aal wieder
    nog naor Barger-Compas
    naor Klazienaveen-Noord en ’t Oostersebos
    a’k hier zo fietse en ’t weijt nie slim
    dan giet ’t haost vanzölf
    ik gao nou over Barger-Oosterveld
    over ’t schoelpattie kört daor bij Honeywell
    en dan recht deur tot de brugge van Oranjedorp
    ’n stukkie Bladderswieke en dan de Herendiek
    en a’k pastoorse bos en de toren zie
    dan fiets ik deur want ’t weijt niet slim
    ’t giet vandaag vanzölf

    Beantwoorden

Geef een reactie

