RSS feed

*De zwakte van oorlog en de kracht van vrede*

Geplaatst op

fotoGisteren las ik op de log van Hydrangea over oogsten. Niet alleen het oogsten van de vruchten op het land maar over wat je tot nu toe geoogst hebt in je leven. Ik schreef dat ‘s middags de gedachte was binnengestroomd dat het zaaien van oorlog zwakte is en dat het zaaien van vrede kracht inhoudt. Dit naar aanleiding van Zwollywood die zei dat mannen altijd oorlog zullen blijven voeren waarop ik reageerde met de mededeling dat mannen toch ook mensen zijn. Maar misschien was dat wel teveel gevraagd:>) Het leven is volgens heel makkelijk. Leven is steeds kiezen. Je kiest voor oorlog of voor vrede. De mens (man of vrouw) kiest zelf voor dit leven en hoe het geleefd wordt. Maar misschien ben ik wel te idealistisch. Maar toch dacht ik van niet. Geloven in de kracht van liefde doet wonderen! Je kunt het op z’n minst p r o b e r e n. Dat is het leven waard. Annet ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Maar een leven met alleen vrede bestaat niet lieve Annet…..kijk alleen maar naar de piepkleine oorlogjes, die jij en ik en ieder ander elke dag weer moeten voeren….
    Dat kun je oplossen door de kracht van de Liefde… en ik ben de laatste die dat zal ontkennen…
    maar niet altijd lukt dat en dan ga je toch stiekum dat onzichtbare gevechtsuniform aantrekken en begin je ook te schieten met dat kleine onzichtbare pistooltje…
    Inderdaad misschien zijn wij te idealistisch als we denken dat Liefde alles oplost…….en we blijven dat uiteraard ten alle tijde proberen…Alle beetjes helpen tenslotte en dan is het eveneens waard te leven…..maar het blijft heel moeilijk en alleen de mensen met een brede ruggegraat houden dat vol…..
    Dus ik stel voor dat we daarvoor dan maar hard oefenen!!

    Beantwoorden
  2. Heel mooi Annet, als mannen altijd oorlog willen betekent dat dat er vele mannen heel dom zijn en blijven. En dat klopt ook, kijk maar naar die mannen maar ook de vrouw(!) Rice: die weten niet meer wat diplomatie is en zij vergroten de oorlog. Oorlog doodt de liefde en de waarheid en voedt de haat. Vrede moet daartussen groeien, maar wordt vaak weggeschoffeld.
    Maar zelf blijf ik erin geloven en probeer vrede om me heen te houden en te maken.

    Beantwoorden
  3. Jeg: nee het is steeds weer kiezen en er moet ook plaats zijn voor kwaadheid maar dat vul je zelf in. In het vorige log reageerde ik al op Jos.
    Als je liefde zaait krijg je liefde terug. Als die ander tenminste in vrede met zichzelf leeft en bevrijdt is van remmingen en blokkades en van het leven houdt. Of rammenas eet. Ik noem even wat om afstand te nemen van dit alles.
    In Phelans woorden kan ik me vinden en kan de liefde stromen. Het is de kracht van ja zeggen.
    Ja ik wil vrede en dan komt het ook. Het is een een enorme kracht die onderschat wordt, denk ik. Zo zijn we niet opgevoedt in die termen. Maar het werkt, het werkt…………..

    Beantwoorden
  4. de site van Hydrangea was toch niet aanklikbaar maar nu of straks wel…………

    Beantwoorden
  5. Heel goed gezegd

    Beantwoorden
  6. Ik geloof in de kracht van de liefde en de vrede. Mensen noemen mij vaak een idealist, schudden meewarrig het hoofd en noemen mij een wereldverbeteraar. Zij denken dat ik niet realistisch ben, maar ik geloof oprecht dat alleen al de diepe overtuiging in het bestaan van deze krachten helpen zal het tij te keren.
    Hoe eerder..hoe liever, maar ik besef me dat de mensheid in zijn geheel nog een heel pad te gaan heeft.
    Ik houd moed!
    Hydrangea

    Beantwoorden
  7. En natuurlijk ook op deze plaats hartelijk dank voor je linkje naar mijn log, lieve Annet.
    Een hartegroet voor jou
    Hydrangea

    Beantwoorden
  8. Marijke van der Scheer

    Lieve Annet,
    Gisteren heb ik een klein stukje over jou geplaatst op mijn positief weblog. Dat vond ik gewoon nodig. Momenteel zit ik zelf in een enorme dip. Oorzaak is waarschijnlijk dat ik me teveel laat meeslepen door de gedachte dat alles vergankelijk is en ik daar geen vrede mee kan hebben. De keuze tussen vrede hebben met deze vergankelijkheid en het niet kunnen accepteren kan ik in deze toestand bijna niet maken.
    De zin van alles ontgaat me.
    Jouw stukjes helpen mij langzamerhand weer te voelen waar het om draait..
    Marijke
    http://www.positiefbericht.web-log.nl

    Beantwoorden
  9. Liev Annet, ja, dat is het toverwoord, LIEFDE.
    Zeg maar wanneer je er klaar voor bent, dan trekken we het land in.

    Beantwoorden
  10. Ha mooie reacties! Dank jullie wel!

    Beantwoorden
  11. Zilvert: ha, ha, leuk. Tussen droom en daad staan praktische bezwaren………..maar we gaan door……….Tjingeleboem

    Beantwoorden
  12. Met jou en Hydra geloof ik oprecht in de kracht van liefde, in het maken van keuzes.
    Wanneer iedereen in elke situatie zou kiezen het goede te doen, zou er geen oorlog meer zijn.
    Laat men dit maar idealistisch noemen, maar ik noem het realiteit.

    Beantwoorden

Geef een reactie

