RSS Feed

Dat hoefde toch niet zo!

Geplaatst op

(Hier had een foto moeten staan van de dwergbeestjes maar ben na een half uur prutsen gestopt!)
**************************************************************************************
Hoe ik me voel? Nou niet zo best. Alsof ik een dreun op m’n kop heb gehad. Ik had al eens eerder over haar geschreven. Hoe ze in m’n aura drong en daar de boel grijs verfde maar nu is het helemaal hommeles. Het was haar controlegedrag. Hadden we net de hoefjes van geit en bok bijgesneden of zij kwam er aan (onverwacht, het liefst op een tijdstip dat je net puffend moe en dromerig achter het fornuis stond) en ging zij de geiten nog eens overdoen. Hun hoeven althans. Met als gevolg een gillende Sunny want ze nam ze in de houtgreep.

Aan de andere kant wil het allemaal loslaten. Maar het doet nog pijn dat ze zomaar meenam. Ja, ik ga niet naar buiten om elk aan een kant aan een geit te trekken maar het was een idiote situatie. Ik was en ben perplex.

Er zijn mensen die zeggen dat je je niet zo moet laten bexefnvloeden door negatief gedrag. Maar hoe je dat doet weet ik niet. Ze is jonger dan ik en dan verwacht je toch een mens van deze tijd. Die leeft vanuit haar bron van liefde en eerlijkheid.

Ik merkte nog op dat ze zo handschuw waren. ‘Je haalt er van alles bij’ zei ze.

Ik voelde en voel me in m’n goede naam en eer aangetast.

Ook al had het niets met mij te doen. Het was de man die de hoefjes niet goed bijsneed. Hij had op zijn bekende beurt daarover weer niets aan mij vertelt.

Toch ligt het probleem hier niet bij het bekappen van de hoeven. Het is een probleem in haar zelf. Geen vertrouwen in een ander hebben is geen vertouwen hebben in jezelf. Je moet de dingen loslaten en je ego inleveren als je ze door anderen laat verzorgen. Er op vertrouwen dat anderen hun uiterste best doen.

En dat is hele eieren eten.

Wat rest is het lege weitje en het klote gevoel dat ze je bezorgd heeft het niet goed gedaan te hebben.

En dat is onterecht dat weet ik.

Dus conclusio finitio: zij zit fout!

Maar dat geeft ze in geen honderd jaar toe.

Op aanraden van een kennisje die maatschappelijk werkster was: laat haar ondertekenen dat ze het dwergbokje en geitje bij jou heeft opgehaald. Want onze Lieve Heer heeft rare kostgangers.

Dit wilde ik met jullie delen.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Bah, zo’n verhaal op de nuchtere maag maakt een mens misselijk. Ik kan me goed indenken dat met het vertrek van de geitjes er bij jou dit gevoel opkwam. Je zorg voor de beestjes is heelm oprecht in mijn ogen. Ik denk dat ik hetzelfde rotgevoel zou hebben. Komen ze nu nog wel terug?

    Mooi gezegd trouwens: “Geen vertrouwen in een ander hebben is geen vertouwen hebben in jezelf”. Die houd ik erin.

    Een warme groet
    Hydrangea

    Beantwoorden
  2. Hallo Annet,

    Je website ziet er prachtig uit. Mooie inhoud mooie plaatjes….
    Graag zou ik je mailadres willen weten. Anna vroeg mij namelijk je twee poezieplaatjes toe te mailen om op je weblog te plaatsen.

    Groetjes,

    Yohanna

    P.S. Je maandkalender van juli 2006 klopt helaas niet.

    Beantwoorden
  3. Dank je Hydra, ik ben hier een beetje aan het zeuren ook omdat ik niets kon plaatsen en rechtstreeks intikte. Nu kan ik weer wat.

    With love…….

    Hi Yohanna, mijn website is verdwenen in een zwart gat helaas…….mailadres staat op een kaart die ik je stuurde denk ik, het is ipv planet hetnet geworden. Dat is het enige verschil. Welleke maandkalender bedoel je? Bye, bye.

    Beantwoorden

Geef een reactie

