RSS Feed

*Uitzicht*

Geplaatst op

fotofoto: het landje van boer Biet:>) Gedachten renden door m’n hoofd. Ze vlogen rondjes en botsten tegen m’n schedel. Ik had wel vijf ideeën voor een stukje. Ik kwam langs het raam en zag dit. En dat werd het. Het andere bewaar ik voor een ander keertje. De tuin glansde vanmorgen. Boterbloemen, helianthen, hartgespan, vergeetmenieten, ooievaarsbek als een Zwitsers bergweitje. Het kastje met pimpelmezen toch bezet. Had ik hun mobieltjes toch goed gehoord. Een bak gevuld met scharnierbloemen gered van hun opdringerige tuingenoten. ‘Sommige dingen moet je aanblazen om een helder schijnsel te krijgen’ maar dat gold niet voor vanmorgen. En nu wordt ‘dit’ geplaatst.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. ik kom even in je weitje zitten

    Beantwoorden
  2. Met zo’n lekkere gevulde mand erbij van jou

    Beantwoorden
  3. Heel mooi om zo met je gedachten te spelen

    Beantwoorden
  4. Het gaat soms van holderdebolder Hans:>)

    Beantwoorden
  5. Het heldere schijnsel is er vandaag niet alleen in jouw tuin, maar vooral ook in jouzelf!

    Beantwoorden
  6. Zwollywood

    Annet……heel veel moois alom…….en hier regent ut nu behhh!

    Beantwoorden
  7. Die donderwolk daar op de achtergrond is hier naar toe gewaaid volgens mij :))

    Beantwoorden
  8. Ik ben er stil van, zo mooi!

    Beantwoorden
  9. Dank voor jullie reacties.

    Beantwoorden
  10. Is het niet glanste? O, jee.

    Beantwoorden
  11. Een heerlijk uitzicht. Ik ben een kind van de polder en kan echt nooit genoeg krijgen van dergelijke uitzichten. Het is alleen jammer dat in "min"polder de horizon aardig is verpest met zo’n spoorwal voor die nare Betuwelijn. Elke keer als ik naar mijn ouderlijk huis rijd, doet het me nog pijn. Het is net wat Sonneveld ooit zong: "Ik was een kind en wist niet beter, dan dat ’t nooit voorbij zou gaan". Wat is die kinderlijke naïviteit dan soms lekker en de realiteit soms hard.
    Een warme groet
    Hydrangea

    Beantwoorden
  12. Ja dat klopt. Net of iemand met een mes in het landschap heeft gekerfd. Het heet vast liefdeloosheid.
    Liefs!

    Beantwoorden

Geef een reactie

