RSS Feed

Ode aan het papier

Geplaatst op

Waar ben ik? Ik weet het niet. Het is een onbekend gebied met veel techniek, weinig bomen, heel weinig groen. Misschien kan ik dat erbij toveren. Ik ben op een onbekende browser. Een log maken op browser Explorer ging niet. Deze browser heet OPERA. En leve de opera! Tenminste dat hoop ik en dat ik niet alles voor de kat z’n viool zit in te tikken.

Bijna alle logs tik ik in op Clarisworks en daar bewaar ik ze. Tot de tijd van het papier weer centraal staat. Voor die mooie dag bewaar ik ze. Hoewel ik nog steeds met papier werk. Brieven en kaarten schrijf. Er wordt nog steeds briefpapier gemaakt. Ook door mij. En er zijn gelukkig nog steeds boeken en bladen. Iemand zei dat papier nog steeds verspilling is, maar ik denk al heel lang dat papier van vodden wordt gemaakt. Weet maar eens alles:>)

Het was vanmorgen koud in de Veenkoloniën. Ik had m’n winterjas aan en haarband om. Er kwamen ook toeristen langs, zij droeg ook een haarband of oorband. ‘Ha’ dacht ik. Een westerling! Gek dat je zoiets denkt.

Het duifje in het konijnenhok zat een beetje te bibberen. Sinds gisteren heeft hij een naam. Hij heet Koert. Ik zei ‘hij koert helemaal niet’ en meteen had ik z’n naam. Het is gek als je aandacht geeft aan iets, meestal een dier dat hij dan soms dood gaat. Het dier trekt eigenlijk je aandacht. Zo zit dat. Het wil je iets zeggen. En dat gaat via het gevoel. Zo praten dieren veel met elkaar. Mensen ook maar het wordt meestal door de ratio (het denken) verdreven.

Even zien of deze opera werkt.

Op zoek nu naar plaatjes.

Een mooie dag voor iedereen.

Duif_2

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mijn hemel wat een gedoe!!

    Beantwoorden
  2. Wees gerust lieve Annet, het komt echt goed. wees maar gedudig met het digitale papier dat het ook niet kan helpen dat het is geschapen. ‘Digitaal’ geschept papier in plaats van ‘hand’ geschept..

    Bij mij kwam vanochtend plotseling mijn oude layout weer te voorschijn. Het is toch nog chaos in webstreepje log.

    In elk geval,een mooie pinksterdag gewenst!
    Marijke

    Beantwoorden
  3. Het is allemaal erg wennen he? Ik ben er ook danig van in de war geweest.

    Ik praat juist veel met dieren. In mensen- en gevoelstaal. Sommige mensen verklaren mij voor gek. Ik denk alleen maar dat zij heel wat missen, door die gedachten. En ik klets er nog altijd vrolijk op los. ook tegen planten, overigens.

    Een warme glimlach voor jou en een koer voor Koert.

    Beantwoorden
  4. Het komt allemaal wel goed met het weblog.
    Juist van het gerommel leren we het meest.
    Zo hebben we ook leren lopen; met vallen en opstaan.
    En met het digitale papier bereik je ook een behoorlijk publiek.
    De interactie is voor mij dat wat het loggen zo mooi maakt.

    Natuurlijk praat je met Koert.
    Dat spreekt toch vanzelf.
    Misschien begrijpt hij je woorden niet, hij verstaat je wel.
    Zoals Koert jouw liefde verstaat.

    Een knuffel voor Koert en Annet!

    liefs van Indi

    Beantwoorden
  5. Mijn buren hebben een konijntje in een hokje. Iets dieronvriendelijker kan je je bijna niet voorstellen. Vaak ‘sprak’ ik met het dier en probeerde het een gevoel van medeleven te geven. Ik ‘bad’ naar het iets of wat dan ook voor een opperwezen mag doorgaan dat het diertje eindelijk eens eens de aarde zou mogen voelen.
    Gisteren werd mijn gebed verhoord. Ik zag tot mijn grote opluchting en blijdschap dat het konijntje vrij mocht rondlopen in de tuin. Geen idee of het kwam door mijn contact met het dier of door ‘het hogere’.

    Het is goed zo, heel goed..

    Beantwoorden
  6. Hoi Annet,
    papier heeft inderdaad iets. Het heeft iets chiques. Een brief of kaart ontvangen is toch heel anders dan een mailtje.
    Ook ik schrijf nog steeds brieven, alhoewel ik ook het digitale papier grif gebruik. Dat scheelt in ieder geval een paar bomen en het papier dat ik gebruik is kringloop papier en blaadjes met een lege achterkant worden hier in vieren gedeeld en als kladpapier gebruikt.

    Praten met dieren is voor mij heel normaal. Ik zou niet anders willen en laat andere mensen dan maar denken wat ze willen, ze missen een heleboel !!!

    liefs

    Beantwoorden
  7. wat leuk, een Koert op bezoek. Doe hem de groetjes! (Ruuu roe ruu roe, zo zeg je dat 😉

    Beantwoorden
  8. Hoi mensen, wat aardig dat jullie gereageerd hebben met veel aanmoediging. Die streepjes staan volgens mij niet helemaal okido.

    Via hier kan ik de logs niet bereiken van Hydra, Marlis, Monique.

    Duimen maar.

    Ik heb niet zoveel geduld met dit soort dingen. Ik was tevreden met web-log dus waarom deze verandering?

    Ha,ha, lekker zeuren toch?

    Lieve groet’n. Hope to see you soon.

    Beantwoorden
  9. Je verdient het niet,
    ik zou wel vaker langskomen,
    maar ik ben zo druk bezet.

    Geloof me, er schiet echt
    van alles bij in.

    Je begrijpt wel dat er betere
    tijden komen, fijn je weblog
    Niet wegdoen, hoor

    InnoXia

    Beantwoorden
  10. Hoi InnoXia,

    Dacht vandaag nog aan je. Hoe bevalt het in het hoge noorden?

    Hope to see you.

    Soon (Zoen) van Annet:>)

    Even kijken hoe ik een nieuw log kan plaatsen……..

    Tralala, pffffffffft wat is het heet boven, beethoven……

    Beantwoorden
  11. Muziek maakt de woorden mooi.
    Beet niet hoven
    Heet niet boven

    ’t Heeft niet eens geregent hier.
    Kussie van toetstenbord naar toetsenbord.

    I

    Beantwoorden

Geef een reactie

