RSS Feed

*Het zalig nietsdoen*

Geplaatst op

fotoIn Engeland noemen ze het ‘a bad hairday’, geloof ik. Je wordt ‘s morgens wakker, op zich al een wonder. Maar dood wakker worden schijnt niet te kunnen. Hoeveel mensen er ook dood rondlopen. Maar goed. In ieder geval alles, nou ja alles, veel gaat er verkeerd. Het zijn ook dagen dat je denkt vroeger werden mensen naar Zwitserland gestuurd om te kuren. Gezonde lucht opdoen en verder de hele dag niets doen. Voorzien worden van gepelde sinasappels en aansterkende soepjes. Het zalig nietsdoen. De batterij is leeg en moet weer opgeladen worden. Dat gevoel. Zo’n dag ook dat je denkt dat het allemaal goed komt in de wereld. Angstige mannen leren vertrouwen te hebben op de goede afloop en hun armen laten zakken die op zoek waren naar bommen en granaten. (Terwijl hun ingepakte of juist zwaar ontblote vrouwen zachtjes peertjes laten stoven in hun veilige keuken). De dagen dat vrouwen nog vreugde putten uit het huishouden en het opvoeden van eventuele kinderen (omdat dat beroep nog hogelijk gewaardeerd werd!) en de prijzen van alles nog vrij eerlijk en dus betaalbaar waren. Toen de gekte nog niet normaal was.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. oh at een heerlijk stukje, dat geeft me moed om zo meteen vreugde te gaan putten uit het doen van de moederdag afwas.
    zet ik gewoon een gek muziekje op.

    Beantwoorden
  2. the lightness of being,maybe! anyway lovely cat

    Beantwoorden
  3. that’s life….

    Beantwoorden
  4. Zwollywood

    Annet……dit is wel een wonderkatje…..lekker punky if funky. Heb je deze poes aan de stroom gezet……..of gel in het haar…….nee toch…………

    Beantwoorden
  5. Ik wil ook peertjes stoven en koffiedrinken om tien uur met een puntje taart, over de heg hangen met een gezellige buuf. De kindjes zelf van school halen en hun handjes warmen rond de thee, maar ik moet werken, elke dag ook in hun vakanties, ik verlang naar vroeger, zoals jij zeg: toen de gekte nog niet normaal was. Kus, lieve Annette volgens mij zit je bij mij in lied drie, maar je komt nog eens terug in vier of vijf!

    Beantwoorden
  6. Als deze kat je maar aan het lachen krijgt Zwollywood. Kom bij het Verbond van promotie van de Lach (was vroeger een tijdschrift maar die bedoel ik niet)
    Zilvertje ik kom even bij je in de tuin. Aan de bloemetjes ruiken en een bakkie doen:>)
    Iedereen is welkom in deze tuin. Wel stoffig en graag mee helpen wieden. Ik zorg voor een gebakje met poëziethee.

    Beantwoorden
  7. Ik kom je even een dikke kus geven, slaap lekker en morgen een fijne dag!

    Beantwoorden
  8. Hoi Annet,
    het ouderwets thuisblijven is er nu voor mij wel, na al die jaren hard werken in de randstad, peertjes stovenh doe ik ook regelmatig in de perentijd en met de buuf over de heg hangen ook. Kinderen gaan al zelfstandig naar school, ze zijn al weer zo groot. Helaas ben ik niet met het huishouden sop overgoten. Dat heb ik helaas in mijn programmering meegekregen. Het huishouden beschouw ik als noodzakelijk kwaad. Het is wel een fijn gevoel als alles dan eindelijk weer schoon is. Dat gevoel duurt heel even, misschien een dagje en dan begint het weer helemaal van voren af aan.
    Het verhogen van de prijzen, nou ja het gulden symbool vervangen voor het euro symbool kunnen we beter zeggen, daar ben ik ook niet kapot van. Alles is gewoon dezelfde prijs gebleven, alleen we hebben jammer genoeg niet hetzelfde loon gehouden maar dan met een euro teken ervoor.Dat had een stuk eerlijker geweest !!!
    liefshttp://mutabilis.web-log.nl

    Beantwoorden

Geef een reactie

