RSS Feed

*Tante Geur uw klimaatambassadeur*

Geplaatst op

foto***BERICHTEN UIT GIETERVEEN*** Tante Geur heet eigenlijk tante Rozengeur maar het is afgekort tot Geur of nog verder afgekort tot Geurtje. Het is vandaag de derde dag van de Stofwolk. De tuin is bruin en binnen ligt overal zand. Grauw zand. Tante Geur heeft gisteren de moestuin afgesproeid en een gedeelte van de zijtuin. Ook de ramen en vensterbanken zijn gekuisd. Haar echtgenoot Oom Maneschijn heeft de wc onder zijn hoede genomen en alles is ontdaan van zand. Maar nu is het middag en begint het opnieuw te waaien. Weer zijn alle huizen en boerderijen verdwenen achter een grauw zandgordijn. Ze moet straks naar buiten om de watertonnen van haar paarden te vullen. Dat zal geen pretje zijn. Zand in je ogen, zand in je mond, zand in je neus. Maar hou alle openingen maar eens dicht! Dan stik je de moord. Tante Geur heeft 8 kinderen maar twijfelt of ze nog een negende kind wil. ‘Het gaat te hard’, zegt ze. ‘Met het klimaat bedoel ik’. Dat ken de natuur niet bijhouden. ‘Maar hoe gaan we om met deze snelle veranderingen tante Geur’ vragen we bezorgd. ‘Jongens, ik gun jullie het beste en het ga ons goed maar laten we niet in paniek geraken – anders zijn we nog verder van huis’. ‘Ga maar lekker op een terrasje zitten en geniet van het zonnetje, dat doet de rest van de bevolking ook’. We krijgen een ijsje mee en gaan op weg naar het bos. Maar eerst een glaasje Riedel op het terras van hotel Braams te Gieten. Annet ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. tante geur heeft het goed bekeken: geniet er nog maar van, gewoon zolang het kan…
    kom op Annet, het waait wel over 😉
    nee zonder gekheid: wat ellendig zo’n zandplaag! Hopen maar dat het inderdaad gauw gedaan is!
    groetjes, marlis

    Beantwoorden
  2. Ja zand en nog eens zand; ik was gisteren in Zwartemeer bij de Duiste grens; mijn mooie lichte broek smerig van jet zand, zwarte vegen onder m’n ogen; m’n fototoestel heb ik veilig gesteld; m’n tanden knarsten van ’t zand in de casis en dan was het ook nog allemaal eens Duits zand
    groetjes Cor

    Beantwoorden
  3. kun je met al dat zand de bloemen nog wel ruiken
    ruikt zand ?

    Beantwoorden
  4. Ha fijn dat jullie meeleven. Heb ik echt nodig. Je moet het meemaken om het zo te ervaren. Al probeer ik het maar een grappige vorm te geven. Net als Campert. Maar ik schrijf helaas niet zo goed.
    Ja ook erg Duits zand:>)
    Nee te ruiken valt er niets. Neus vol zand en geuren verstormen.

    Beantwoorden
  5. Hoi Annet, wat ontzettend vervelend voor je. Dat het bij jullie zo droog is. Hier is het kouder en het heeft behoorlijk geregend. Zal ik een beetje regenwolken jullie kant opblazen ??? Om door de regendruppels alles weer schoon te laten maken ??? Ik zal mijn best doen, maar of ik zo hard kan blazen weet ik niet hoor !!!
    liefs

    Beantwoorden
  6. Lieve Annette, lijkt me heel naar, hoop dat er snel regen komt! Liefs, Zilvertje.

    Beantwoorden
  7. Door jouw beschrijving van het zanderige gebeuren in Drenthe beleef ik het als een leuk avontuur. Hier is het namelijk ook allesbehalve zuiver weer..
    Riedel: dat dronken wij vroeger ook altijd op terrasjes. En bestaat het nog? Was het een soort Sinas o.i.d?
    Geurtje: ik had een vriendin die Geertje heette(nog steeds want ze is nog niet dood) die we ook wel Geurtje noemde omdat ze altijd zo ongeremd haar (lichamelijke)deuren opende..
    Dat was heel gezond, vond ze.
    Doeg! Marijke

    Beantwoorden
  8. Blaas maar Monique, graag.
    @Marijke: ja deze kan ook geuren, hoe ellendiger het is hoe vrolijker is het vaak bij mij maar niet altijd
    Dank Zilvertje

    Beantwoorden

Geef een reactie

