RSS feed

De dag van de schietende knakworstjes

Geplaatst op

fotofoto: de prachtige Jacobsvlinder, als rups helpen ze een handje en doen zich tegoed aan de plant Gisteren bezig geweest met het verwijderen van het Sint Jacobskruiskruid. ‘Wat leuk’ dacht ik een paar jaar geleden. ‘Een nieuwe plant. Het lijkt op boerenkool’. Er verschenen alarmerende berichten in de pers over deze plant. Dodelijk voor het vee. De graseters wisten ervan en aten het niet maar eenmaal in het hooi herkenden ze het niet meer. Logisch want een paard of koe at vroeger in de natuur zelden hooi stel ik me zo voor. Hiernaast staat het vol in de wei met kruiskruid. Ooit argeloos ingezaaid door Rijkswaterstaat als vlinderplant. Het beste is om het land rijkelijk te voorzien van stikstof. Was ik altijd tegen: kunstmest. Maar ben vorig jaar al bezig geweest de onschuldig lijkende korrels te strooien. Het kruiskruid houdt namelijk niet van rijke grond. Heb maar iets lekkers klaargemaakt. Broodjes met knakworst en kaas. De knakworstjes begonnen te schieten in de pan. ‘Ze schieten terug’ zei ik. Het residu van kwaaie varkens. ‘Restaurant “De Schietende Knakworst”. Ik hoop dat ze hiernaast gauw aan de slag gaat met het land. De zaden vliegen overal naar toe en zo besmet je alle weilanden tenslotte.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. lekkere kaasknakjes 🙂
    ik blijf lekker binnen, vind het niks geen gezellig weer om buiten te zijn

    Beantwoorden
  2. en doen zich tegoed aan het Jacobskruiskruid….moet er staan….
    Knakkaasjes, nee niets aan dit weer, wel in de herfst en toch is het lekker buiten als het maar niet zo plenst Marlis

    Beantwoorden
  3. Toch wel fout van RWS dat ze geen rekening houden met wat ze zaaien…
    Liefs, Lunadea

    Beantwoorden
  4. "Logisch want een paard of koe at vroeger in de natuur zelden hooi stel ik me zo voor."
    Heel erg grappig opgemerkt!
    ik krijg steeds beter een idee "hoe"je woont.
    Want je woont op het platteland, ik dacht dat je ook een heel beschut hoekje hebt ergens, maar niet beschut genoeg voor de winderige zwarte zandstormen als buurman besluit te gaan ploegen.
    Volgens mij woon je heel erg mooi!

    Beantwoorden
  5. Wat een prachtige vlinder, ik wil ook wel zo een jurk.

    Beantwoorden
  6. Tegen rondvliegend zand begin je niks en tegen rondvliegende zaden ook niet.
    Extra genieten van rondvliegende vlinders, dat is het enige wat helpt.
    Wij hebben erwtensoep gegeten. (snat)
    Het was er tenslotte het weer voor.

    Beantwoorden
  7. Soms moet je wel je best doen Alice om schoonheid te zoeken……meestal is dat in de winter met name de luchten, daar krijg je mooie gedachten van…….dat kan teminste……
    Nou fout L. het zal wel weer een zaailesje zijn:>)
    Lekker een kop Snat Indi:>)

    Beantwoorden
  8. Een vlinderjurk met zilveren maantjes voor Trudy graag (met een hommeltrui):>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

